|
کدخبر: 185196

ایتالیا - انگلیس؛ جنگ تا قطره آخر خون

امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه فینال جام ملت‌های اروپا بین ایتالیا و انگلیس برگزار خواهد شد.

ورزش ایتالیا - انگلیس؛ جنگ تا قطره آخر خون

امشب دیدار پایانی یورو ۲۰۲۰ بین تیم‌های ملی ایتالیا و انگلیس در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار خواهد شد. دیداری که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر تیم سعی دارد با پیروزی در این مسابقه به طلسم بیش از ۵۰ ساله خود پایان دهد.

آخرین باری که تیم ملی ایتالیا توانست در رقابت‌های یورو به قهرمانی دست یابد به ۵۳ سال قبل بازمی‌گردد. جام ملت‌های اروپای سال ۱۹۶۸ که نخستین و تنها قهرمانی ایتالیا به ثبت رسید و این تیم دیگر نتوانست جام اروپا را بالای سر ببرد. از طرف دیگر تیم ملی انگلیس نیز بیش از ۵۵ سال است که در هیچ تورنمنت به این مهمی موفق به کسب جام نشده است. این تیم که برای نخستین بار به فینال یورو رسیده در جام جهانی ۱۹۶۶ به قهرمانی رسید تا آخرین باری باشد که جام به خانه بازمی‌گردد.

*ایتالیا

مانچینی با «۷ کوتوله» توانست روحیه سمپدوریا سال ۹۰ را به ایتالیای ۲۰۲۱ تزریق کند و با اتحاد و یک هارمونی مناسب آتزوری را به مدعی اصلی قهرمانی تبدیل کند. بازی هجومی با تکیه بر تکنیک و سرعت اینسینیه و کیه زا می‌تواند اندیشه اصلی ایتالیا در این مسابقه باشد. نقش اساسی بارلا در فاز هجومی نیز بسیار موثر است و او می‌تواند به یک مهره بزرگ برای مانچینی لقب گیرد.

رسانه‌ها معتقد هستند که ایتالیا با همان سبک همیشگی خود پا به مسابقه خواهد گذاشت. به این صورت که با سیستم ۳-۳-۴ مسابقه را آغاز کند ولی به سیستم ۳-۴-۳ برسد. یعنی دی لورنتزو به فاز تدافعی برگردد و یکی از ۳ مدافع ایتالیا در کنار کیه لینی و بونوچی باشد. جانشین اسپیناتزولا یعنی امرسون یک خط جلو برود و به فول بک چپ بدل شود. در سمت راست فدریکو کیه زا و در خط میانی جورجینیو و وراتی وظیفه تاکتیکی مهم تیم را اجرایی کنند.

نمایی از ترکیب شمایی مانچینی در تیم ملی ایتالیا

بارلا، اینسینه و در خط تهاجمی نوک نیز چیرو ایموبیله وظیفه گلزنی را ایفا کنند تا دروازه انگلیس باز شود.البته ایتالیا در بازی با اسپانیا کاملاً عقب نشست و به قول مانچینی شگفت زده شد. باید دید آیا انگلیس می‌تواند با استفاده از تاکتیک انریکه در بازی قبل بتواند آتزوری را شگفت زده کند.

ایتالیا یکی از بزرگترین تیم‌های این یورو بوده و مدعی اصلی قهرمانی به شمار می‌رود زیرا که تیم‌های بزرگی مثل بلژیک و اسپانیا را شکست داده است.

ترکیب احتمالی:

دروازه بان: جان لوییجی دوناروما

مدافعان: دی لورنتزو - بونوچی - کیه لینی - امرسون

هافبک ها: بارلا - جورجینیو - وراتی

مهاجمان: کیه زا - ایموبیله - اینسینیه

*انگلیس

از طرف دیگر سه شیرها با ارائه یک بازی تدافعی و میل به استفاده از کناره‌ها سعی دارند به حریف ضربه بزنند. در تاکتیک ساوت گیت حضور فول بک چپ یعنی «لوک شاو» بسیار اهمیت پیدا کرده است و انتظار می‌رود ستاره منچستریونایتد در مسابقه امشب نیز در ترکیب اصلی قرار داشته باشد. از طرف دیگر باید که آیا بوکایو ساکا که در ۲ بازی قبلی در ترکیب اصلی قرار داشت، آیا دوباره در ترکیب قرار می‌گیرد یا خیر.

انگلیس با یک پنالتی مشکوک در بازی برابر مقابل دانمارک به این مرحله رسید. آنها مدت هاست که قهرمانی کسب نکرده‌اند و همین مسئله فشار بسیار زیادی روی تیمشان ایجاد کرده است. هری کین در مصاحبه روز گذشته خود به اسکای گفت که اردوی تیم ملی کمی نگران است ولی این تیم سعی دارد با تمرکز بتواند مسابقه نهایی را با سلامت پشت سر بگذارد.

جوردن پیکفورد نیز در بازی قبل برای نخستین بار گل خورد تا رکورد کلین شیت انگلیس نیز شکسته شود. باید دید آیا مهاجمان ایتالیا می‌توانند از دفاع متمرکز انگلیس عبور کنند یا خیر. برخی اعتقاد دارند که سه شیرها در این مسابقه از یک دفاع دیگر نیز استفاده می‌کنند تا بتوانند مقابل حملات آتزوری بایستند.

امشب دیدار مهم فینال یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه ومبلی برگزار خواهد شد و این نکته می‌تواند یک امتیاز مثبت برای انگلیسی‌ها قلمداد شود. انگلیسی که تنها برای یک بازی به خارج از کشور رفت و همه مسابقات خود را در خانه انجام داد.

ترکیب احتمالی:

دروازه بان: جوردن پیکفورد

مدافعان: واکر - استونز - مگوایر - شاو

هافبک ها: فیلیپس - رایس - مونت

مهاجمان: ساکا - استرلینگ - هری کین

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها