|
کدخبر: 182551 ساغر رحیمی‌شاد

اختصاصی گسترش‌نیوز:

کافه ها در خیابان راه می روند!

یکی از فعالین حوزه کافه سیار اظهار داشت: « شهرداری می‌گوید باید هزینه سد معبر را به ما بدهید در صورتیکه کار ما سد معبر محسوب نمی‌شود. البته بعضی از همکاران میز و صندلی می‌گذارند ولی ما این کار را انجام نمی‌دهیم بنابراین سد معبری نیست».

کسب و کار کافه ها در خیابان راه می روند!

به احتمال زیاد تا به امروز کافه های سیار را در سطح شهر دیده و حتی ممکن است که از آن‌ها خرید کرده باشید. این ون کافه‌ها چندسالی است در ایران به خصوص در شهر تهران مرسوم شده اند. ما در این گزارش به برخی مشکلات و موانع فعالین این حوزه پرداخته ایم. با گسترش نیوز همراه باشید.

یکی از مالکین این کافه‌ها اظهار داشت: «این شغل حدود ۴ سالی می‌شود که در کشور شروع شده است. ابتدا در تهران و کم کم به شهرهای اطراف هم کشیده شد، اما هنوز هم برای خیلی از مردم و مسئولین جا نیوفتاده است و نیاز به پیگیری و ساماندهی دارد».

صیاد به خبرنگار سرویس اصناف گسترش نیوز گفت: « من چند ماهی است در زمینه فست‌فود در محدوده بوستان گفتگو شروع به کار کردم. هنگام آغاز کار به دنبال مجوز رفتم اما گفتند در قانون چنین شغلی وجود ندارد که بخواهیم جواز دهیم و فقط گفتند اگر شاکی خصوصی داشته باشید ما به آن رسیدگی می‌کنیم؛ شاکی خصوصی داشتن هم به نفع شهرداری است که از ما پول بگیرند. همچنین چندین بار تهدید کردند که یا مبلغی پرداخت میکنی یا اجازه کار نمی‌دهیم ».

کافه_موبایل

وی در ادامه افزود: « شهرداری می‌گوید باید هزینه سد معبر را به ما بدهید در صورتیکه کار ما سد معبر محسوب نمی‌شود. البته بعضی از همکاران میز و صندلی می‌گذارند ولی ما این کار را انجام نمی‌دهیم بنابر این سد معبری نیست. اگرهم کسی شکایت داشته باشد به شهرداری مربوط نیست و به کلانتری و راهنمایی رانندگی مربوط است».

نوید صیاد اظهار داشت: «ما چون مبلغ را پایین می‌ آوریم مردم از ما استقبال خوبی می‌کنند. طبیعی است که وقتی غذایی جلوی خودتان از صفر تا صد درست می‌شود قابل اعتماد تر از غذایی است که در آشپزخانه درست می‌شود. من به ستاد ساماندهی شهر تهران مراجعه کردم و گفتند با همه اسناد و مدارکی که راجع به ماشینمان داریم نامه‌ای بزنیم. من این کار را انجام دادم و به تمام شهرداری های مناطق ۲۲ گانه تهران فرستادم و همچنان در انتظار پاسخ هستم».

احتمال صدور مجوز در هفته بعد

طی گفتگوی خبرنگار گسترش نیوز با روابط عمومی شرکت ساماندهی مشاغل مشخص شد که تعدادی از فعالین این حوزه درخواست دریافت مجوز داشتند و به احتمال زیاد از هفته آینده این مجوز به آن‌ها داده می‌شود.

تا پیش از این کافه سیارهای حاضر در خیابان سی تیر و باب همایون تهران دچار چالش جدی با شهرداری تهران شده بودند و برای مدتی واحدهای اغذیه سیار حاضر در این اماکن نوستالژیک به تعطیلی سپرده شد. پس از پاندمیک شدن کرونا، بسیاری از رستوران‌ها و مراکز ارائه اغذیه گرم، به علت اعلام شرایط قرنطینه و مشکلات اقتصادی ناشی از تعطیلی سایر کسب و کارها، ورشکسته شدند و اکنون برخی از متصدیان پیشین همان رستوران‌ها که به فنون آشپزی و ارائه اغذیه گرم تسلط و آشنایی کافی دارند، در آستانه ورود به کسب و کار کافه رستوران های سیار هستند.

  • ناشناس ارسالی در

    ازهرنفردستفروش .میوه فروش ویاکافه سیارکه بساط اجناس پهن میکنندبپرسیدکه شهرداری ا زشماتوضیح نمی خواهداغلب این جمله میگویند پولی به....میدهیم وکاری ندارنددرتمام ایر ان الان آماراخذگرددکه شهرداری چندمیلیون تومان واریزی سدمعبرازدستفروشان داشته است پس لطفاآماربگیرید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها