|
کدخبر: 306652 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با کارشناس و پیشکسوت فوتبال؛

یک خطر بزرگ در کمین نکونام / پرسپولیس عالی کار کرده است

اصغری بیان کرد: یحیی گل محمدی چند فصل را در کنار تیمش بوده و کاملا با جو باشگاه آشنا است اما جواد نکونام در نقطه مقابل قرار دارد و برای وفق با شرایط موجود، نیاز به زمان بیشتری دارد. عدم ثبات می‌تواند نکونام را در این فصل بسیار اذیت کند.

ورزش یک خطر بزرگ در کمین نکونام / پرسپولیس عالی کار کرده است

مسابقات لیگ برتر کشور به علت آغاز رقابت های ملی(فیفادی) متوقف شد. در این چهار هفته برخی تیم ها عملکرد درخشانی از خود نشان داده و امتیازهای زیادی را جمع کردند. سپاهان(‌تا پیش از جریمه و کسر امتیاز) بهترین تیم در این زمینه بود و پس از این تیم، پرسپولیس و استقلال قرار دارند.

سپاهانی ها به همراه ژوزه مورایس باز هم عالی ظاهر شده و از همان شروع شمایل یک تیم مدعی را داشتند. درخشش مجدد شهریار مغانلو در کنار رضا اسدی،  خط حمله سپاهان را ترسناک کرده است. این تیم اصفهانی در خط دفاعی نیز تیمی خوب و مستحکم محسوب می شود. محمد دانشگر و هادی محمدی زوج موفق را تشکیل داده و به کلین شیت های تیم خود کمک شایانی کردند. البته نباید از پیام نیازمند آماده نیز غافل شد که در درون دروازه سپاهان نمایشی کم نقص داشته است.

اوج کار اصفهانی ها در این ۴ هفته، غلبه بر استقلال تهران بوده است. شاگردان مورایس در یک بازی سخت و نفس گیر با تک گل رضا اسدی، موفق به شکست ابی های پایتخت شدند. البته شوک کسر ۴ امتیاز و جریمه سنگین نقدی، کام هواداران این باشگاه را تلخ کرد. طبق اعلام کمیته انضباطی، ۴ امتیاز از تیم صدرنشین لیگ کسر شد و آن ها ملزم به پرداخت ۴۰ میلیارد تومان شدند.

باشگاه سپاهان به غیر از عیسی آل کثیر، در ثبت قرارداد ۶ بازیکن دیگر خود نیز تخلفاتی داشتند. رضا اسدی، پیام نیازمند، هادی محمدی، رضا شکاری، کاوه رضایی و احسان پهلوان شش بازیکنی هستند که از نگاه کمیته انضباطی و کارگروه نظارت بر قراردادها، قراردادشان با بدون رعایت قوانین مربوطه ثبت شده است.

با وجود این اتفاق شوکه کننده، سپاهان بی ترید تا پایان فصل جزو مدعیان اصلی قهرمانی خواهد بود و در این مسئله شکی وجود ندارد. به اعتقاد اکثر کارشناسان، سه تیم سپاهان، پرسپولیس و استقلال همانند فصل گذشته، بیشترین شانس را برای قهرمانی دارند. گسترش نیوز در این راستا گفت و گویی با هادی اصغری، کارشناس و پیشکسوت فوتبال انجام داده که در ادامه می خوانید.

هادی-اصغری

همان همیشگی‌ها!

هادی اصغری درباره عملکرد مدعیان قهرمانی تا به اینجای فصل گفت: باز هم شاهد همان اتفاقات فصل پیش هستیم. سه تیم قابل انتظار جایگاه های اول تا سوم را تصاحب کرده و قدرت خود را به رخ کشیدند. درحال حاضر تنها تیم شهرستانی که قابلیت به چالش کشیدن دو تیم تهرانی را دارد، سپاهان است. به اعتقاد سپاهان حتی نسبت به فصل پیش نیز قدرتمندتر و منسجم تر است.

او ادامه داد: امیدوارم رقابت سالمی بین این تیم ها شکل گرفته و لیگ جذابی را در ادامه نظاره گر باشیم. پرسپولیس نیز در فصل نقل و انتقالات موفق به حفظ استخوان بندی اصلی خود شد و عملکرد خیلی خوبی نیز در هفته های ابتدایی داشته است. برتری برابر تراکتور در تبریز کار هرتیمی نیست اما پرسپولیس بار دیگر بزرگی خود را به اثبات رساند. استقلال تغییراتی را در فصل نقل و انتقالات تجربه کرد که تغییر کادر فنی مهم ترین آن ها بود.

جواد-نکونام

عدم ثبات نکونام را اذیت خواهد کرد

کارشناس فوتبال افزود: شرایط فعلی این تیم با توجه به اختلاف علنی مدیرعامل باشگاه و سرمربی خیلی مطلوب نیست. امیدوارم که جواد نکونام موفق به کسب نتیجه شود، هرچند که با این اوصاف، کار بسیار سختی در پیش دارد. شرایط استقلال به وضوح سخت تر از پرسپولیس است؛ علت این مسئله آن است که یحیی گل محمدی چند فصل را در کنار این تیم بوده و کاملا با جو باشگاه آشنا است اما جواد نکونام در نقطه مقابل قرار دارد و برای وفق با شرایط موجود، نیاز به زمان بیشتری دارد. عدم ثبات می تواند نکونام را در این فصل بسیار اذیت کند.

اصغری در خصوص عملکرد شهریار مغانلو بیان کرد: شهریار در کنار اسدی قدرت خوبی به فاز هجومی سپاهان دادند. مغانلو در چند فصل اخیر عملکرد خیلی خوبی داشته و سال به سال نیز بهتر می شود. این مهاجم باز هم شانس خوبی برای کسب عنوان اقای گلی دارد.

لیگ-قهرمانان-آسیا

فوتبال قابل پیش بینی نیست

وی در ارتباط با آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا و کار سخت نمایندگان ایران در این رقابت ها عنوان کرد: فوتبال قابل پیش بینی نیست و چیزی به اسم محال وجود ندارد. نباید از حالا زانوی غم بغل گرفته و خود را از پیش باخته بدانیم. قدرت فعلی تیم های عربستانی قابل کتمان نیست اما تیم های ما نیز خوب و باکیفیت هستند. چه کسی شکست سنگین تیم ملی آلمان مقابل ژاپن را پیش بینی می کرد؟

ملی پوش اسبق در خصوص شرایط فعلی تیم ملی به گسترش نیوز گفت: تیم ملی ما وضعیت خوبی دارد و خوشبختانه اردوی اخیر هم به خوبی برگزار شد. آقای قلعه نویی مربی خوب و کاربلدی محسوب شده و تجربیات زیادی را در سال های گذشته به دست آورده است. نظر من این است که وزن نیمکت تیم ملی با اضافه شدن مربیان بهترباید سنگین تر شود. تیم ملی به آنالیزورها و تمرین دهندگان بهتری نیاز دارد. تیم ملی والیبال ما هم دچار همین مشکل شده و دستیاران بزرگی در کنار سرمربی ایرانی وجود ندارد. کادر فنی قوی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و به بهبود کیفیت بازیکنان کمک زیادی کند.

سیستم-وار

برقراری عدالت با VAR 

اصغری در رابطه با بهره گیری از VAR در رقابت های آسیایی و ورود این سیستم به فوتبال ایران مطرح کرد: واقعا عدم اقدام و تعلل برای ورود این تکنولوژی در این سال ها اتفاق عجیبی بود. در بسیاری از بازی ها، برخی تیم ها از نبود وی ای آر متضرر شدند. سرنوشت قهرمانی یا تیم های سقوط کرده به دسته پایین تر عوض شد و کسی هم پاسخگوی این بی عدالتی آشکار نبود. با وجود این سیستم عدالت در فوتبال ما برقرار شده و اشتباهات داوری هم به حداقل خواهد رسید. از این بابت خوشحال هستم و امیدوارم که در بازی های داخلی از این سیستم استفاده شود.

او در پایان درباره شرایط فعلی خود اظهار کرد: من مدرک A  را در ارومیه گرفتم اما از برخی اتفاقات زشت بسیار مکدر شدم. قصد مربیگری دارم اما برخی رخدادهای عجیب من را کمی مردد کرده است. متاسفانه بعضی اتفاقات فوتبال ما ناراحت کننده و به دور از اخلاق حرفه‌ای است.

  • سیروس ارسالی در

    آقای اصغری، واضح است که شما یک لنگی هست ید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها