|
کدخبر: 234634

جواب تند دبیر به آمریکایی‌ها / از کشورتان خوشم نمی آید!

رئیس فدراسیون کشتی گفت: آقایان! ما در المپیک سیدنی مانند بسیاری از ورزشکاران گرین کارت گرفتیم شاید درس بخوانیم. خیلی ها در دهه ۷۰ و ۸۰ گرین کارت گرفتند.

ورزش جواب تند دبیر به آمریکایی‌ها / از کشورتان خوشم نمی آید!

علیرضا دبیر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، درباره مسائل مختلف از جمله حواشی سفر پر ابهام تیم ملی کشتی به آمریکا سخن گفت. های‌لایت مصاحبه دبیر را در این زمینه می‌خوانید:

روز اول وعده دادم انتخابی تیم ملی را جدی می‌گیرم. در المپیک و جهانی هم یک نفر را نمی‌توانید بگویید بدون انتخابی به تیم ملی رسیده باشد. در کشتی فرنگی هم همین‌طور. من به قبل کاری ندارم و به دوره خودم کار دارم. آقای درستکار از اول چرخه را محکم گرفت و از قهرمانی کشور شروع کرد.

وقتی حسن یزدانی قهرمان اول دنیاست باید به او فرجه بدهیم از دو مرحله جلوتر کارش را شروع کند و بر اساس آورده کشتی گیران رفتار کنیم. ما منصور خان برزگر از دو کیلومتری ما می‌آید همه به احترامش بلند می‌شویم. اکبر آقای فلاح هم نسبت به من نقد دارد اما به خودم اجازه نمی‌دهم حرفی بزنم. امیدوارم حرمت آقای بنا حفظ شود و از همه این را می‌خواهم.

انتخابات کمیسیون ورزشکاران مهندسی شده بود. آقای صالحی امیری که احترام زیادی برایش قایلم و صوت صحبت های او را دارم به او گفتم حمید سوریان پرمدال‌ترین است و هم نایب رییس است از سهمیه ۴ نفر کمیسیون ورزشکاران به او بدهید که گفت من صد درصد موافقم و حمایت می‌کنم اما او را معرفی نکردند. من هنوز گله مندم. دوستان می گویند علی دبیر باج می‌خواهد. کدام باج؟ اینکه حق کشتی را می‌خواهم باج است؟

درباره حواشی سفر به آمریکا، داستان از موضوع حاج قاسم سلیمانی شروع شد. حتما باز هم از او تعریف می‌کنم. این کار را با من می کنند تا ورزشکاران دیگر حرف نزنند. اگر عکس او را در اتاقم زدند حتما درباره او صحبت می‌کنم.

این دیدار صرفا یک دیدار دوستانه است. ما واقعا یک دیدار دوستانه را دیدیم. کشتی ما از روس و آمریکا عقب است و هر چه مسابقه بدهیم به نفع ماست. ما اگر اینجا ببازیم بهتر از این است که در المپیک ببازیم. چرا باید بترسیم؟

یکسری آدم ها دروغ هایی را نوشتند مثلا گفتند گرین کارت دارم. آقایان! ما در المپیک سیدنی مانند بسیاری از ورزشکاران گرین کارت گرفتیم شاید درس بخوانیم. خیلی ها در دهه ۷۰ و ۸۰ گرین کارت گرفتند. من هیچ وقت هم دنبال نکردم و چند سال پیش هم انصراف دادم. کسی که گرین کارت دارد آیا به سفارت آمریکا می رود تا ویزا بگیرد؟ گرین کارت با تابعیت که قسم می خورند خیلی فرق دارد. من ۷ سال پیش آن را پس دادم اما دوستان دروغ گفتند و نوشتند.

(دبیر سپس تصویر کپی پاسپورت منتسب به خود را بین خبرنگاران پخش کرد) آنقدر بی عقل هستند که من را فیمیل (زن) نوشتند. دیروز سفارت آمریکا ایمیل زد به فدراسیون که چرا آقای دبیر گرین کارتت را پس دادی؟ توضیح بده. همان جا هم از من سوال کردند چرا گرین کارت را باطل کردی که گفتم از کشورتان خوشم نیامد. از ایرانی های آنجا بپرسید آیا آنجا را دوست دارند یا نه. یا می گویند من آنجا چه چیزهایی دارم. الان می گویم هر چه دارم برای آن ها. خیالتان جمع من هیچ چیز در آنجا ندارم.

دیروز هم به سفارت آمریکا در دبی و هم فدراسیون آن ها نامه محکمی نوشتم. یکی از همراهان ما را ۵ ساعت به یک اتاق امن بردند و دیروز به دستگاه های امنیتی گزارش دادم. اگر مسابقه دوستانه است این چه دوستانه برخورد کردن است. اگر به یک نفر از کشتی گیران یا همراهان ویزا ندهند به آمریکا نمی رویم.

همین جا اعلام می کنم از آمریکا برای حضور در ایران دعوت می کنم و ویزایشان را هم در فرودگاه می دهیم. ما از این برخورد گله داریم. ما دنبال رابطه خوب با همه کشورها هستیم. ما همه رفیق هستیم. از امورخارجه و دستگاه های امنیتی می خواهم نظر بدهند که آیا این برخورد درست است؟ بد است حسن یزدانی اگر با تیلور کشتی می گرفت؟ اینکه رسانه ای مثل فاکس نیوز بزند معلوم است نمی خواهند این دیدار برگزار شود. من از یکی دونفر برای برخی خبرسازی ها و دروغ ها شکایت کرده ام که اسم او را جاسوس می گذارم. او توهم داشت. برای این آقا کلمه جاسوس را می گذارم و هر فدراسیون رفته این کار را می کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها