|
کدخبر: 236135

ستاره لیگ به یک شرط پرسپولیسی می‌شود

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در این فصل، بعد از جدایی چند بازیکن دچار اپیدمی کمبود ستاره در تیمش شد. او این کمبود را احساس می‌کند و به همین دلیل، باید بهترین بهره را از حضور در بازار زمستانی نقل و انتقالالت ببرد.

ورزش ستاره لیگ به یک شرط پرسپولیسی می‌شود

او باید در پی  جذب چند بازیکن تراز اول باشد تا ضعف‌های تیمش را کم کند. شایعه شده بود که گل‌محمدی برای تقویت خط میانی، به‌دنبال جذب احمد نوراللهی بود اما این موضوع به‌دلیل قرارداد دو ساله شماره ۸ پیشین سرخپوشان با تیم شباب‌الاهلی منتفی شد؛ هر چند بازگشت کمال کامیابی‌نیا به ترکیب اصلی موجب شد یحیی تا حدود زیادی نسبت به جذب بازیکن در منطقه میانی خاطرجمع شود و به داشته‌هایش در این منطقه بسنده کند. حداقل همکارانش این طور فکر می‌کنند.

در خط حمله شاید سرمربی سرخپوشان بیشترین دغدغه را داشته باشد. شهریار مغانلو در ابتدای این فصل از پرسپولیس جدا شد و عیسی آل‌کثیر هم به‌دلیل پارگی رباط صلیبی باقی دیدارهای فصل را از دست داد تا عبدی تنها موجودی قابل اتکا در خط آتش سرخپوشان باشد. در این گیر و دار، یحیی به‌شدت نگران وضعیت خط حمله تیمش برای جنگیدن در چند جام پیش رو است.

در نیم فصل دوم که به اصطلاح دروازه‌ها کوچکتر می‌شود، قطعاً نیاز به وجود مهاجمان طراز اول احساس می‌شود تا قهرمان پنج فصل اخیر لیگ برتر بتواند باز هم قهرمانی‌هایش را تکرار کند. فراموش نکنید سرخابی‌ها از آسیا هم حذف شده‌اند و همین امر، قهرمانی در لیگ داخلی را برای پرسپولیس ضروری می‌سازد. از همین رو، یحیی تأکید زیادی روی جذب حداقل دو مهاجم جدید دارد. پس از اینکه جذب مهاجم خارجی به‌دلیل تنگناهای مالی و دغدغه‌های باشگاه پرسپولیس به نظر منتفی شد، حالا سرمربی سرخپوشان به‌شدت به‌دنبال جذب شهریار مغانلو مهاجم تیم اصفهانی است که گفته می‌شود به‌دلیل کم بازی کردن، از شرایط موجود چندان راضی نیست و تلویحاً این نارضایتی را هم به گوش سرمربی رسانده است.

در این گیر و دار، یحیی مهاجم بلند بالای دیگری می‌خواهد؛ بازیکنی رشتی که در تیم صنعت نفت گل‌های مهمی را به ثمر رسانده و جنس بازی‌اش دقیقاً همانی است که کادرفنی به‌دنبال آن می‌گردد. نزدیکان به باشگاه می‌گویند شروین بزرگ مورد توجه یحیی قرار گرفته اما سرمربی سرخپوشان برای حضور او و شهریار در پرسپولیس شرط گذاشته؛ خودتان رضایتنامه بگیرید!

در شرایطی که تیمها، خیلی سخت به بازیکنان خودشان رضایتنامه می‌دهند، باید دید که دو مهاجم مد نظر گل‌محمدی موفق به کسب رضایتنامه از تیمهای خود خواهند شد یا نه. دو بازیکنی که با حضورشان می‎توانند قد تیم را بلند کنند و در صورت حضور در پرسپولیس، آسمان تیم مدافع عنوان قهرمانی را به تسخیر خود در می آورند.  در حال حاضر، این موضوع اهمیت دارد که ببنیم بزرگ و مغانلو توانایی دریافت رضایتنامه و پایبندی به شرط یحیی را دارند یا نه. بحث آسمانخراش‌ها در فوتبال ایران، برای اولین بار در زمان مربیگری میروسلاو بلاژوویچ مطرح شد. سرمربی پیشین تیم ملی به بهانه داشتن مدافعان بلند قامت و سرزن، از مدافعان خودش به عنوان آسمانخراش یاد کرده بود تا به قامت بلند آنها اشاره کند.

منبع: ایران ورزشی

ارسال نظر