|
کدخبر: 216460

سرمربی جدید تراکتور را دقیق تر بشناسید / برانکوی دوم؟

روز گذشته زوانمیر سولدو به عنوان سرمربی تراکتور معرفی شد.

ورزش سرمربی جدید تراکتور را دقیق تر بشناسید / برانکوی دوم؟

باشگاه تراکتور پس از قطع همکاری با فیروز کریمی سراغ یک گزینه خارجی رفت تا ادامه فصل به همراه یک مربی غیر ایرانی کار خود را پیش ببرد و در همین راستا هم نام های مختلفی در مورد گزینه های نشستن روی نیمکت تراکتور مطرح شد، از گابریل کالدرون و جواد نکونام تا مهدی رحمتی و تونی اولیویرا... اما هیچ کدام از این گزینه ها روی نیمکت تیم تراکتور ننشستند و تی تی ها سراغ یک گزینه کم نام و نشان تر کروات رفتند.

مربیان کروات از دیر باز به دلیل دستمزدهای معقول تر نسبت به سایر مربیان خارجی و اخلاقیات مناسب برای حضور در ایران، گزینه های مناسبی برای نشستن روی نیمکت تیم های ایرانی بوده اند و در این بین هم برخی باشگاه ها دست به انتخاب های عجیبی در همین خصوص می زنند. زوانمیر سولدو که چهارده سال پیش وارد چرخه مربیگری شده، در تمام این سال ها مجموعا تنها ۱۳۴۳ روز (سه سال و هشت ماه) به عنوان سرمربی یا دستیار فعالیت داشته که ۱۹۷ روز از این مدت را سرمربی تیم جوانان بوده و ۲۹۸ روز آن را هم به عنوان دستیار فیلیکس ماگات در تیم باشگاهی چین سپری کرده است. اصلی ترین موفقیتش هم به فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ بر می گردد که در سال اول مربیگری با دینامو زاگرب موفق به کسب دوگانه داخلی شد. در آن سال سولدو که سرمربی جوانان دینامو بود، پس از جدایی برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت آبی های کرواسی نشست. سولدو بعد از این موفقیت یک سال بیکار ماند و سپس راهی آلمان شد. پس از یک سال حضور روی نیمکت کلن که با ۱۴ برد، ۱۳ مساوی و ۲۱ باخت طی ۴۸ بازی همراه بود، از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۷ فعالیت جدی ای در عرصه مربیگری نداشت تا این که سال ۲۰۱۷ به عنوان دستیار فیلیکس ماگات معرفی شد و پس از جدایی از این مربی چیزی حدود ۳ سال خارج از گود بود تا این که سال ۲۰۲۰ به عنوان سرمربی آدمیرا واکر معرفی شد و حضور ۲۰۱ روزه اش در این تیم، در ۱۴ بازی که تقریبا نیمی از آن را با شکست پشت سر گذاشت، همراه شد. البته ورود کرونا دوران حضور این مربی در آدمیرا را افزایش داد وگرنه همین مدت کم هم در این تیم دوام نمی آورد.

کریر مربیگری سولدو

حالا باید این سوال که سولدو با چه متر و معیاری برای تراکتور انتخاب شده و قرار است چه چیزی به این تیم اضافه کند را از مدیران تراکتور پرسید... آیا قیمت ارزان یک مربی، به تنهایی برای جذب او کفایت می کند؟ شاید رویای تراکتور این است که از سولدو هم یک دراگان تازه ساخته شود. اسکوچیچ هم روز اول با قیمت فوق العاده ارزان به ملوان آمد البته با این تفاوت که دراگان وقتی به انزلی رسید از امروز سولدوی ۵۴ ساله، سال ها جوان تر بود.

منبع: طرفداری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها