|
کدخبر: 307938

کولاک ورزشکار چینی در بازی های آسیایی

ژانگ بوهنگ، ژیمناست چینی، با امتیاز ۸۹.۲۹۹، عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی و یک رکورد بی‌نظیر را از آن خود کرد.

ورزش کولاک ورزشکار چینی در بازی های آسیایی

روز گذشته در سالن ورزشی مرکز ورزشی هوانگ لانگ، مسابقات رقابتی ژیمناستیک مردان بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار شد که ژانگ بوهنگ، ژیمناست چینی، با امتیاز ۸۹.۲۹۹ عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

این امتیاز ژانگ بوهنگ را بسیار هیجان زده کرد. او در نشست خبری بعد از رقابت هر بار که به سوالی پاسخ می‌داد بر این امتیاز تاکید می‌کرد: «من از امتیاز امروز بسیار راضی هستم. اگرچه چند پیچ ​​و خم جزئی وجود داشت، اما تاثیری در موفقیت نهایی من که ۸۹ امتیاز بود، نداشت. قبل از مسابقه، من احساس می‌کردم که این مدال طلا باید یک برد مطمئن باشد. بیشتر در مورد شکستن رکورد خودم از نظر امتیاز فکر می‌کردم این یک امتیاز بسیار برجسته است. امتیاز امروز دستاوردی است که در طول زمان در تمرینات روزانه‌ام به دست آورده‌ام.»

در واقع، عملکرد ژانگ بوهنگ، شایسته این امتیاز بالا بود. میائو ژونگیی، مدیر مرکز مدیریت ژیمناستیک اداره کل ورزش ایالتی چین، گفت: «طبق قوانین جدید فعلی ژیمناستیک، هیچ ورزشکار مردی از امتیاز ۸۹ امتیاز عبور نکرده است.»

در دور اول تمرین زمینی، با وجود اینکه ایرادات جزئی در حرکات او وجود داشت، ۱۴.۵۰۰ امتیاز را با بالاترین درجه سختی در مسابقات کسب کرد. در دور دوم کل مجموعه حرکات او نرم و روان بود و پس از فرود پیوسته مشت هایش را به هوا بلند کرد تا جشن بگیرد و با امتیاز ۱۴.۶۰۰ همچنان در رده اول قرار گرفت.

در دور سوم پای راست خود را با یک قدم کوچک حرکت داد. ژانگ بوهنگ با امتیاز ۱۴.۹۳۳ فاصله خود را با کیتازونو جورو ژاپنی افزایش داد.

در دور چهارم خرک، ژانگ بوهنگ با ۱۴۶۰۰ امتیاز به صدرنشینی ادامه داد. در دور پنجم پارالل، ژانگ بوهنگ محکم فرود آمد و دستانش را تکان داد و خانه را برد. وقتی امتیاز ۱۵.۴۶۶ به بیرون آمد، خودش کف زد.

در دور ششم در میان تشویق‌ها ژانگ بوهنگ در آخرین مرحله قرار گرفت. تماشاگران نفس خود را حبس کردند وقتی ژانگ بوهنگ محکم فرود آمد، تماشاگران هیجان زده شدند. در حالی که او منتظر امتیاز بود، دوربین ژانگ بوهنگ را به آرامی تعقیب کرد که از مربی پرسید: «به نظر شما می‌توانم امروز به ۸۹ برسم؟»

در نهایت با امتیاز  ۱۵.۲۰۰، امتیاز کل او ۸۹.۲۹۹ امتیاز شد. ژانگ بوهنگ نه تنها قهرمانی را به دست آورد، بلکه امتیازی را که آرزویش را داشت به دست آورد.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها