|
کدخبر: 275015 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

بولدوزر لیگ برتر در رادار آبی‌ها

هافبک جوان وستهام، اصلی‌ترین گزینه آبی‌های لندن برای تقویت خط میانی در زمستان است. جذب رایس ۲۳ ساله، یک چالش سخت برای مدیران چلسی به حساب می‌آید.

ورزش بولدوزر لیگ برتر در رادار آبی‌ها

با وجود چندین خرید پرهزینه در پنجره تابستان، پازل تاکتیکی مرد آلمانی تکمیل نشد تا او هم به سرنوشت مربیان سابق چلسی دچار شود.

پس از تمام حواشی ریز و درشت در فصل گذشته، توماس توخل با حمایت همه‌جانبه مدیریت جدید باشگاه، در لندن ماندنی شد. مالکان تازه‌ وارد چلسی به توخل قول بستن یک تیم مدعی را دادند. آن‌ها با خرید نفراتی نظیر رحیم استرلینگ، کالیدو کولیبالی، مارک کوکوریا، وسلی فوفانا و پیرامریک اوبامیانگ تا حد زیادی به وعده خود عمل کردند.

ترکیب چلسی به‌جز در یکی-دو پست، در اکثر خطوط تقویت‌ شده بود. مهم‌ترین پستی که مسئولان باشگاه موفق به جذب مهره کارآمدی برای آن نشدند، پست هافبک میانی بود. با توجه به مصدومیت‌های پرتعداد انگولو کانته و متئو کواچیچ، نیاز به خرید یک هافبک وسط باکیفیت حس می‌شد.

جورجینیو تنها هافبک در دسترس توخل در هفته‌های ابتدایی بود. هافبک ایتالیایی در فصول اخیر، بارها ثابت کرده که بدون حضور یک زوج مطمئن مثل کانته یا کواچیچ در کنار خود، عملاً تبدیل به پاشنه آشیل چلسی می‌شود. پنالتی‌زن اول آبی‌ها در کارهای دفاعی همیشه ضعیف بوده و به خاطر سرعت پایین او، خط دفاعی چلسی مقابل هر خط حمله‌ای به‌زحمت می‌افتد.

دی-یونگ-بارسا

هافبک هلندی آبی پوش نشد

یکی از گزینه‌های مدنظر توماس توخل برای پست مذکور، فرانکی دی یونگ بود. هافبک جوان بارسا پیش از شروع فصل جدید، با باشگاه خود وارد چالش عجیبی شده بود. او خواستار افزایش حقوق بود اما باشگاه در مقابل خواسته او مقاومت می‌کرد. درحالی‌که جدایی ستاره هلندی آبی اناری‌ها محتمل به نظر می‌رسید، اما او درنهایت در بارسلونا ماندگار شد. به‌ این‌ ترتیب یکی از گزینه‌های جذاب در نقل و انتقالات آبی‌ پوش نشد تا دست توخل در پوست گردو بماند.

فصل جدید برای چلسی خوب آغاز نشد. پیروزی خفیف مقابل اورتون همراه با عملکردی معمولی، نوید فصلی سخت را به طرفداران چلسی داد. شکست‌های عجیب در مصاف با تیم‌هایی مثل ساوتهمتون و لیدزیونایتد، کار را برای مربی آلمانی سخت‌تر کرد. سرانجام صبر مدیریت باشگاه پس از شکست خارج از خانه برابر دیناموزاگرب به اتمام رسید.

باخت یک بر صفر در مصاف اول چلسی در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا، موجب اخراج توماس توخل شد. برخی خبرنگاران بر این باور هستند که توخل در فصل جدید کنترل رختکن را از دست داده بود. بازیکنانی مثل حکیم زیاش و کریستین پولیسیک ازجمله مخالفان سرمربی آلمانی چلسی بودند و بدترین نمایش‌های خود را در این فصل ارائه دادند.

تاد بولی یکی از طرفداران کریستیانو رونالدو بود اما توخل به‌شدت مخالف جذب فوق ستاره منچستریونایتد بود. این اتفاق زمینه‌ساز بروز اختلاف میان این دو شخص شد و در ادامه نیز باشگاه با مربی محبوب آلمانی قطع همکاری کرد. توخل پس از کش‌وقوس‌های فراوان لندن را ترک کرد اما نیاز چلسی به یک هافبک هولدر به قوت خود باقی ماند.

دکلان-رایس

ستاره وستهام؛ گزینه نهایی تاد بولی

یکی از گزینه‌های داغ بازار به‌غیر از فرانکی دی یونگ بارسلونا، دکلان رایس انگلیسی است. رایس از مدت‌ها پیش در رادار باشگاه چلسی قرار دارد. هافبک جوان وستهام که محصول باشگاه چلسی است، در حال حاضر جدی‌ترین گزینه برای جایگزینی جورجینیو در چلسی به شمار می‌رود.

دیوید مویس سرمربی چکش‌ها، بارها ستاره جوان تیم خود را غیرقابل فروش اعلام کرده است. باشگاه وستهام در پیش فصل، تگ قیمتی بالایی را برای رایس در نظر گرفت. مبلغ ۱۰۰ میلیون پوند که باعث عقب‌نشینی چلسی شد. مدیریت باشگاه چلسی در زمان مالکیت رومن آبراموویچ، مخالف پرداختن چنین رقم گزافی بود اما در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر عزم باشگاه چلسی برای خرید یک هافبک تراز اول شنیده‌ شده است.

مصدومیت‌های متوالی انگولو کانته، مدیران باشگاه را حسابی کلافه کرده و آن‌ها قصد دارند که در ژانویه یک بازیکن را در این پست جذب کنند. ستاره ۲۳ ساله وستهام در صدر گزینه‌های آبی‌های لندن قرار دارد. جان تری اسطوره باشگاه چلسی، ازجمله علاقه‌مندان به هافبک وستهام است و او را بهترین گزینه برای خط میانی قهرمان دو دوره چمپیونزلیگ می‌داند.

رایس-ترانسفر-مارکت

چلسی دست از تلاش برنخواهد داشت

ظاهرا اخراج توماس توخل، روی دیدگاه چلسی برای جذب دکلان رایس تأثیری نخواهد گذاشت. هنوز در باشگاه کسانی هستند که قصد به خدمت گرفتن هافبک وستهام را دارند. طبق ادعای بن جاکوبز، رایس گزینه بلند مدت چلسی به شمار می‌رود. وستهام حتی در صورتی که به دنبال بروخا باشد، قصد فروش رایس را ندارد. دیگر گزینه چلسی در خط هافبک آمادو دیاوارا هافبک رم است.

رایس در شش فصل حضور خود در وستهام، همواره جزو بهترین هافبک‌های لیگ برتر بوده و مشتریان زیادی نیز در فوتبال انگلستان دارد. سایت ترانسفرمارکت، قیمت این بازیکن ملی‌پوش را ۸۰ میلیون یورو اعلام کرده است. بدون تردید حضور رایس می‌تواند خیال گراهام پاتر را از بابت داشتن یک هافبک شش‌دانگ راحت کند. مانع بزرگ بر سر راه جذب دکلان رایس، هزینه بالای او است. باید دید که سرانجام باشگاه چلسی راضی به پرداخت مبلغ موردنظر وستهامی ها می‌شود یا خیر.

ارسال نظر