|
کدخبر: 179241

لیگ ملت‌های والیبال /شکست ایران برابر استرالیا

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی از هفته جدید لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ برابر استرالیا قعرنشین جدول به میدان رفت.

ورزش  لیگ ملت‌های والیبال /شکست ایران برابر استرالیا

ایران و استرالیا ۲۵ بار در تاریخ به مصاف هم رفته‌اند که سهم ایران ۱۵ پیروزی و سهم استرالیا ۱۰ برد بوده است. امروز اما دو تیم در شرایطی متفاوت به مصاف هم رفته‌اند. شاگردان آلکنو که از ۹ بازی قبلی ۵ برد و ۴ باخت را تجربه کرده اند، به دنبال بازگشت به ریل پیروزی و صعود در جدول رده بندی هستند، اما استرالیا همچنان در انتظار کسب نخستین برد خود در این رقابت هاست

ترکیب اولیه ایران در برابر استرالیا:

سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میثم صالحی، صابر کاظمی، میلاد عبادی پور، علی اصغر مجرد و آرمان صالحی(لیبرو)

ست اول: ایران ۲۳- استرالیا ۲۵

ملی پوشان ایران شروع خوبی در ابتدای ست نخست داشتند و با نتیجه ۶ بر ۲ از حریف خود پیش افتادند. در ادامه استرالیا با کسب ۴ امتیاز متوالی اختلاف امتیاز را کاهش داد و در نهایت نخستین زمان استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۵ به سود ایران همراه شد. حمله خوب تیم ملی ایران در ادامه منجر شد تا دومین زمان استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ به سود شاگردان الکنو همراه باشد. در ادامه استرالیایی‌ها با استفاده از اشتباهات ایران با کسب سه امتیاز متوالی کار را در امتیاز ۲۲ برابر کردند و همین منجر شد تا الکنو تقاضای تایم استراحت دهد. خطای روی تور صابر کاظمی امتیاز ۲۳ را به استرالیا تقدیم کرد. در نهایت ست نخست با اشتباهات ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود استرالیا همراه شد.

ست دوم: ایران ۲۲ - استرالیا ۲۵

بازی در ست دوم بسیار نزدیک دنبال شد تا اینکه در امتیاز ۸ بر ۷ به سود استرالیا، بازیکنان هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. بازی در امتیاز ۱۰ به تساوی کشیده شد، اما در ادامه استرالیایی‌ها توانستند اختلاف زیادی با ایران ایجاد کنند. در امتیاز ۲۳ بر ۲۰ به سود استرالیا، مارکوس میراندا درخواست وقت استراحت فنی کرد. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود استرالیا خاتمه پیدا کرد.

ست سوم: ایران ۲۵ - استرالیا ۲۳

ترکیب تیم ایران تغییری نکرد و باز هم استرالیایی‌ها توانستند شروع بهتری داشته باشند. در اوایل این ست بردیا سعادت جایگزین صابر کاظمی شد. شاگردان آلکنو در ادامه روند بهتری داشتند و توانستند نتیجه بازی ۹ بر ۸ به سود خود کنند تا میراندا درخواست وقت استراحت فنی کند. در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود ایران، بازیکنان هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. استرالیایی‌ها در ادامه روند بهتری به خود گرفتند و نتیجه بازی ۲۱ بر ۲۰ به سود آنها شد. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران تمام شد تا کار به ست چهارم کشیده شود.

ست چهارم: ایران ۲۵ - استرالیا ۱۸

از شروع ست چهارم بردیا سعادت که جایگزین صابر کاظمی شده بود در ترکیب ماند. در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایران بود که بازیکنان هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران یک بار دیگر بازیکنان هر دو تیم به وقت استراحت فنی رفتند تا صحبت مربیان خود را بشنوند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا کار به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم: ایران ۱۲ - استرالیا ۱۵

 گراهام توپ را از بین دستان مدافعان ایران رد کرد تا استرالیا به امتیاز ۵ برسد.

 اسپک بردیا سعادت اختلاف را به عدد یک کاهش داد؛ ۴-۳.

 مدافعان ایران سه بار اسمیت را دفاع کردند اما ضربه آخر از زمین استرالیا تبدیل به امتیاز شد.

محمد موسوی ایران را به امتیاز اول رساند.

 باوجود توپگیری خوب در زمین ایران، امتیاز اول به استرالیا رسید.

 میلاد عبادی پور یک امتیاز سرویس گرفت تا ایران برای اولین بار پیش بیفتد.

 سرویس بازیکن استرالیا به تور خورد.

توپگیری در زمین ایران منجر به کسب امتیاز هفتم شد تا بازی مساوی شود.

 کسب امتیاز ۱۵ برای استرالیا و پایان بازی.

 محمد موسوی نتوانست ضربه را بزند تا استرالیا به امتیاز ۱۴ برسد.

 اسپک بردیا سعادت به بیرون رفت.

 سرویس بعدی استرالیا به تور خورد.

پس از گرفتن این خطا، جوزف یک امتیاز سرویس هم برای تیمش گرفت؛ ۱۱-۱۰.

 داور خطای حمل توپ بازیکنان ایران را گرفت و امتیاز به استرالیا رسید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها