|
کدخبر: 175561

روزی که آقای گل جهان کفش‌ها را آویخت

در روز ۷ خرداد ماه سال ۸۶ تیم سایپا با برد ۲ بر صفر برابر مس کرمان عنوان قهرمانی را در لیگ ششم حرفه‌ای به‌دست آورد و علی دایی که مهاجم و سرمربی این تیم بود، قهرمانی را در قالب بازیکن - مربی تجربه کرد.

ورزش روزی که آقای گل جهان کفش‌ها را آویخت

لیگ ششم در حالی با قهرمانی تیم سایپا تمام شد که این تیم با سرمربیگری ورنر لورانت آلمانی کار خود را آغاز کرد اما کناره گیری این مربی از هفته پنجم مسابقات باعث شد سایپایی‌ها به عنوان سرمربی خود از کسی استفاده کنند که با او به عنوان بازیکن قرار داد بسته بودند؛ علی دایی...

در واقع علی دایی حتی در بازی‌های تیم سایپا هم کاپیتان نبود و این مسئولیت برعهده ابراهیم صادقی بود اما به هر حال او سرمربی شد، یک سرمربی ۳۸ ساله که در بازی‌های تیمش به میدان می‌آمد اما پشت سر کاپیتان تیم به میدان می‌رفت! اتفاقی که در فوتبال ایران بدیع بود.

به هر حال سایپا تیم مس کرمان را ۲ بر صفر برد و با علی دایی قهرمان مسابقات شد، تیم استقلال اهواز با فیروز کریمی ۲ امتیاز کمتر از سایپا گرفت و با ۵۴ امتیاز در ۳۰ بازی دوم شد و تیم فوتبال پرسپولیس که در ۸ بازی انتهایی مسابقات با مصطفی دنیزلی ۲۰ امتیاز به‌دست آورده بود، عنوان سوم مسابقات را با ۵۳ امتیاز به خود اختصاص داد و استقلال که تا ۵ هفته پایانی صدرنشین بود و تنها ۵ امتیاز برای قهرمانی می‌خواست، با نتایج غیر قابل باور در هفته‌های آخر، چهارم شد.

علی دایی بعد از برد برابر مس و کسب عنوان قهرمانی دیگر هیچ وقت فوتبال بازی نکرد و به عنوان یک فوتبالیست رسما از فوتبال خداحافظی کرد. او بازی کردن را با افتخار تمام کرد و مربیگری را با افتخار شروع کرد. بعدها او دیگر هیچ گاه با هیچ تیمی قهرمان لیگ برتر نشد اما ۳ بار شامل ۲ بار با پرسپولیس و یک بار با نفت تهران قهرمان مسابقات فوتبال جام حذفی شد.

 

منبع: طرفداری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها