|
کدخبر: 102997 شاپور پشابادی

در گفتگوی گسترش‌نیوز با رئیس اتحادیه عطار و سقط‌فروش مطرح شد:

تسهیلات خوب برای یک تولید خاص

علیرضا رضایی قهرودی: در داخل کشور اقبال مردم به گیاهان دارویی افزایش یافته است. برای راه‌اندازی عطاری به چیزی حدود ۱۰۰ میلیون سرمایه نیاز است.

کسب و کار تسهیلات خوب برای یک تولید خاص

به نظر می‌رسد که علاقه و اقبال مردم به گیاهان دارویی رو به افزایش است. در این شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و فروش این قبیل گیاهان می‌تواند مقرون به صرفه باشد. برای بررسی بیشتر این موضوع با رئیس اتحادیه عطار و سقط فروش و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده به گفتگو نشستیم.

رضایی1

تسهیلات خوب

علیرضا رضایی قهرودی، رئیس اتحادیه عطار و سقط فروش و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده اظهار داشت: «ما در بخش توزیع و فروش فعالیت می‌کنیم و اطلاعات دقیق و کامل را باید از فعالان بخش تولید و مدیران جهاد کشاورزی گرفت اما اظهارات مختلف مسولان گویای آن است که نیاز بازار داخل و خارج به بعضی اقلام زیاد است و از این طریق می‌توان صادرات داشت. در نشست هم‌اندیشی که چند ماه قبل برگزار شد از اختصاص وام‌های مناسب و کلان و نیز زمین برای تشویق این تولید گیاهان دارویی سخن گفته شد. بنابراین به نظر می‌رسد که این حوزه جای کار و فعالیت دارد. آمارهای ارائه‌شده در آن جلسه نشان می‌داد که استقبال بازار افزایش یافته است. قیمت تمام‌شده تولید در کشور ما یک مزیت بزرگ است و زمینه رقابت با کشورهای دیگر را فراهم می‌آورد. در داخل کشور هم اقبال مردم به گیاهان دارویی افزایش یافته است. امیدوارم این فرهنگ ترویج شود و شاهد واردات کمتر داروهای شیمایی باشیم».

وی در ادامه افزود: «بیشتر از ۹۵ درصد گیاهان عرضه شده در واحدها، تولید داخل هستند. واردات گیاهان دارویی به اقلام مربوط به چاقی و لاغری یا مورادی که تحت عنوان تقویت قوای جنسی عرضه می‌شود. به عبارت دیگر واردات به همان مواردی که به قول معروف درباره آنها حرف و حدیث زیادی وجود دارد محدود می‌شود».

به چه مقدار سرمایه نیاز است؟

رضایی قهرودی در ارتباط با میزان سرمایه لازم برای راه‌اندازی یک عطاری گفت: «بارها اعلام کرده‌ام که در صنف ما هم مثل همه صنوف دیگر ممکن است شاهد بعضی تخلفات باشیم اما اکثر اهالی این صنف شریف و کاسب، سالم و واقعی هستند. متاسفانه شیطنت‌های رسانه‌ای و اغراق و بزرگنمایی باعث می‌شود که آن اکثریت زحمتکش، دیده نشود و شاهد ایجاد نوعی جلوی سوءظن و بدبینی باشیم اما در همین شرایط هم اگر کاسب بتواند اعتماد‌سازی کند می‌تواند به کسب و کار خود رونق دهد. حسن سابقه و اعتبار و خوشنامی سرمایه کار ماست. سرمایه لازم به متراژ مغازه و موقعیت آن هم بستگی دارد اما به نظر می‌رسد که با ۱۰۰ میلیون می‌توان مغازه دایر کرد».

قهرودی در ارتباط با مهمترین مشکلات فعالان این صنف گفت: «مهمترین مشکل ما به دارایی و بهداشت مربوط می‌شود. در حالت عادی مقدار مالیات سالانه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد اضافه می‌شود. مقدار افزایش مالیات در بعضی سال‌ها به مراتب بیشتر از این است. سوال من آن است که در واحدهایی مثل واحدهای همکار ما چه اتفاق و تغییر مهمی رخ داده است که هر سال باید شاهد این مقدار افزایش باشیم؟ این در حالی است که گرانی باعث شده است قدرت خرید و فروش مردم کاهش یابد بنابراین نمی‌توان گفت که سود کسبه افزایش یافته و باید مالیات بیشتری از آنها گرفت. فروش کاسبان ممکن است بیشتر از سال قبل باشد اما اگر گرانی و افزایش نرخ خرید را در نظر بگیریم به این نتیجه می‌رسد که درآمدها در اصل کاهش داشته است نه افزایش. وقتی سود کم می‌شود مالیات باید کاهش یابد نه افزایش. به این واقعیت توجه نمی‌شود. ظرف ۵ سال اخیر مالیات بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. درآمد اکثر کسبه کاهش یافته است. سختگیری‌های شدید ادارات مرتبط با وزارت بهداشت هم باعث ایجاد مشکل برای کسبه شده است. همکاران باید هر ماه ۵۰ یا ۱۰۰ هزار تومان بابت بازرسی‌هایی که می‌شود هزینه کنند».

  • ناشناس ارسالی در

    سلام بر مردان عدالت من دو فرزند نوجوان د ارم و حدود ۲۰ سال است که هیچ خودرویی ندا ریم فرزندام میگویند تا کی باید در هر مرا سمی سوار ماشین دیگران بشویم و حالا که ام یدی دادن قصه آن سربازی شده که هرشب در سر ما نگهبانی میداده یک شب که حاکم به او وع ده لباس گرم را میدهد و یادش میرود آن سرب از را یخ زده میابند با یک نوشته که من هر شب با همین سرما میساختم ولی وعده شما برا ی لباس گرم سرما را تا عمق وجودم رخنه داد خدایا من هم شهروند این کشورم چرا باید ش رمنده خانواده شوم لطفا مرا راهنمایی و یا ری کنید یا حق

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها