|
کدخبر: 181099

حمله زن‌ستیزانه و نژادپرستانه به گزارشگر آلمانی!

کلودیا نویمن، گزارشگر زن فوتبال شبکه ZDF، پس از اینکه بازی دانماک برابر بلژیک را گزارش کرد مورد حملات زن‌ستیزانه در توییتر قرار گرفت.

ورزش حمله زن‌ستیزانه و نژادپرستانه به گزارشگر آلمانی!

شبکه ZDF آلمان فاش کرد که کلودیا نیومن پس از گزارش بازی دانمارک و بلژیک در یورو ۲۰۲۰ در توییتر مورد حملات زن‌ستیزانه آزارگران اینترنتی قرار گرفته است. نویمن به همراه آریان هینگست، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال زنان آلمان که با این تیم قهرمان جهان نیز شده بود، مسابقات قهرمانی اروپا را برای این شبکه گزارش می‌کند.

توماس فرمن، مدیر ورزشی ZDF، در این باره گفت: "تیم ما این واکنش‌ها را جمع آوری کرده است. ما مخالف انتقاد نیستیم اما برابر نفرت پراکنی و آزار سکوت نخواهیم کرد و برخورد می‌کنیم. هر کسی که قلدری کند از سوی ما کارت قرمز می‌گیرد."

شبکه ZDF اعلام کرده است که برخی از این کامنت‌ها به قدری زننده بوده‌اند که آنها حتی تحمل خواندنشان را نیز نداشتند.

"صدای زن‌ها با فوتبال نمی‌خواند"، "او باید برنامه رقص را گزارش کند"، "باز این زن پیر احمق"، "در دنیای ایده‌آل نویمن باید در صومعه سکوت می‌بود"، اینها برخی از ملایم‌ترین کامنت هایی است که ZDF و نویمن دریافت کرده‌اند.

هیچ کدام از این کامنت‌ها درباره خود گزارش نویمن حرفی برای گفتن ندارند و همگی حملاتی شخصی و با انگیزه‌های زن‌ستیزانه هستند.

شبکه ZDF اکنون تصمیم دارد تا از خود و گزارشگرش در برابر این حملات دفاع کند: "مسئله جلوگیری از انتقادات نیست. ما همچنان از انتقادات سازنده و بازخوردهایی بر مبنای واقعیت استقبال می‌کنیم."

اما این کامنت‌ها هیچ ارتباطی با بیان انتقاد ندارند بلکه حمله‌ای شخصی به همکار ما هستند و تمام قوانین ارتباطی را نقض می‌کنند"

نویمن نخستین زنی بود که یک مسابقه فینال فوتبال مردان را در یورو ۲۰۱۶ به صورت زنده گزارش کرد.

زنان فعال در بخش‌های خبری و گزارش‌های ورزشی مانند کلودیا نویمن در اینترنت همواره مورد حملات نفرت‌پراکنانه قرار گرفته‌اند. اما اکنون یک همبستگی جدید در برابر این حملات حال شکل گیری است.

این حملات دقیقا همان تبعیض جنسیتی و زن ستیزی است. کلودیا نویمن درحال‌حاضر چیزی را تجربه می‌کند که بسیاری از زنان آن را به خوبی می‌شناسند و از آن وحشت دارند: هدف آزار و قلدری قرار گرفتن در شبکه‌های اجتماعی.

با این حال آنچه که نسبتاً جدید است، نادیده نگرفتن و واکنش در برابر این اوباش است. تیم رسانه‌های اجتماعی ZDF این حملات را نادیده نگرفت، بلکه تصمیم گرفت آنها را سر جای خود بنشاند. این حرکت ZDF مورد حمایت شبکه‌های رقیب هم قرار گرفت. اکانت توییتر برنامه ARD sports show نوشت: "صرف نظر از اینکه کلودیا نویمن و آریان هینگست برای ZDF گزارش می‌کنند، برخورد بهتر و محترمانه تر با همدیگر بهتر است، اینطور نیست؟"

یک تحقیق در سال ۲۰۱۹ نشان داد که ۸۸ درصد از کل افرادی که شاهد بروز خشونت در فضای مجازی بوده‌اند گزارش می‌دهند که این خشونت علیه زنان انجام شده است. طبق یک تحقیق جهانی که توسط Plan International صورت گرفته است ۵۸ درصد دختران و زنان جوان به صورت آنلاین مورد سواستفاده قرار گرفته‌اند.

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها