|
کدخبر: 296678 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با کارشناس فوتبال؛

۳ گزینه ناب برای کامبک به استقلال

در صورت خروج جلالی، محمد نادری یک گزینه خوب برای استقلال به حساب می‌آید. جذب بازیکنانی نظیر علی کریمی و امید ابراهیمی نیز می‌تواند اتفاق مثبتی برای استقلال باشد. استقلال به هافبک هایی نیاز دارد که قدرت فرماندهی و ایجاد نظم در میانه زمین را داشته باشند. استقلال در فصل قبل، از نبود یک هافبک باتجربه و کارآمد رنج برد.

ورزش ۳ گزینه ناب برای کامبک به استقلال

باخت برابر پرسپولیس موجب شد تا فصل برای آبی‌های تهرانی به بدترین شکل ممکن به پایان برسد. دربی شماره ۱۰۱ با سایر دربی های گذشته یک تفاوت عمده داشت؛ این بار پای یک جام در میان بود. تیم برنده جام حذفی را تصاحب می‌کرد. پرسپولیس شانس دبل داشت و استقلال با کسب پیروزی می توانست ناکامی را در لیگ جبران کند.

پرسپولیس با عبور از رقبای مستقیمی چون سپاهان و استقلال، قهرمان لیگ بیست و دوم شده بود و حالا برای کسب دومین جام باید از سد شاگردان ریکاردو ساپینتو می‌گذشت. نیمه اول با برتری سرخپوشان به پایان رسید. مهدی ترابی به زیبایی پرسپولیس را پیش انداخت. در نیمه دوم استقلال فوتبال روبه جلویی ارائه داد و در ثانیه های انتهایی، موفق به گلزنی شد.

محمدحسین مرادمند سانتر خوب سعید مهری را تبدیل به گل کرد. گل مرادمند بدل به دیرهنگام ترین گل تاریخ دربی‌ها(وقت قانونی) شد. در وقت‌های اضافه، پرسپولیس عملکرد بهتری داشت و بازی خود را بار دیگر به استقلال دیکته کرد. آبی‌ها عناصر هجومی بیشتری در ترکیب خود داشتند ولی تیم خطرناک‌تر پرسپولیس بود. حملات و تلاش‌های قهرمان لیگ سرانجام جواب داد و گل دوم هم از راه رسید.

امید عالیشاه روی غفلت مدافعان و دروازه بان استقلال گل پیروزی بخش را به ثمر رساند تا پرسپولیس فاتح شهرآورد ۱۰۱ تهران شود. کارشناسان علل مختلفی را برای شکست استقلال و به طور کلی فصل بدون جام آبی های پایتخت مطرح کردند.

برخی مدیریت باشگاه و کادر فنی را مقصر دانسته و عده دیگر بازیکنان این تیم را مورد نقد قرار دادند. گسترش نیوز برای بررسی دربی پایتخت، وضعیت داوری و شرایط کلی استقلال، گفت و گویی با امید عزیززاده، کارشناس فوتبال انجام داده که در ادامه می خوانید.

عزیززاده

تعویض‌های ساپینتو چنگی به دل نزد 

امید عزیززاده درباره شکست استقلال در دربی مقابل پرسپولیس گفت: استقلال بازی را خوب شروع کرد و چند فرصت خوب گلزنی هم ایجاد کرد که بی دقتی مهاجمان مانع از به ثمر رسیدن گل شد. پرسپولیس مثل دربی قبلی در لیگ، از تک موقعیت های خود عالی استفاده کرد. روی یک اشتباه بد از حردانی و سلمانی، دروازه استقلال باز شد.

او افزود: در چنین بازی‌های حساس و نزدیک، زدن گل اول اهمیت بالایی دارد. بعد از گل ترابی، پرسپولیس بازی را به خوبی مدیریت کرد و موقعیت چندان خطرناکی به بازیکنان استقلال نداد. در زمان مناسبی گل مساوی استقلال زده شد اما اخراج ساپینتو و حواشی پس از آن تمرکز بازیکنان را برهم زد. با اخراج سرمربی، روحیه استقلالی‌ها به نوعی تضعیف شد.

عزیززاده در ارتباط با تعویض‌های ساپینتو در جریان بازی اظهار کرد: تعویض‌های استقلال خیلی چنگی به دل نزد و تاثیر بالایی را شاهد نبودیم. تعویض جلالی شاید تنها تغییر مناسب برای استقلال بود. سلمانی شب خوبی را سپری نکرد و نیاز به مهره رونده تری بود.

وی ادامه داد: سلمانی روی گل اول نیز تا حدی مقصر بود. بیرون کشیدن روزبه چشمی نیز دیگر اشتباه محاسباتی ساپینتو بود. پس از خروج او و به زمین آمدن زبیر نیک‌نفس، میانه میدان استقلال دچار ضعف شد و هافبک های پرسپولیس بی دردسر به محوطه استقلال می‌رسیدند.

قایدی-حسینی

استقلال نباید حسینی را از دست بدهد

عزیززاده در رابطه با اخراج ساپینتو پس از گل استقلال بیان کرد: دلیل اخراج ساپینتو هنوز به شکل دقیق مشخص نشده است. تا به امروز هرکسی روایت خود را گفته و علت اخراج سرمربی استقلال مبهم باقی مانده است. او پس از گلزنی استقلال به شادی پرداخت و در تصاویر و فیلم‌ها، تخلف آشکار دیده نشده است. البته پس از اخراج رفتار زننده‌ای داشت و به شکل غیرحرفه‌ای با هواداران تیم رقیب وارد تنش و درگیری شد.

او در پیوند با وضعیت نقل و انتقالاتی آبی‌های پایتخت به خبرنگار سرویس ورزشی گسترش نیوز گفت: استقلال نباید حسینی را از دست بدهد. او مشخصا فصل خوبی را سپری نکرد اما نباید روزهای درخشان او در استقلال را فراموش کرد. استقلال فصل گذشته با کلیت شیت های پرشمار او به قهرمانی رسید. حسینی جزو سرمایه های استقلال محسوب شده و رکوردهای فوق العاده‌ای را با لباس این تیم به ثبت رسانده است. من منکر اشتباهات او در دربی نمی شوم.

عزیززاده در ادامه خاطرنشان کرد: حسینی روی گل دوم به وضوح مقصر بود و باید عکس العمل بهتری نشان می داد. البته موافق هجمه های اخیر علیه این دروازه بان نیستم. به هرحال تمام بازیکنان بزرگ در سراسر دنیا، روزهای بد دارند و این مسئله اجتناب ناپذیر است.

گزینه-های-استقلال

۳ گزینه جذاب برای کامبک به استقلال

این مفسر فوتبال در ادامه تصریح کرد: باید یک دروازه بان خوب و نامی برای رقابت با حسینی جذب شود. ابوالفضل جلالی هم باید حفظ شده و قراردادش تمدید شود. در صورت خروج جلالی، محمد نادری یک مورد خوب برای جایگزینی جلالی به حساب می‌آید. جذب بازیکنانی نظیر علی کریمی و امید ابراهیمی را به فال نیک می‌گیرم. استقلال به هافبک‌هایی نیاز دارد که قدرت فرماندهی و ایجاد نظم در میانه زمین را داشته باشند. متاسفانه استقلال در فصل قبل، از نبود یک هافبک باتجربه و کارآمد رنج برد.  

عزیززاده در مورد نیمکت استقلال و احتمال جدایی ریکاردو ساپینتو اذعان کرد: ساپینتو با تمام سختی ها و مشکلات در دریافتی‌ها، عملکرد خوبی در استقلال داشت. مشکل استقلالِ ساپینتو تقابل با تیم های مدعی بود. استقلال مقابل تیم های وسط یا انتهای جدولی، مقتدرانه ظاهر شد اما برابر تیم های مطرح دچار ضعف آشکار بود.

عزیززاده در پایان اضافه کرد: در صورت قطع همکاری این مربی با استقلال، گزینه‌هایی نظیر جواد نکونام یا فرهاد مجیدی می توانند مورد بررسی قرار بگیرند. به عقیده من جواد نکونام گزینه مطلوبی است. او در فولاد خوزستان، جام حذفی و سوپرجام را گرفته و در این سال‌ها تجربیات خوبی را در کنار مربیان بزرگ به دست آورده است.

  • مهرداد ارسالی در

    خواهشا بجای اخباری پورحمیدی را جذب کنید شورشو در آوردید اینک از حسینی هم بدتره

  • ناشناس ارسالی در

    آقایان این حرفها را ول کنید وقت نیست مربی انتخاب کنید بازیکن بگیرد باز هم استقلال مثل سال گذشته داره میشه که بازیکن خوب گیرش نمیاد

ارسال نظر