|
کدخبر: 215033

نایب قهرمانی کشتی گیران زیر ۲۳ سال در رقابت های جهانی

در رقابت های ۵ وزن دوم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان دو مدال نقره و دو برنز از آن تیم کشورمان شد.

ورزش نایب قهرمانی کشتی گیران زیر ۲۳ سال در رقابت های جهانی

با توجه به حذف مجید داستان از دور رقابت های ۵ وزن دوم کشتی زیر ۲۳ سال جهان، محمدصادق فیروزپور اولین نماینده ایران در مبارزه های پایانی بود که روی تشک رفت.

او درحالیکه ۷-۲ از حریفش عقب افتاده بود، در ثانیه های پایانی مبارزه با کشتی گیر روس، اقدام به اجرای فن سنجاب پرنده کرد که به ۴ امتیاز هم رسید اما زمان به اتمام رسید و او با نتیجه ۷-۶ مبارزه فینال وزن ۷۴ کیلو را به حریف روس واگذار کرد.

این کشتی گیر روز گذشته روز گذشته با غلبه بر سیمومن ووجتکوفسکی از لهستان، پراوین مالیک از هند، سیمون مارچل از اتریش و هرایار علی خانیان از ارمنستان فینالیست شد و با قبول شکست مقابل چرمن والیف دارنده مدال نقره زیر ۲۳سال جهان از روسیه، نایب قهرمان جهان شد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز سجاد غلامی نتوانست به طلا برسد. او در حالیکه امتیازهای ابتدایی را از آن خود کرده بود، درنهایت با نتیجه ۱۱-۴ مغلوب موخامد علی اف اوکراینی شد و به مدال نقره جهان بسنده کرد.

او در دور اول با توجه به حاضر نشدن ابوبکر آباکاروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان به پیروزی رسید، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۲ از سد امره جیفتجی از ترکیه گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. غلامی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر مهر مارکوسیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. در این مرحله نیز ایوارس سامسونوکس از لتونی را با نتیجه ۹ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. بعد از دو باخت در فینال، در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور با شکست حریف آلمانی صاحب مدال برنز جهان شد.

او پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر کولیو دمیتروف از بلغارستان را از پیش رو برداشت و در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر بکزات اورکیمبای از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. فیروزپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۷ مغلوب عثمان نورماگومدوف دارنده مدال برنز مسابقات جهانی نروژ از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر یوهانس مایر از آلمان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در سنگین وزن نیز سیدمهدی هاشمی به سختی از سد حریف هندی گذشت و مدال برنز دیگری برای تیم کشورمان به دست آورد. او در مبارزه پایانی درحالیکه با حریف آماده ای مواجه بود، ۶-۳ از سد موهیت از هند گذشت و به مدال برنز جهان رسید.

سید مهدی هاشمی در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر سامهان جابرایلوف از مولداوی را مغلوب کرد (حریفش مصدوم شد) وی در دور دوم مقابل آنیل کلیجسالیان قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از ترکیه با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۳ از سد یاروسلاو اسلاویکوفسکی از بلاروس گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر و با ضربه فنی مغلوب عظمت خوسونوف از یونان شد و به دیدار رده بندی رفت.

 

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها