|
کدخبر: 216236

مهاجم پرسپولیسی در راه باشگاه بزرگ اروپایی؟

درخشش مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی ایران، در ترکیب پورتو توجه بسیاری از باشگاه‌های اروپایی را به خود جلب کرده است.

ورزش مهاجم پرسپولیسی در راه باشگاه بزرگ اروپایی؟

فوتبال پرتغال معمولا مکانی ایده‌آل برای رشد و پیشرفت فوتبالیست‌ها است. این لیگ از نظر مالی چندان قدرتمند نیست اما با ذهنیت هجومی‌اش فرصت پیشرفت را در اختیار بازیکنان بومی و خارجی قرار می‌دهد.

هرچند یکی از برجسته‌ترین بخش‌های فوتبال پرتغال این است که فرصت درخشش را در اختیار بازیکنان کشورهایی می‌گذارد که جایگاه پایین‌تری در عرصه جهانی دارند و یکی از کشورهایی که از این فرصت استفاده بسیاری کرده، ایران است.

فوتبال ایران در جایگاه خوبی قرار دارد و تیم ملی مردان این کشور در حال حاضر در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بدون شکست بوده است. تعدادی از اعضای این تیم از فرهنگ‌های متفاوتی می‌آیند که بهترین بازیکنان امروز تیم ملی را تشکیل داده‌اند.

بازیکنان حاضر در تیم ملی در لیگ‌های متفاوتی در اروپا و آسیا به میدان می‌روند و یکی از شناخته‌شده‌ترین و درخشان‌ترین نام‌ها در کنار سردار آزمون، مهدی طارمی است.

طارمی با قد ۱.۸۷ متر یکی از مهاجمان قدرتمندی است که به زدن گل‌های بزرگ در بازی‌های بزرگ شهرت دارد. او در بیش از ۵۰ بازی ملی ۲۶ گل به ثمر رسانده و مهاجمی خطرناک در قاره آسیا به حساب می‌آید. هرچند او از سال ۲۰۱۹ تا به حال به یکی از بهترین مهاجمان فوتبال پرتغال هم تبدیل شده است.

طارمی پیش از این سابقه درخشانی در گلزنی برای ایران‌جوان بوشهر و پرسپولیس را داشت و پس از آن به الغرافه رفت. او در آنجا ۱۳ گل در ۳۰ بازی به ثمر رساند و به بازیکن ثابت تیم ملی تبدیل شد.

با این حال انتقال به ریو آوه در سال ۲۰۱۹ بود که باعث شد طارمی در سطح ملی به محبوبیت بیشتری دست پیدا کند. او در یک فصل حضورش در این تیم میانه جدولی رکورد درخشان ۱۸ گل در ۳۰ بازی را به ثبت رساند.

همین عملکرد فوق العاده بود که توجه تیم‌های خارج از پرتغال را جلب کرد اما تیم‌های بزرگ لیگ این کشور نیز به جذب این بازیکن ابراز علاقه کردند و در نهایت این پورتو بود که موفق شد طارمی را در سال ۲۰۲۰ با قراردادی چهار ساله به خدمت بگیرد.

او آغازی درخشان در فوتبال پرتغال داشت اما ادامه حضورش در جمع اژدهاها نیز فوق العاده بود. او در اولین فصل حضورش در پورتو موفق شد ۱۶ گل به ثمر برساند و نقش مهمی در قهرمانی این باشگاه در سوپرکاپ پرتغال ۲۰۲۰ داشت. او همچنین به این تیم کمک کرد تا بار دیگر سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آورد.

با این حال، حضور او بیشتر از هر جای دیگری در اروپا احساس شد. این بازیکن دروازه یوونتوس را در مرخله یک هشتم باز کرد تا به اولین ایرانی تبدیل شود که موفق به گلزنی در این مرحله شده است. او با این گل به پورتو کمک کرد تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند اما آنها در نهایت با نتیجه ۱-۲ در مجموع دو بازی رفت و برگشت برابر چلسی شکست خوردند. گل قیچی برگردان او در بازی برابر چلسی به عنوان بهترین گل فصل یوفا انتخاب شد.

او نتوانست در اولین فصل حضورش در پورتو جام مهمی را به دست آورد اما تیمش در فصل جاری در لیگ بدون شکست به کارش ادامه می‌دهد و شانس خوبی برای صعود دوباره به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان هم دارد.

او فصل گذشته در ۳۴ بازی ۱۶ گل زد و در این فصل در ۹ بازی ۷ گل به ثمر رسانده تا به یکی از بهترین مهاجمانی تبدیل شده که خارج از مرزهای اروپا متولد شده است.

او این فصل موفقیت‌های فوتبالی و شخصی بسیاری را تجربه کرده است. همین موضوع باعث شده که حتی در ۲۹ سالگی نیز بسیاری از باشگاه‌های بزرگ در انگلیس و اسپانیا با دقت شرایط این بازیکن ایرانی را مدنظر داشته باشند.

با توجه به این که قرارداد سردار با زنیت سن پترزبورگ در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسید، شاید او نام بزرگ فوتبال ایران در نقل و انتقالات تابستان ۲۰۲۲ باشد اما نباید از احتمال در پیش بودن انتقالی بزرگ برای طارمی نیز چشم‌پوشی کرد.

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها