|
کدخبر: 93109

رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

واگذاری سرخابی‌ها در سال ۹۹ جدی است

علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعتقاد دارد واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

گسترش‌نیوز: علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری سرخابی‌های پایتخت به بخش خصوصی اظهارکرد: نخستین دستور رئیس‌جمهور به وزیر اقتصاد در سال جدید، تسریع در روند واگذاری همه بنگاه‎های دولتی است و قصد داریم پرسپولیس و استقلال را در امسال واگذار کنیم.

وی ادامه داد: میل به واگذاری این دو باشگاه کاملاً وجود دارد و حتی نخستین دستور رئیس‌جمهور به وزیر اقتصاد در سال ۹۹ تسریع در روند واگذاری‌ همه بنگاه‌های دولتی بوده است.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی درباره سازوکار خصوصی‌سازی دو باشگاه تصریح کرد: در مرحله اول اقداماتی که انجام می‌شود، اساسنامه دو شرکت طبق فرمت‌های سازمان بورس به روز رسانی می‌شوند. حال اینکه این اقدامات چگونه انجام شود، بستگی به همکاری مدیران دو باشگاه و وزارت ورزش دارد که البته وزارت ورزش تمام قد ایستاده تا این کار صورت بگیرد.

صالح خاطرنشان کرد: تاکنون تقریباً قیمت‌گذاری باشگاه پرسپولیس مشخص شده است و حتی این باشگاه برنامه سه سال‌هاش را هم به ما داده است. البته مدیران این باشگاه به دنبال ارائه برنامه پنج ساله بودند، اما ما اجازه ندادیم و با برنامه سه ساله باشگاه را وارد بورس می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قرار نیست باشگاه‌ها به یکباره واگذار شوند، اظهارکرد: ابتدا اساسنامه‌ها تغییر می‌کند و بعد هم باید صورت‌های مالی انجام شود. در ادامه با برگزاری مجمع‌های فوق‌العاده، کارها باید جلو برود. ‌

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی درخصوص بدهی‌های سنگین استقلال و پرسپولیس بیان کرد: این دو شرکت مشمول ماده ۱۴۱ هستند، اما اگر کار واگذاری ورزشگاه‌ها به آنها انجام شود، آنها از ورشکستگی خارج می‌شوند. علاوه بر این قرار نیست سهام باشگاه‌ها در بورس به صورت یکجا به فروش برسد. ابتدا تنها پنج درصد برای کشف نرخ و پنج درصد هم برای سهام شناور و عدم ایجاد حباب عرضه خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه برای هواداران دو باشگاه در واگذاری، جایگاهی در نظر گرفته می‌شود، گفت: هر شرکتی که می‌خواهد به بورس برود، باید برنامه سه ساله کسب و کار بدهد و هر زمانی که نتواند این برنامه را پیاده کند، در بورس به مشکل بر خواهد خورد؛ چون مردم بر اساس برنامه شرکت‌ها به بورس وارد می‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر یک شرکت تجاری قواعد بورس را رعایت نکند و مغایر با برنامه‌اش حرکت کند، دچار مشکل می‌شود. باشگاه پرسپولیس قراردادهای برنامه سه ساله خود را بسته و کار در باشگاه استقلال هم در حال انجام است. تا زمانی که این کارها صورت نگیرد، ما قطعاً روند واگذاری را انجام نمی‌دهیم.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خاتمه تاکید کرد: مسئله مهم دیگر، مشخص شدن حساب‌وکتاب‌های دو باشگاه‌ با فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و صندوق قهرمانان و پیشکسوتان است که تا زمانی که روشن نشود، اصلاً وارد بورس نمی‌شوند. اخیراً هیات واگذاری مصوب کرده که این باشگاه‌ها در بورس پذیرش شوند و می‌خواهیم تا شهریورماه این کار را انجام دهیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها