|
کدخبر: 167892

ایجاد ۱۸۰ هزار شغل جدید در کشور

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام باعث ایجاد ۱۸۰ هزار شغل در حوزه پرورش دام سبک و سنگین و تولید ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و ۲۳۳ هزار تن شیر شده است.

کسب و کار ایجاد ۱۸۰ هزار شغل جدید در کشور

مدیرعامل بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: تشکیل زنجیره تولید و فروش گوشت قرمز علاوه بر راه‌اندازی ۶۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۱۸۰ هزار فرصت شغلی در حوزه پرورش دام سبک و سنگین و شتر در مناطق محروم و روستایی کشور، باعث تولید ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و ۲۳۳ هزار تن شیر شده است.

امیرحسین مدنی خاطرنشان کرد: در مجموع، ۶۰ درصد طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت مربوطه به رسته پرورش دام سبک و سنگین می‌شود.

وی درباره برنامه‌های بنیاد برکت برای سال ۱۴۰۰ در این حوزه نیز توضیح داد: راه‌اندازی بیش از ۴۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در حوزه پرورش دام سبک و سنگین برای امسال هدف‌گذاری شده است که ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را به دنبال خواهد داشت.

مدنی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی در سال جدید، تولید ۳۵ تا ۴۰ هزار تن گوشت قرمز را نیز در پی داشته باشد.

وی گفت: بنیاد سال ۹۹ نیز اقدام به ایجاد ۳۷ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در زمینه دام‌داری سبک و سنگین کرد که علاوه بر فراهم آوردن فرصت‌های کسب و کار برای نزدیک به ۱۱۱ هزار متقاضی، باعث تولید ۱۹ هزار تن گوشت قرمز و ۱۶۳ هزار تن شیر شد.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، تامین دام و نهاده‌های دامی، آموزش، پرواربندی، مشاوره و خدمات فنی، کشتار، بسته‌بندی، توزیع و فروش اجزای زنجیره تولید و فروش گوشت قرمز را تشکیل می دهد که توسط این بنیاد تشکیل و تکمیل می‌شود.

مدنی اظهار داشت: فرآیند طرح تشکیل زنجیره تولید و فروش گوشت قرمز با حضور تسهیل‌گران در مناطق روستایی آغاز می‌شود و با شناسایی و اهلیت‌سنجی افرادی که توانایی پرواربندی را دارند ادامه پیدا می‌کند. افراد داوطلب باید دارای اصطبل روستایی، مهارت پرورش دام و علاقه‌مند به این حوزه باشند.

وی افزود: افراد واجد شرایط پس از معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه، معرفی به پشتیبان تامین گوساله و خوراک جهت تحویل دام و خوراک و معرفی به مشاور علمی پروژه جهت آموزش علمی با سرفصل‌های تغذیه، بهداشت، پرورش و جایگاه، به عنوان کارآفرین حوزه دامپروری آغاز به‌کار می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به طرح پرواربندی اجراشده در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بنیاد با عنایت به پتانسیل‌های پرورش دام در این استان از جمله وجود مردمانی دامدار و ماهر در پرواربندی، اصطبل‌های رها شده در منازل روستایی و همسایگی با حوزه هند جهت تامین گوساله آماده پروار، تصمیم گرفت با مشارکت بخش خصوصی طرح پرواربندی دام سنگین را با کنار هم قرار دادن پتانسیل‌های موجود و بهره‌گیری از پشتیبان تامین‌کننده خوراک، تامین گوساله و پشتیبان علمی اجرا نماید.

مدنی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح از سال گذشته در مناطق محروم و روستایی استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: بنیاد برکت تا به امروز ۱۱۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در ۷ هزار و ۵۷۵ روستا و ۲۷۸ شهرستان در مناطق محروم سراسر کشور به بهره‌برداری رسانده که باعث ایجاد ۳۳۰ هزار شغل خرد و خانگی شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در پایان تاکید کرد: بنیاد با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام و با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی، اقدام به راه‌اندازی نهضت اشتغال‌آفرینی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور کرده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر