|
کدخبر: 189806

با سریعترین مرد المپیک آشنا شوید/چگونه ١٠٠ متر را در ٩.۸۰ ثانیه دوید؟

مارسل جیکوبز ایتالیایی موفق شد در ماده ۱۰۰ متر دوومیدانی مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از آن خود کند.

ورزش با سریعترین مرد المپیک آشنا شوید/چگونه ١٠٠ متر را در ٩.۸۰ ثانیه دوید؟

مسابقات دوومیدانی المپیک توکیو امروز(یکشنبه) هم در مواد مختلف پیگیری شد و در ماده ۱۰۰ متر که طرفداران بسیار زیادی هم دارد پس از برگزاری رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی، مسابقه فینال برگزار شد و در نهایت نماینده ایتالیا صاحب گردن‌آویز طلا شد.

در مسابقه فینال هشت دونده حضور داشتند که ژارنل هیوز بریتانیایی به دلیل خطا در استارت، دیسکوالیفای شد و از گردونه رقابت کنار رفت تا هفت نفر به رقابت بپردازند. در پایان این ماراتن جذاب مارسل جیکوبز ایتالیایی با ثبت زمان ۹ثانیه و ۸۰ صدم ثانیه صاحب مدال طلا شد و پس از او فرد کرلی از آمریکا با ۹ثانیه و ۸۴ صدم ثانیه و آندره کان با ۹ثانیه و ۸۹ صدم ثانیه در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و به ترتیب صاحب مدال نقره و برنز شدند.

نمایندگان آفریقای جنوبی، آمریکا، چین و نیجریه هم چهارم تا هفتم شدند. البته اینوچج آدگوکه نیجریه‌ای موفق به تمام کردن ۱۰۰ متر نشد و به دلیل آسیب‌دیدگی زمانی برایش به ثبت نرسید.

در سه دوره اخیر مسابقات دوی ۱۰۰ متر، یوسین بولت جامائیکایی مدال طلا را به دست آورده بود اما حالا این مدال از آن جیکوبزی شد که مادری ایتالیای و پدری تگزاسی دارد. این دونده ۲۶ ساله پیش از این در مسابقات اروپایی تورین مدال طلا را تصاحب کرده بود.

لینفورد کریستی از بریتانیا در سال ۱۹۹۲ آخرین اروپایی پیش از جیکوبز بود که موفق شده بود در ماده ۱۰۰ متر مدال طلا را به دست بیاورد و در ۶ دوره بعدی نمایندگان قاره‌ آمریکا به موفقیت رسیده بودند. ایتالیا هم به اولین مدال طلای خود در این ماده و در ۲ بخش زنان و مردان دست پیدا کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها