|
کدخبر: 183341

جلودار ایتالیایی‌ها نیستند؛ رکوردهای تاریخی آتزوری

تیم ملی فوتبال ایتالیا ۲ بر یک بر بلژیک غلبه کرد تا به دیدار نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ برسد.

ورزش جلودار ایتالیایی‌ها نیستند؛ رکوردهای تاریخی آتزوری

دیگر دیدار مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ میان تیم‌های ایتالیا و بلژیک در ورزشگاه مونیخ برگزار شد. در پایان نود دقیقه تلاش، شاگردان روبرتو مانچینی موفق شدند با نتیجه ۲ بر یک برابر شاگردان روبرتو مارتینز به برتری رسیده و به بازی نیمه نهایی این رقابت‌ها برسند.

گل ها: بارلا (دقیقه ۳۱) و لورنزو اینسینیه (۴۴) برای ایتالیا و روملو لوکاکو (پنالتی- ۴۷) برای بلژیک

* لورنزو اینسینیه به عنوان بازیکن برتر میدان انتخاب شد.

با رقم خوردن این نتیجه، ایتالیا در مرحله نیمه نهایی، سه شنبه هفته جاری به مصاف اسپانیا می‌رود که اوج جذابیت برای هواداران فوتبال خواهد بود. ماتادورها در ضربات پنالتی بر سوئی غلبه کردند تا به این بازی برسند.

دیدار بلژیک و ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ با برتری ۲-۱ ایتالیا به پایان رسید. به مرور چند نکته آماری از این بازی می‌پردازیم:

 ایتالیا در ۳۲ بازی اخیر خود شکست ناپذیر بوده است. (۲۷ برد و ۵ تساوی) / بهترین رکورد شکست ناپذیری در تاریخ ایتالیا

 ایتالیا به رکورد ۱۳ برد پیاپی رسید. ۱۳ برد پیاپی در تاریخ آتزوری بی‌سابقه است. ۱۱ مورد از این ۱۳ پیروزی همراه با کلین شیت بوده است.

 ایتالیا نخستین تیم تاریخ است که موفق به کسب ۱۵ برد پیاپی در مرحله انتخابی و نهایی یورو می‌شود. ایتالیا با ۱۰ برد پیاپی از مرحله انتخابی صعود کرد و در یورو ۲۰۲۰ نیز به ۵ برد پیاپی رسیده است.

 پس از فرانسه (یورو ۱۹۸۴)، ایتالیا دومین تیمی است که به رکورد ۵ برد پیاپی در جریان یک دوره از یورو می‌رسد.

 ایتالیا در یورو ۲۰۲۰ موفق به ثبت ۱۱ گل شده است. این تعداد گل، رکورد بیشترین گل آتزوری در جریان یک دوره از یورو است. ایتالیا با ۱۲ گل به قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۶ رسید که رکورد بیشترین گل آتزوری در طول یک تورنمنت مهم محسوب می‌شود.

همچنین جرمی دوکو مقابل ایتالیا موفق به ثبت ۸ دریبل موفق شد. این تعداد دریبل در طول یک بازی برای بازیکنی ۱۹ ساله در تاریخ جام جهانی و یورو بی‌سابقه است. (حداقل از جام جهانی ۱۹۶۶ و یورو ۱۹۸۰ به بعد)

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها