|
کدخبر: 233295

کامبک احتمالی آبی پوشان به آسیا

سعید عباسی رییس کمیته بدوی به اظهارات وزیر ورزش و جوانان درباره حذف سرخابی ها از آسیا واکنش نشان داد.

ورزش کامبک احتمالی آبی پوشان به آسیا

مصاحبه سعید عباسی را می خوانید:

عباسی در خصوص بحث‌های روزهای اخیر و تنش به‌وجود آمده بین صدری و اولیایی که هرکدام دیگری را مقصر اتفاقات پیش‌آمده می‌دانند، گفت:

 متاسفانه جو بیخودی راه افتاده است و صلاح نیست ما به آن ورود کنیم. چند روز قبل هم با اعضای کمیته استیناف و بدوی صدور مجوز حرفه‌ای صحبت کردیم تا کمتر مصاحبه کنند. اما در شأن دوستان نیست که بدون اطلاع اظهارنظر می‌کنند. ما همان زمان هم به دوستان گفتیم که نمی‌خواهیم مدیران دو باشگاه را مقصر جلوه بدهیم، چون آنها باید کارشان را در ادامه فصل پیش ببرند و درست نیست وارد حاشیه شوند. اما صحبت‌هایی که مطرح می‌شود، بار حقوقی دارد و ما نباید خوراک بدهیم تا کار بدتر شود. متاسفانه شرایط خیلی شیر تو‌ شیر شده و بنده نظرم آن است الان به آن ورود نکنیم بهتر است.»

 احتمال می‌دهم وزیر خودش لابی کرده است

رئیس کمیته بدوی درخصوص صحبت‌های وزیر ورزش و ابراز امیدواری او به حل مشکلات پرسپولیس و استقلال و حضور این دو تیم در بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا گفت:

 خودم وقتی مصاحبه وزیر را شنیدم تعجب کردم! خدا کند این اتفاق خوب بیفتد، اما اگر هم شرایط برای حضور این دو تیم فراهم شد، باید از اتفاقات پیش‌آمده درس بگیریم و بازهم کار را به سال بعد موکول نکنیم‌. این اتفاقات در شأن کشور ما نیست، فوتبال ما در AFC اعتبار و جایگاه ویژه‌ای دارد. درباره سوال شما هم فکر می‌کنم به احتمال زیاد خود وزیر ورزش با AFC لابی کرده تا یک فرصت دیگر به نمایندگان ما داده شود. سیدبندی انجام شد، اما هنوز قرعه‌کشی صورت نگرفته. ما هم منتظر هستیم ببینیم چه می‌شود.

 تعهد داده‌ایم و مستقل هستیم

عباسی درخصوص اینکه بعضی‌ها معتقدند از داخل کشور به AFC خبر داده شده تا این دو تیم حذف شوند گفت:

 اعضای ما بیش از ۳۶ برگه به AFC تعهد داده‌اند، اما خودمان به این تیم‌ها هم علاقه داریم‌‌. بنده خودم هم مدیر باشگاه بودم، اما وظیفه ما این نیست که برای کم‌وکاستی‌ها جلسه بگذاریم یا مدیران باشگاه‌ها را ارشاد کنیم. آقایان می‌گویند این‌همه سال مجوز گرفتیم امسال هم می‌گرفتیم. سوالم از آنها این است چطور این‌همه سال خودتان مجوز گرفتید اما امسال نتوانستید؟ وظیفه کمیته بدوی مطابقت دادن مدارک باشگاه‌ها با معیارهای AFC است. ایرادهایی که ما از این دو تیم گرفتیم سه‌برابرش را AFC گرفته است! از دوستان می‌خواهم اجازه بدهند وزیر یا فدراسیون کارشان را انجام بدهند. آنها به‌شدت مسائل ما را رصد می‌کنند، هرچه ما می‌گوییم را رصد می‌کنند. اگر کار مثبتی می‌توانند انجام بدهند بگویند.

 ۵۰۰ صفحه ایراد از پرسپولیس، چهارصد صفحه از استقلال

عباسی درخصوص ایرادهای AFC به پرسپولیس و استقلال برای صدور مجوز ادامه داد:

 نکته‌ای که به‌نظر می‌رسد در صحبت‌های مصطفوی بد برداشت شده این است که ما درخواست کردیم AFC سه‌ماه به ما فرصت بدهد، برای همین هم نامه زدیم. ما چه مجوزی می‌توانیم صادر کنیم؟ مگر دست ما است؟ AFC بیش از ۵۰۰ صفحه از پرسپولیس و چهارصد و خرده‌ای هم از استقلال ایراد گرفته است. شرایط هردو تیم به‌دلیل مالکیت مشترک به‌هم گره خورده است. خدا کند سجادی بتواند کاری برای این دوتیم انجام بدهد، اما از این اتفاق درس بگیریم.

 بدهی‌های دوره زنوزی باعث شد تراکتور مجوز نگیرد

رئیس کمیته بدوی وضعیت تراکتور را بهتر از سرخابی‌ها تشریح کرد و در این خصوص گفت:

 به شما این را بگویم وضعیت تراکتور به‌مراتب بهتر از این دو تیم بود. هم به‌لحاظ مالکیت و هم ورزشگاه و... فقط بدهی‌های زمان زنوزی مانع از آن شد که این تیم مجوز حرفه‌ای نگیرد. اما آقایان می‌گویند ۵۰ میلیون هوادار داریم، آیا می‌توانید ۵۰ میلیون هوادار را ببرید مقابل نظام وظیفه و مثلا برای یک بازیکن تیم‌تان معافیت بگیرید؟ معلوم است که قانون این اجازه را نمی‌دهد.

 شانس گل‌گهر برای آسیایی شدن

عباسی در پایان درخصوص وضعیت گل‌گهر برای دریافت مجوز حرفه‌ای به گفت:

 تنها ایرادی که به گل‌گهر گرفتند این بود که آنها باید بدهی‌شان را ۹ شهریور پرداخت می‌کردند، اما ۱۰، ۱۲ روز بعد از این مهلت این کار را انجام دادند. ممکن است گل‌گهر جایگزین سرخابی‌ها شود و اگر تیم دیگری هم مجوز می‌گرفت جایگزین می‌کردیم.

منبع: طرفداری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها