|
کدخبر: 230406

شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس را بشناسید / یک بمب واقعی

یحیی گل‌محمدی و همکارانش می‌خواهند با جذب یک دروازه‌بان جدید، نگرانی‌ها را در خط دروازه به کمترین حد ممکن برسانند.

ورزش شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس را بشناسید / یک بمب واقعی

در فاصله چند هفته مانده تا شروع نقل‌وانتقالات زمستانی، درصدد جذب چند بازیکن است تا تیمش را برای نیم‌فصل دوم تقویت کند. یکی از پست‌هایی که کادر فنی پرسپولیس قصد تقویتش را دارد، خط دروازه است؛ پستی که بعد از جدایی علیرضا بیرانوند با جذب حامد لک پر شد و حالا یحیی گل‌محمدی و همکارانش می‌خواهند با جذب یک دروازه‌بان جدید، نگرانی‌ها را در خط دروازه به کمترین حد ممکن برسانند. این در حالی است که رادوشوویچ هم از جمع سرخ‌پوشان جدا شده و احتمال بازگشت این دروازه‌بان نزدیک به صفر است.

بیرانوند؛ گزینه جدی پرسپولیس

هم‌اکنون جدی‌ترین گزینه کادر فنی سرخ‌پوشان علیرضا بیرانوند است و حتی باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای رسمی به باشگاه آنتورپ، خواهان جذب دروازه‌بان سابقش شده است، چون این دروازه‌بان ملی‌پوش تحت قرارداد آنتورپ بلژیک است و به‌طور قرضی در بواویشتا بازی می‌کند. گل‌محمدی امیدوار است که بیرانوند برای بازگشت به فوتبال ایران راضی شود و حتی صحبت‌هایی را با این دروازه‌بان انجام داده است. بیرانوند مدتی پیش در مصاحبه با همشهری ورزشی به این موضوع اشاره کرد که فعلا در فکر بازگشت به فوتبال ایران نیست ولی حالا وضعیت بواویشتا طوری است که اگر مدیران آنتورپ راضی به فروش بیرانوند شوند، این گلر ایرانی حاضر است چالش جدیدی را تجربه کند.

بواویشتا در جدول لیگ ۱۸ تیمی پرتغال در رده یازدهم قرار دارد و نسبت به تیم هفدهم جدول فقط ۴ امتیاز بیشتر گرفته است. یکی از دلایلی که بیرانوند را برای جدایی ترغیب می‌کند، ضعف‌های فنی بواویشتاست و گلر ایرانی بی‌میل نیست که با تغییر تیم در فضای جدیدی شانس خودش را امتحان کند. از طرفی بیرانوند جایگاه همیشه ثابتی هم در این تیم نداشته و در فصلی که قرار است به جام جهانی منتهی شود، دوست ندارد جایگاهش در تیم ملی را هم از دست بدهد.

مسئله مهم اینجاست که باشگاه بلژیکی در نخستین واکنش به پرسپولیسی‌ها پاسخ منفی داده و گفته قصد فروش این دروازه‌بان را ندارد. جالب اینجاست که ۲ باشگاه پرتغالی که در لیگ برتر این کشور جایگاه بهتری نسبت به بواویشتا دارند نیز برای جذب بیرانوند اقدام کرده و حتی پیشنهاد مالی خوبی هم ارائه کرده‌اند ولی مدیران آنتورپ به این دو پیشنهاد هم پاسخ منفی داده‌اند.

پرسپولیس هنوز منصرف نشده است

با وجود اینکه باشگاه پرتغالی به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ منفی داده، ولی طرف ایرانی هنوز از جذب دروازه‌بان سابقش منصرف نشده است. در این ارتباط با یکی از اعضای کادر فنی پرسپولیس هم صحبت کردیم که به همشهری ورزشی گفت: «باشگاه مذاکرات را با بلژیکی‌ها ادامه خواهد داد و ما به‌دنبال این هستیم تا شرایط را برای بازگشت بیرانوند فراهم کنیم.» پرسپولیس در حالی درصدد بازگرداندن بیرانوند است که طبیعتا با توجه به پرداخت پول رضایتنامه و درنظرگرفتن یک دستمزد بالا، باید هزینه سنگینی در این زمینه انجام دهد. البته شاید عقد قرارداد با کارگزار جدید و بهبود وضعیت باشگاه بعد از در اختیارگرفتن تبلیغات محیطی، این اجازه را به پرسپولیس بدهد تا به فکر بازگرداندن بیرانوند باشد. با این حال، پاسخ ابتدایی بلژیکی‌ها منفی بوده ولی پرسپولیس امیدوار است تا شاید با چراغ سبز آنتورپ مواجه شود.

پرسپولیس درصورت عدم‌موفقیت در جذب بیرانوند باید سراغ گزینه‌های دیگر برود. یکی از گزینه‌ها پیام نیازمند است که البته این دروازه‌بان فعلا تصمیمی برای بازگشت به فوتبال ایران ندارد. یکی دیگر از گزینه‌ها هم می‌تواند رشید مظاهری باشد؛ دروازه‌بانی که فصل پرحاشیه‌ای را سپری می‌کند و فرهاد مجیدی در استقلال به او روی خوش نشان نداده است.

بدون‌شک اگر کادر فنی پرسپولیس به این دروازه‌بان پیشنهاد بدهد، مظاهری از این پیشنهاد استقبال خواهد کرد. اما بعید است مجیدی دروازه‌بانش را به تیم‌های مدعی و رقبای مستقیم استقلال در صدر جدول بدهد. همه این اتفاقات در حالی است که گل‌محمدی هفته گذشته در پاسخ به سؤالی پیرامون جذب دروازه‌بان مدعی شد با هیچ دروازه‌بانی مذاکره نشده ‌و به این ترتیب سعی کرد روحیه حامد لک را برای ادامه رقابت‌ها تا نیم‌فصل بالا نگه دارد.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر