|
کدخبر: 94495

سلطانی‌فر: اجاره ۲ ماه اماکن ورزشی بخشیده شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به شیوه گسترش ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن اجاره بهای اماکن ورزشی واگذار شده به بخش خصوصی در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین امسال بخشیده شد.

گسترش‌نیوز: «مسعود سلطانی‌فر» روز یکشنبه در نشست شورای معاونان دستگاه متبوعش این اظهارات را مطرح کرد و افزود: از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم و ادامه بخشودگی چهار هزار مکان ورزشی متعلق به وزارت ورزش بستگی به وضعیت کنترل بیماری کرونا دارد.

وی این را هم گفت که تاکنون بیش از ۵۰۰ مکان ورزشی در اختیار ستادهای ملی استانی مبارزه با کرونا ویروس قرار گرفته است و از این تعداد ۱۴۰ مکان تحویل داده شده و ۱۱۸ مکان هم توسط ستادهای مدیریت بحران بیماری کرونا تجهیز شده است.

وزیر ورزش و جوانان در پایان اظهارکرد: همچنین پنج هزار و ۸۰۰ تخت در اماکن ورزشی برای قرنطینه مستقر شده است و تمامی مکان‌ها و خوابگاه‌های ورزشی تا زمان اعلام ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در اختیار ستادهای ملی استانی خواهد داشت.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان چین گزارش و ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد. اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

بر اساس آخرین آمار رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز گذشته؛ تاکنون ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۵۵ هزار و ۹۸۷ نفر در کشور بهبود یافتند. سه هزار و ۵۱۳ نفر هم از این بیماران نیز در وضعیت شدید تحت مراقبت قرار دارند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۳۱ نفر رسیده است.

در بین ورزشکاران «احسان حدادی» دارنده مدال نقره المپیک به کرونا مبتلا شد و بهبود یافت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر