|
کدخبر: 196929

تصمیم عجیب کومان / شماره ۱۰ مسی به این بازیکن رسید!

براساس تایید باشگاه بارسلونا، بدنبال جدایی «لیونل مسی» از جمع آبی‌اناری‌ها، از این پس «آنسو فاتی» پیراهن شماره ۱۰ این تیم را برتن خواهد کرد.

ورزش تصمیم عجیب کومان / شماره ۱۰ مسی به این بازیکن رسید!

پیش از این منابع نزدیک به شبکه تلویزیونی ای‌اس‌پی‌ان اعلام کرده بودند که در نظر دارند پیراهن شماره ۱۰ را در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بایگانی کنند اما قانون لالیگا مبنی بر اینکه بازیکنان تیم نخست باشگاه‌ها باید شماره‌های یک تا ۲۵ را برتن کنند، این تصمیم باشگاه را با مشکل روبرو کرد.

فاتی که پس از ۹ ماه دوری از میادین به دلیل مصدومیت زاند، به تازگی‌ به تمرینات بارسا بازگشته است، در ابتدا پیراهن شماره ۱۷ را بر تن می‌پوشید و پس از انجام نخستین بازی خود با پیراهن بارسا در سال ۲۰۱۹ پیراهن شماره ۲۲ و ۲۳ را بر تن می‌کرد.

مسی که پس از اتمام قراردادش با بارسلونا، با امضای قراردادی دو ساله به پاری‌سن‌ژرمن ملحق شد، از سال ۲۰۰۸ پیراهن شماره ۱۰ بارسا را برتن داشت و پیش از این نیز شماره ۳۰ و ۱۹ را نیز بر تن می‌کرد.

فوق ستاره آرژانتینی پیراهن شماره ۱۰ را از «رونالدینیو» به ارث برده بود و پیش از وی، نیز «خوان رومن ریکلمه» و «ریوالدو» سابقه پوشیدن این شماره را داشتند.

آنسو فاتی ۱۸ ساله از نوامبر سال گذشته و آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو در دیدار برابر رئال بتیس، در ترکیب بارسا حضور نداشته و پس از چندین عمل جراحی در اواخر آگوست به تمرینات بارسا اضافه شد.

ستاره اسپانیایی در سال ۲۰۱۹ پا به عرصه گذاشت و زمانی که در پیروزی پنج بر دو بارسا برابر بتیس با ۱۶ سال ۲۹۸ روز حضور پیدا کرد، پس از ۷۸ سال، به جوان‌ترین بازیکن باشگاه بارسلونا بدل شد.

وی یک هفته بعد پس از گلزنی برابر اوساسونا به جوان‌ترین گلزن تاریخ لالیگا بدل شد و در دسامبر همان سال بعد از گلزنی برابر آ.ث.میلان عنوان جوان‌ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان را نیز از آن خود کرد.

فاتی در مجموع ۴۱ حضور در ترکیب بارسا، ۱۳ گل به ثمر رسانده است. پس از جدایی «آنتوان گریژمان» از بارسا و پیوستن به باشگاه سابق خود یعنی اتلتیکومادرید با قراردادی قرضی و بند خرید دائمی، حالا جوان اسپانیایی بخشی از خط حمله جدید آبی‌اناری‌ها را تشکیل می‌دهد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها