|
کدخبر: 188894

ثریا آقایی به حریف چینی خود نتیجه را واگذار کرد

«ثریا آقایی» در دومین دیدار خود در رشته بدمینتون بازی‌های المپیک به مصاف نماینده قدرتمند چین رفت و نتیجه را واگذار کرد.

ورزش ثریا آقایی به حریف چینی خود نتیجه را واگذار کرد

نماینده بدمینتون ایران در بازی های المپیک در دومین دیدار خود به مصاف بینجیائو دارای رنکینگ ۸ جهان از چین رفت که این بازی در پایان با نتیجه  ۲ بر صفر به سود حریف قدرتمند چینی خاتمه یافت. آقایی که خود رنکینگ ۹۹ جهان را در اختیار دارد در ست نخست با نتیجه ۲۱ بر ۱۱ و در ست دوم‌ با نتیجه ۲۱ بر ۳ نتیجه را واگذار کرد.

این دیدار در ورزشگاه ماساشینو فورست، ورزشگاه چندمنظوره توکیو برگزار شد و طاهره طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک و مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان برای تماشای بازی آقایی در سالن حضور داشتند.

آقایی که نخستین بانوی بدمینتون ایران در ادوار تاریخ المپیک به شمار می رود در نخستین بازی خود در المپیک، فاطیما عبدالرزاق ورزشکار مالدیو و دارای رنکینگ جهانی ۲۵۲ را  با امتیازهای ۲۱ بر ۱۴ و ۲۱ بر ۷ شکست داده بود.

آقایی در گروه G این بازی های با نمایندگانی از کشورهای چین و مالدیو هم گروه بود. ثریا آقایی نخستین بانوی بدمینتون ایران در المپیک لقب گرفت و همچنین موفق شد پس از ۱۳ سال سهمیه دیگری را برای بدمینتون ایران به ثبت برساند.

گفتنی است امروز در رقابت های انفرادی بدمینتون زنان ٧٢ ورزشکار به مصاف می روند. 

کاروان اعزامی ایران به بازی های المپیک توکیو تاکنون یک مدال طلا در تیراندازی کسب کرده و فعلا در جایگاه ۲۶  است. ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران   با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها