|
کدخبر: 281026

دردسر بزرگ جام جهانی برای ۳ ملی پوش ایران

ویزای چند نفر از اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در جام جهانی آمریکا صادر نشد.

ورزش دردسر بزرگ جام جهانی برای ۳ ملی پوش ایران

با توجه به اینکه تیم ملی کشتی آزاد ساعت ۲۳ امشب برای حضور در رقابت های جام جهانی به آمریکا پرواز دارد تا این لحظه ویزا برای علیرضا کریمی، امیرعلی آذرپیرا، علی اکبر فضلی به عنوان کشتی گیر، احسان امینی و اباذر اسلامی بعنوان مربی و همچنین ابراهیم مهربان بعنوان سرپرست و محمد مصلایی پور به عنوان داور صادر نشده است.

طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی اگر تیم ملی کشتی ایران در رقابت‌های جام جهانی حضور پیدا نکند از رقابت‌های قهرمانی آسیا کنار گذاشته می‌شود و سپس از حضور در رقابت‌های جهانی بلگراد که کسب سهمیه المپیک نیز می‌باشد، محروم می گردد.

پس از این اتفاق، فدراسیون کشتی تصمیم‌گیری درخصوص اعزام تیم را به شورای برون مرزی وزارت ورزش سپرد و این شورا نیز پس از بررسی موضوع و دفاعیات فدراسیون کشتی موافقت رسمی خود را با اعزام تیم ملی کشتی آزاد به آمریکا اعلام کرد.

آمریکایی‌ها سال گذشته نیز برای برگزاری دیدار دوستانه با ایران از دادن ویزای ۵ نفر از اعضای تیم از جمله علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی خودداری کردند، اقدامی که باعث شد برای جلوگیری از هرگونه اتفاق برای سفر تیم ملی به آمریکا این بار نام رییس فدراسیون در لیست نفرات اعزامی قرار نداشته باشد، اما با این وجود آمریکا برای رویداد رسمی جام جهانی باردیگر از دادن ویزای ۷ نفر از اعضای تیم ملی ایران خودداری کرد.

از سوی دیگر رییس فدراسیون کشتی نیز در تماس با رییس اتحادیه جهانی کشتی و فدراسیون کشتی آمریکا، خواستار صدور روادید برای سایر اعضای تیم و مخصوصا ۳ کشتی‌گیر تیم ملی شده است. یوسفی مدیر بین‌الملل فدراسیون کشتی نیز در حال حاضر در دوبی حضور دارد تا هم‌چنان پیگیر دریافت ویزای سایر اعضای تیم باشد.

بر اساس این گزارش، در صورتی که هم‌چنان ویزای ۳ کشتی‌گیر تیم ملی صادر نشود، یکی از کشتی‌گیران اوزان ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم اعزامی ایران به آمریکا، در دو وزن ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم به میدان می‌روند.

قرار است ساعت ۱۰ امشب پاسپورت و ویزای نفرات اعزامی به آمریکا توسط یکی از نیروهای فدراسیون کشتی از دوبی به ایران برسد و در فرودگاه امام خمینی تحویل نفرات اعزامی شود.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران امشب با نفرات زیر عازم آمریکا خواهد شد:

وزن ۵۷ کیلوگرم: رضا مومنی

وزن ۶۱ کیلوگرم: ابراهیم الهی

وزن ۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد- محمدرضا باقری

وزن ۷۰ کیلوگرم: امیر محمد یزدانی

وزن ۷۴ کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور

وزن ۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی - علی سوادکوهی

وزن ۹۲ کیلوگرم: کامران قاسمپور - امیرحسین فیروزپور

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: امیررضا معصومی

سرمربی: پژمان درستکار

مربی: مصطفی آقاجانی

سرپرست: محمد جواد یزدانی‌نیا

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر