|
کدخبر: 278654 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

ستاره دربی باز در آستانه بازگشت به جمع آبی‌ها

آبی های لندن قصد تقویت ترکیب خود در ژانویه را دارند. مسئولان باشگاه چلسی، برای ترمیم چندین پست مثل وینگر و جهت عمق دهی به ترکیب تیم، چند گزینه را زیر نظر دارند. فوق ستاره رئال مادرید، یکی از این اهداف محسوب می شود.

ورزش ستاره دربی باز در آستانه بازگشت به جمع آبی‌ها

زمانی که در سال ۲۰۱۲ و پس از قهرمانی دراماتیک در مونیخ، از باشگاه لیل به لندن آمد، بسیاری از طرفداران چلسی از ارزش این انتقال مطلع نبودند. آمار او در باشگاه فرانسوی، جذاب و چشمگیر بود ولی درخشش در لیگ برتر انگلیس، برای هیچکس کار ساده ای نبوده، نیست و نه خواهد بود. اما هازارد با نمایش های خیره کننده خود در دوران حضورش در چلسی، به یکی از ماندگارترین ستاره های تاریخ لیگ جزیره تبدیل شد. برخی از گل های انفرادی او با لباس چلسی، تبدیل به زیباترین گل های تاریخ فوتبال باشگاهی انگلستان شده است. کارشناسان بزرگ ورزشی نظیر گری لینه کر، به هازارد لقب جادوگر دادند.

ادن-هازارد

هازارد؛ یک نعمت بزرگ برای مربیان چلسی

ادن هازارد در طول ۹ سال حضور در جمع آبی های لندن، تصویری ماندگار از خود در ذهن دوست داران چلسی ثبت کرد. نابغه بلژیکی در ۳۵۲ بازی برای آبی ها، ۱۱۰ گل به ثمر رساند. دو قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی، یک قهرمانی جام اتحادیه و دو قهرمانی در لیگ اروپا، افتخارات او همراه با چلسی محسوب می شود. او در فصل ۱۵-۲۰۱۴ برترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلستان شد. هازارد همچنین ۴ مرتبه بازیکن سال باشگاه چلسی شد که از این حیث رکورددار است. این آمار و ارقام موجب شده تا از او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ چلسی یاد شود. فرانک لمپارد اسطوره چلسی و همبازی سابق هازارد، ستاره بلژیکی را یکی از بزرگ ترین استعدادهای تاریخ باشگاه دانسته و جدایی او را اتفاقی تلخ قلمداد کرده است.

هازارد برای تمامی مربیان چلسی از فصل ۱۳-۲۰۱۲ تا آخرین فصل حضور در لندن، یک نعمت بزرگ بود. از روبرتو دی متئو و ژوزه مورینیو تا آنتونیو کنته و مائوریسیو ساری، هازارد برای همگی این نام های بزرگ به مانند یک عصای دست بود. بی تردید بزرگ ترین حسرت او در چلسی، ناکامی در کسب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بود. اتفاقی که می توانست فوق ستاره بلژیکی را به دریافت توپ طلا نیز نزدیک کند. او در پایان فصل ۱۹-۲۰۱۸ تصمیم به جدایی از چلسی گرفت. پس از ۹ سال حضور درخشان با لباس چلسی، سرانجام داستان عاشقانه او و هواداران به پایان رسید.

ادن-هازارد2

جدایی و انتقال به مادرید

هازارد در تابستان سال ۲۰۱۹ راهی تیم  محبوب دوران کودکی خود، یعنی رئال مادرید شد. اما دوران حضور ادن در رئال، مطابق انتظار پیش نرفت. به اذعان اکثر کارشناسان، انتقال او به جمع کهکشانی‌ها، یک فاجعه به تمام معنا بود. از همان فصل اول تا به امروز، او درگیر مصدومیت های متعدد شده و موفق به اثبات شایستگی‌هایش با لباس رئال نشده است. فلورنتینو پرز برای جذب این ستاره، مبلغ گزافی را هزینه کرد. در کنار رقم بالای این انتقال، مارینا گرانفسکایا، مسئول نقل و انتقالات سابق چلسی، بندهای زیادی را نیز در قرارداد هازارد قرار داد. از این حیث، جذب هازارد برای مسئولان رئال مادرید، تماما ضرر بوده است. او به لحاظ فنی کمک خاصی به تیم جدیدش نکرده و کلی هزینه هم روی دست پرز گذاشته است. با این تفاسیر، ادن هازارد به درب خروج از باشگاه بسیار نزدیک شده است.

ادن-هازارد3

صبر مسئولان رئال دیگر تمام شد!

سران باشگاه رئال مادرید قصد ندارند که بیش از این به هازارد فرصت بدهند. طبق گزارش ABC و بعضی دیگر از رسانه های اسپانیایی به هازارد اجازه جدایی در زمستان داده شده است و او می‌تواند تیم بعدی خود را انتخاب کند. حقوق ۲۷ میلیون یورویی این بازیکن در سال باعث شده است تا جذب او برای هر تیمی بسیار سخت شود. البته طبق اعلام روزنامه ABC باشگاه رئال حاضر است که رقم فروش این بازیکن را بسیار پایین آورد تا امکان جدایی او وجود داشته باشد. او به یک ستاره کاملا خاموش در مادرید تبدیل شده و روز به روز خبر جدایی اش از رئال، بیشتر به گوش می رسد. این ستاره ۳۲ ساله، در ۷۲ بازی برای رئالی ها تنها ۷ گل را به ثمر رسانده است!

آسیب دیدگی های متوالی، منجر به نیمکت نشینی او شده و درخشش وینیسیوس جونیور، خیال کارلو آنچلوتی را از بابت پست وینگر چپ راحت کرده است. البته او در فصل قبل، به آرزوی دیرینه خود رسید. قهرمانی در چمپیونزلیگ تنها دستاورد بزرگ باشگاهی به شمار می رفت که او موفق به دستیابی به آن نشده بود. البته بر کسی پوشیده نیست که این نوع قهرمانی با کم ترین تاثیرگذاری در مسیر این موفقیت، به مذاق او خوش نیامد. هازارد در رئال خوشحال نیست و جدایی او قریب الوقوع به نظر می رسد.

ادن-هازارد4

بازگشت احتمالی به استمفورد بریج

شنیده ها از آن حکایت دارد که هازارد قصد بازگشت به لیگ برتر را دارد. چند تیم انگلیسی، خواهان جذب او هستند و برای جذب او در ژانویه یا در تابستان ۲۰۲۳ رقابت خواهند کرد. چلسی یکی از تیم هایی است که شرایط این انتقال را زیر نظر دارد. تیم جدید مدیریتی آبی‌ها، قصد جذب چندین ستاره بزرگ و نامدار را در تابستان دارد. هازارد نیز یکی از اهداف بزرگ و جنجالی آن ها محسوب می شود. بازگشت هازارد به چلسی می تواند خبر جذابی برای طرفداران این تیم باشد. اما مصدومیت های قبلی او و همچنین فرم نامطلوب او، موانع موجود بر سر این انتقال هستند. باید صبر کرد و دید که گراهام پاتر در این رابطه، چراغ سبز را به تاد بولی نشان می دهد یا خیر. بازگشت هازارد به لیگ جزیره می تواند به منزله یک انفجار بزرگ در پنجره نقل و انتقالات باشد. آیا شاهزاده استمفورد بریج بار دیگر آبی پوش می شود یا باید شاهد انتقال او به تیم دیگری نظیر نیوکاسل و یا استون ویلا باشیم؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها