|
کدخبر: 297735

تیکه آبدار به خارجی های پرسپولیس!

ناصر ابراهیمی پیشکسوت پرسپولیس گفت : تمام تیم‌ها بازیکنان خارجی جذب می‌کنند تا فیکس بازی کنند، ولی شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا با دریافت کلی پول به درد پرسپولیس نخوردند.

ورزش تیکه آبدار به خارجی های پرسپولیس!

ناصر ابراهیمی پیشکسوت پرسپولیس درباره حضور تیم ملی فوتبال ایران با تمامی بازیکنان سطح بالای خود در مسابقات کافا اظهار داشت: با اینکه برخی از کارشناسان اعتقاد داشتند شرکت در مسابقات کافا به نفع تیم ملی فوتبال ایران نخواهد بود، ولی این رقابت‌ها آزمایش خوبی برای نفرات نیمکت نشین و بازیکنان تازه دعوت شده به تیم ملی بود. امیر قلعه‌نویی از بازیکنان قدیمی شناخت داشت، ولی در این تورنمنت به ظاهر سطح پایین از سایر بازیکنان ذخیره هم بازی گرفت تا از توانایی آنها شناخت پیدا کند.

وی ادامه داد:به طور حتم هرقدر بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی مهیا شود، بازیکنان به بهترین شکل آماده مسابقات مهم‌تری نظیر جام ملت‌های آسیا خواهند شد. ضمناً تیم ملی باید در روز‌های فیفادی بازی تدارکاتی داشته باشد و شرکت در پیکار‌های کافا باعث شد تا اعضای تیم ملی کشورمان بعد از مدت‌ها در اردوهای آماده‌سازی کنار هم جمع شوند.

پیشکسوت فوتبال در مورد عملکرد تیم ملی امید در مسابقات غرب آسیا، عنوان کرد:رضا عنایتی تجربه مربیگری در لیگ برتر را داشته است و اصلاً نمی‌خواهم بگویم که خیلی زود بود سرمربی تیم امید شود. هیچ کارشناسی نمی‌تواند از قبل پیش‌بینی کند که تیمی نتیجه خواهد گرفت و سرمربی در یک دوره مسابقات معجزه می‌کند. باید تمامی زیرساخت‌ها و امکانات، سال‌های متمادی در اختیار یک گروه قرار گیرد تا در نهایت نتیجه حاصل شود. مدیران فوتبال ایران آنچنان رسیدگی در رده پایه نداشتند و فقط نتیجه گرا شده‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد:در سال‌های اخیر، مدیریت در رده پایه خیلی اسفبار بوده و خیلی وقت است که فکری به حال تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید نکرده‌ایم و استعدادیابی دیگر وجود ندارد. حتی باشگاه‌های فوتبال هم به رده پایه اهمیتی نمی‌دهند و تیم‌های محلی و دسته‌های پایین‌تر را از بین بردند. چون تمام هم و غم فوتبال ایران پرداختن به مسابقات لیگ برتر است، چون استعدادیابی سود و آورده‌ای برای باشگاه‌ها ندارد. اگر تیم امید ایران مقابل تیم سطح پایینی در قاره آسیا شکست بخورد زیاد عجیب و غریب نیست، چون برای تیم ملی کار نکردیم که الان منتظر نتیجه عالی باشیم.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص تقویت این تیم برای فصل پیش‌رو تصریح کرد:به طور حتم نفراتی که فصل قبل بیشتر برای پرسپولیس بازی کردند و قهرمان شدند، نیز باید تقویت شوند. به ویژه در خط هافبک و دفاع وسط پرسپولیس نیاز به بازیکنان باتجربه‌تر و جوان‌تر دارد تا در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مقابل حریفان قدرتمند بهترین نتیجه را بگیرند. یحیی گل‌محمدی دستیاران باتجربه‌ای دارد که می‌توانند نقاط ضعف را پیدا کنند و چند بازیکن خوب را برای سال آینده بیاورند تا ضعف‌ها پوشش داده شود. همچنین تمام تیم‌ها بازیکنان خارجی جذب می‌کنند تا فیکس بازی کنند، ولی دیاباته و پریرا با دریافت کلی پول به درد پرسپولیس نخوردند.

ابراهیمی درباره گذاشتن قانون سقف بودجه برای تیم‌های لیگ برتری خاطرنشان کرد:چون اکثر باشگاه‌های فوتبال ایران دولتی هستند بر همین اساس قوانینی وضع می‌شود تا جلوی ولخرجی‌های برخی از باشگاه‌ها را بگیرند، ولی هیچ‌گاه این قوانین بازدارنده نبوده است. نباید دولتی‌ها در امورات و سرمایه‌گذاری باشگاه‌ها دخالت کنند و بگذارند فوتبال مسیر حرفه‌ای خودش را برود. اگر یک باشگاه خصوصی سعی دارد در فوتبال سرمایه‌گذاری کند، به خودش بستگی دارد که چقدر می‌خواهد به بازیکن و مربی پول بدهد و درآمد کسب کند.

منبع: افکار نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها