|
کدخبر: 221246

ویژگی های یک تردمیل ایدئال چیست؟

ورزش به سلامتی، نشاط، روحیه و تناسب اندام کمک می کند. اولین گام در ورزش، انتخاب دستگاه ورزشی مناسب است و امروزه استفاده از انواع تردمیل به بخش جداناپذیر برنامه های تمرینی و ورزشی افراد تبدیل شده است. انواع تردمیل در مدل های باشگاهی و خانگی طراحی و به بازار عرضه شده اند که امکان تهیه آن از فروشگاه های معتبر مانند فروشگاه هایپرجیم امکان پذیر است. استفاده از تردمیل کار آسانی است و برای هر رده سنی قابل استفاده است چرا که تردمیل ابتدایی ترین کار، یعنی راه رفتن را برای کاربر تداعی می کند. راه رفتن و دویدن یکی از حرکات هوازی است که به طور یکدست تمام بدن را درگیر می کند و یک هوازی عالی برای متناسب شدن بدن به شمار می آید. هم چنین برای افرادی که قصد تقویت عضلات میانی و مرکزی بدن، اندام پایین تنه و ساق پا را دارند بسیار مناسب است. انواع تردمیل به طور چشمگیری منجر به لاغری، کاهش وزن، کاهش سایز و افزایش استقامت بدن می شود، به همین دلیل تردمیل یکی از محبوب ترین دستگاه های هوازی است که همین امر باعث شده تا در سراسر دنیا شرکت ها و تولیدکنندگان زیادی به عرضه انواع تردمیل اقدام کنند و رقابتی تنگاتنگ در جهت تولید و قیمت تردمیل با کیفیت و مرغوب به وجود آمده است.

تردمیل

ویژگی های یک تردمیل ایدئال

پیش از استفاده و خرید تردمیل باید یکسری ویژگی های یک تردمیل ایدئال را بدانید تا با کمک آن ها تردمیل مناسب خود یا باشگاهتان را تهیه کنید. پارامترهایی که در هنگام خرید تردمیل باید به آن ها توجه کنید عبارتند از: بدنه، موتور، حداقل و حداکثر سرعت، تحمل وزن، ایمنی، تنظیمات شیب، نمایشگر، ضربه گیر و قیمت تردمیل.

بدنه تردمیل ایدئال

یکی از ویژگی های مهمی که باید به آن توجه کنید بدنه محکم است. برای مثال تردمیل های با بدنه فولادی معمولا مقاوم تر از تردمیل های آلومینیومی هستند، اگرچه سنگین تر هستند و بیشتر برای باشگاه ها مناسب اند. هم چنین باید بدنه آن ها با ضدزنگ عایق شود تا در برابر آب و محیط های مرطوب مقاومت کافی را داشته باشند. اگر قصد خرید تردمیل به صورت حضوری را دارید، می توانید در فروشگاه هایپرجیم به راحتی و بدون عجله، برای چند دقیقه بر روی مدل تردمیل مورد نظر راه بروید و اگر لق زدن و شل و ول بودن دستگاه را احساس کردید، از خرید آن صرف نظر کنید. از دیگر نکاتی که در بدنه تردمیل وجود دارد، نوع اتصال قطعات بدنه است. به این معنی که قطعات بدنه به جای پیچ و مهره با جوش متصل شده باشند، چرا که پیچ و مهره پس از مدتی شل می شود. اگر شما ورزشکار هستید و بر روی تردمیل با گام های بلند می دوید، به اندازه و ابعاد تسمه، هم چنین به فاصله قرار گرفتن دسته ها توجه داشته باشید تا در هنگام دویدن دستتان به دسته ها برخورد نکند و هم چنین در فاصله ای باشد که دستتان به آسانی به دسته های تردمیل برسد.

انواع موتور تردمیل ایدئال

یکی دیگر از ویژگی های یک تردمیل ایدئال، موتور و مشخصه های آن است. انواع تردمیل بر اساس قدرت موتورشان سنجیده می شوند که از قدرت 1 اسب بخار تا 7 اسب بخار در فروشگاه هایپرجیم قابل مشاهده است. موتور تردمیل با استفاده از انرژی الکتریکی (در بعضی مدل های مکانیکی، بدون برق کار می کند) تسمه را به حرکت در می آورد. هر چه قدرت موتور بیش تر باشد ظرفیت و قیمت تردمیل هم بیش تر می شود. اگر قدرت موتور بر حسب اسب بخار بیان می شود، تردمیلی که قدرتش پایین تر از 1.5 اسب بخار باشد، تحمل بالایی ندارد و اصلا برای مصارف باشگاهی مناسب نیست. در تردمیل های خانگی معمولا از موتور DC و در تردمیل های باشگاهی معمولا از موتور AC استفاده می شود. موتورهای DC قیمت خیلی مناسب تری نسبت به موتورهای AC دارند و از جریان برق مستقیم، که همان جریان برق مثبت و منفی است، استفاده می کنند. موتور DC کم صداتر است و سیستم الکترونیکی ارزان تر و ساده تری دارد، همین موارد استفاده و خرید تردمیل DC را برای مصارف خانگی راحت تر می کند. از طرفی دیگر بازدهی کمی نسبت به جریان ورودی دارد و به علت گرم شدن موتور پس از هر یک ساعت استفاده لازم است حداقل نیم ساعت خاموش باشد. موتور AC بر خلاف موتور DC بازدهی بالایی نسبت به جریان ورودی دارد و از جریان متناوب برق، شهری یا همان فاز و نول، استفاده می کند. البته در بعضی از مدل ها از 3 فاز هم استفاده می شود. در موتور AC برعکس موتور DC به طور متداوم امکان استفاده از دستگاه وجود دارد که مزیت خیلی خوبی برای باشگاه ها به شمار می رود. اما از طرفی قیمت تردمیل با موتور AC بیشتر، سیستم کنترل پیچیده و گران تر و سروصدای بیشتری نسبت به موتور DC دارد. انواع تردمیل موجود در بازار سرعتی بین صفر تا 10 ساعت/مایل دارد. یک تردمیل ایدئال با نحوه و سرعت راه رفتن شما هماهنگ است تا شما در روی آن احساس راحتی کنید. حواستان باشد که وجود یک سرعت شروع 0.5 ساعت/مایل برای دلایل ایمنی بر روی دستگاه الزامی است.

نحمل وزن تردمیل ایدئال

از دیگر ویژگی های یک تردمیل ایدئال ظرفیت تحمل وزن است. منظور از عبارت تحمل وزن تردمیل، بالاترین وزن استانداردی است که آن تردمیل می تواند تحمل کند. طبیعتا هر تردمیلی برای تحمل وزن مشخصی طراحی و ساخته می شود که بر قیمت تردمیل تاثیر می گذارد. تمامی مشخصه های ذکر شده مانند جنس بدنه، ابعاد تسمه و قدرت موتور بر روی تحمل وزن دستگاه تاثیر گذار است و هر چه تحمل وزن دستگاه بیش تر باشد، باید موتور قوی تر، سایز دستگاه بزرگ تر و بدنه محکم تری داشته باشد. یک تردمیل ایدئال، تردمیلی است که وزن شما را به راحتی تحمل کند. اگر قصد خرید تردمیل برای مصارف خانگی دارید، بالاترین وزن اعضای خانواده خود را در نظر گرفته و با تحمل وزنی بیش تر از آن تهیه کنید. برای مثال اگر بیش ترین وزن اعضای خانواده شما 110 کیلوگرم است، به دنبال تهیه دستگاهی با تحمل 120 به بالا باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که اندازه فشاری که شما در هنگام دویدن روی تردمیل وارد می کنید بیش تر از وزن شما است. برای پیدا کردن تحمل وزنی تردمیل های گوناگون می توانید به فروشگاه هایپرجیم مراجعه کنید.

تردمیل

ایمنی تردمیل ایدئال

از دیگر نکاتی که تردمیل را تبدیل به تردمیل ایدئال می کند، ایمنی و امنیت دستگاه است. اکثر تردمیل های ارائه شده به بازار دارای یک گیره ای می باشند که با وصل کردن آن به لباستان، ایمنی شما را در حین استفاده از دستگاه حفظ می کند. طرز کار این گیره بدین صورت است که اگر در هنگام دویدن یا راه رفتن تعادل خود را از دست بدهید، گیره از قسمت آهنربایی دستگاه جدا شده و دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود.  در صورت نبودن این گیره بر روی قسمت آهنربایی، موتور تردمیل حرکت نمی کند. در فروشگاه هایپرجیم تمامی محصولات با ایمنی بالا ارائه می شوند تا امنیت کاربر خود را حفظ کند. برای اطلاعات بیشتر درباره تردمیل ایدئال، خرید تردمیل و قیمت تردمیل می توانید با کارشناسان فروشگاه هایپرجیم تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

https://hypergymco.com/

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها