|
کدخبر: 274432 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال یک هافبک خلاق می‌خواهد / اسکوچیچ با کی روش قابل قیاس نیست

سعید مراغه چیان پیشکسوت استقلال بیان کرد: اسکوچیچ در زمان حضور خود، برای تیم ملی زحمت کشید. باید به نکات مثبت او هم اشاره کرد اما اسکوچیچ با کی روش قابل قیاس نیست. کارلوس کی روش در سطح بین المللی شناخته شده‌تر است و رزومه بزرگ‌تری دارد.

ورزش استقلال یک هافبک خلاق می‌خواهد / اسکوچیچ با کی روش قابل قیاس نیست

تکلیف نیمکت تیم ملی ایران پس از ماه‌ها حریف و حدیث، سرانجام مشخص شد. کارلوس کی روش پس از جدایی دو ساله، بار دیگر سکان هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت. مهدی تاج رئیس جدید فدراسیون فوتبال، به وعده خود در خصوص بازگرداندن سرمربی پرتغالی عمل کرد.

او در اولین اقدام خود پس از ورود به فدراسیون، دراگان اسکوچیچ را از سمت سرمربیگری تیم ملی برکنار کرد و کی روش را جایگزین او کرد. تصمیمی که تا امروز با واکنش های مثبت و منفی زیادی از سوی کارشناسان و دوست داران فوتبال ملی مواجه شده است.

برخی از مفسران فوتبال، نوع برخورد فدراسیون با اسکوچیچ را حرفه‌ای و مناسب ندانستند. کارلوس کی روش در حدود دو ماه زمان دارد تا تیم ملی را برای حضور موفقیت آمیز در جام جهانی آماده کند. ماموریت سختی که شاید بتوان آن را سخت‌ترین چالش دوران مربیگری کارلوس کی روش نامید.

گسترش نیوز برای بررسی وضعیت فعلی تیم ملی فوتبال ایران و همچنین شرایط باشگاه استقلال، گفتگویی با سعید مراغه چیان پیشکسوت و کارشناس فوتبال انجام داده که در ادامه می خوانید.

کارلوس-کی-روش-تمرین

اسکوچیچ با کی روش قابل قیاس نیست

سعید مراغه چیان درباره انتخاب مجدد کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: اسکوچیچ در زمان حضور خود، برای تیم ملی زحمت کشید. باید به نکات مثبت او هم اشاره کرد اما اسکوچیچ با کی روش قابل قیاس نیست. کارلوس کی روش در سطح بین‌المللی شناخته شده‌تر است و رزومه بزرگ‌تری دارد. کی روش در تیم های بزرگی مثل رئال و منچستر کار کرده و کوله باری از تجربه است.

او در مورد فرصت کوتاهی که در اختیار کی روش است، بیان کرد: تا شروع جام جهانی وقت کمی باقی مانده است. با شرایط موجود، حتی بهترین مربیان دنیا هم  به لحاظ فنی، کار به خصوصی نمی توانند برای تیم ملی انجام دهند. از دست گواردیولا هم در این زمان محدود، کاری ساخته نیست.

ملی پوش سابق ضمن انتقاد از سبک بازی تیم های کی روش اظهار کرد: نام کی روش روی نیمکت تیم ملی، به ما اعتبار خوبی می دهد اما سبک بازی تدافعی تیم های تحت هدایت او، مورد علاقه من نیست. ما به لحاظ فوتبال ترکیبی و شناور در سال های گذشته دچار مشکل بودیم. اغلب گل های ما برروی کارهای انفرادی به ثمر رسید. تیم ما به لحاظ تاکتیکی مدت هاست که شرایط خوبی ندارد.

کارلوس-کی-روش

روی کاغذ شانسی نداریم

او در خصوص نتایج احتمالی در جام جهانی با کی روش توضیح داد: روی کاغذ بسیار بعید است که نتیجه خوبی در جام جهانی بگیریم. به لحاظ آماده سازی، زیرساخت، تاکتیک و بحث مدیریتی، ما بدترین تیم گروه تا پیش از شروع مسابقات هستیم اما فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. گاهی تیم های معمولی، نتیجه باورنکردنی می‌گیرند. تیم های تدافعی مثل ما، می توانند معادلات را برهم بزنند.

بازیکن اسبق تیم ملی در ارتباط با هدف فدراسیون از استخدام دوباره کی‌روش توضیح داد: کارلوس کی روش بیشتر به خاطر داشتن مهارت بالا در دادن انگیزه و روحیه به بازیکنان، آمده است. حضور کی روش روی نیمکت به لحاظ روانی برای تیم های مقابل، ایجاد ترس می کند.

او در ادامه افزود: کی روش با استفاده از کاریزمای ذاتی خود، نظم  خوبی در تیم حاکی می‌کند. بازیکنان حسابی از او حساب می برند. کی روش با هیچکس شوخی نداشته و بهترین نفرات را به بازی می گیرد.

این کارشناس فوتبال در مورد دخالت برخی بازیکنان در خصوص تعیین سرمربی تصریح کرد: بازیکن نباید در تیم ملی مربی تعیین کند. من به شدت با این موضوع مخالف هستم. هرکسی شرح وظایف خود را دارد و انتخاب کادر فنی، ربطی به بازیکن ندارد. وظیفه بازیکن تعیین و تکلیف برای مربی نیست. این اتفاق بسیار بدی بود که در گذشته رخ داد.

بابایی-استقلال

بابایی به خودباوری رسیده است

پیشکسوت استقلال درباره شرایط استقلال به گسترش نیوز گفت: من از روز اول به یک نکته تاکید داشتم؛ اینکه باید به سرمربی جدید زمان لازم را داد. استقلال در دو بازی اخیر، نسبت به چهار دیدار ابتدایی، عملکرد بهتری داشت. تیم ما در بازی با نساجی از نظر تاکتیکی امیدوارکننده ظاهر شد.

او در مورد ترکیب استقلال در بازی آخر با نساجی بیان کرد: ظاهرا ساپینتو به ترکیب اصلی و مدنظر خود رسیده است. البته من با حضور یامگا در پست دفاع راست موافق نیستم. به نظر من این بازیکن در خط حمله، مهره کارآمدتری است. حردانی گزینه بهتری برای این پست است.

بازیکن سابق دارایی در پیوند با حضور ثابت بابایی در نوک خط حمله استقلال گفت: پیمان بابایی به خودباوری خوبی در استقلال رسیده و در بازی با نساجی نیز عملکرد خوبی داشت. ظاهرا ساپینتو به او اعتقاد دارد. از سوی دیگر شهباززاده از روحیه خوبی برخوردار نیست.

او خاطرنشان کرد: از بین سایر مهاجمان استقلال، نظر من روی امیرعلی صادقی است. دلیل کم بازی کردن این بازیکن بااستعداد را درک نمی کنم. در پیش فصل مهره اصلی بود ولی از شروع لیگ تا به امروز، از او خیلی استفاده نشده است.

بازیکن پیشین استقلال در رابطه با خط هافبک این تیم اظهار کرد: فوتبال ایران مدتها است که از وجود یک بازیساز شش دانگ رنج می‌برد. استقلال به یک هافبک خلاق و درعین حال شوت زن، نیاز مبرمی دارد.

سعید مراغه چیان در پایان گفت: برای تیم ملی در راه جام جهانی و همینطور برای استقلال در ادامه مسیر خود، آرزوی موفقیت می کنم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها