|
کدخبر: 175117

شورش شبانه مهدی تارتار برابر کمیته انظباطی

سرمربی مستعفی پیکان با صدایی بغض‌آلود به شدت نسبت به رای انضباطی صادر شده علیه تیمش در دیدار با سایپا اعتراض کرد.

ورزش شورش شبانه مهدی تارتار برابر کمیته انظباطی

پرونده بازی جنجالی سایپا و پیکان که با برتری ۲ بر یک پیکان به پایان رسید، اما با رای کمیته انضباطی با نتیجه ۳ بر صفر به سود نارنجی پوشان اعلام شد، یکی از مباحث مورد بررسی در برنامه فوتبال برتر سه‌شنبه شب بود که با حضور ایزد سیف‌الله‌پور مدیرعامل نساجی، فراز کمالوند سرمربی سایپا و مهدی تارتار، سرمربی مستعفی پیکان مورد بررسی قرار گرفت.

سیف‌الله‌پور در ادامه اعتراضاتی که طی یک روز اخیر داشتند، در بخشی از اظهاراتش گفت: «باید قبول کنیم این رأی با لابی‌گری صادر شده است. انتظار داریم حق به حقدار برسد و در کمیته استیناف از بی‌عدالتی جلوگیری شود.»

در ادامه فراز کمالوند روی خط برنامه فوتبال برتر آمد و تاکید داشت که قانون اجرا شده و همه باید به تصمیم کمیته‌های انضباطی و استیناف احترام بگذارند.

اما در ادامه مهدی تارتار صحبت‌های خود را آغاز کرد که اظهارات او پس از سکوتی که از زمان استعفاء داشت، جالب توجه و غیر منتظره بود.

مهدی تارتار صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرد: «من درحال‌حاضر کناره‌گیری‌ام از باشگاه را اعلام کردم، اما الان که برنامه را دیدم(با بغض)، واقعا دلم نیامد که بخاطر جوانان باشگاه از نظر مدیریتی، کادر فنی و بازیکن صحبتی انجام ندهم.»

او با صدای لرزان ادامه داد: «همه باشگاه اهداف بزرگی دارند. من پشت خط آمدم تا بگویم این رای ناعادلانه‌ترین رای در تاریخ فوتبال کشورمان است. من در عمرم و در ۳۵ سال حضورم در فوتبال، چنین رای ظالمانه‌ای را ندیده بودم.»

سرمربی پیکان در لیگ بیستم عنوان کرد: «الان که این صحبت‌ها را انجام می‌دهم، بغض دارم. نه بخاطر خودم؛ من کارم را در فوتبال انجام دادم و در زمین فوتبال حقم را گرفتم(با صدای لرزان)؛ و آقای کمالوند، همین فردی که می‌گوید نتیجه باید در زمین مشخص شود، الان زیر حرف خودش می‌زند. من صادقانه حرفم را می‌زنم. ما در زمین بازی، این تیم(سایپا) را بردیم و نباید رای ناعادلانه بدهند.»

تارتار یادآور شد: «در فوتبال ایران بالای ۱۰ مورد اینطور مسائل اتفاق افتاده، اما هیچ مسابقه‌ای سه بر صفر نشده، اما حالا چه اتفاقی در فدراسیون ما افتاده و چرا باید اینطور باشد؟»

او عنوان کرد: «من دارم می‌ترکم! من در این فوتبال سختی کشیدم، خیلی سختی کشیدم...»؛ تارتار در این لحظه از گفت‌وگوی تلفنی که مشخص بود بیشتر از تمام مکالمه‌اش بغض کرده، به این شکل اظهاراتش را ادامه داد: «من در این فوتبال پاک زندگی کردم. سالم زندگی کردم. نمی‌توانم این رای را تحمل کنم. فقط آمدم پشت خط، حرف دل مربیان پاک را بزنم.»

سرمربی پیکان با گلایه از رای انضباطی علیه تیمش ابراز کرد: «این فدراسیون نمی‌تواند اینطور دوام بیاورد. آمدم حرف را بزنم تا حقم را بگیرم.» تارتار با مکث چند ثانیه‌ای و لحن غمناکی که در صحبت‌هایش بود، گفت: «نمی‌خواستم حرف بزنم و به کمیته استیناف قول داده بودم تا هیچ مصاحبه‌ای نداشته باشم؛ اما روی خط آمدم تا بگویم فوتبال مگر همینطور است که شما به راحتی حق ۵۰-۴۰ جوان را تضییع کنید؟ آقای حسن‌زاده! مگر می‌توانید این کار را انجام دهید؟ شما من را تا آخر عمرم محروم کن، اما برو و ببین چه کسی پاک کار می‌کند و چه کسی ناپاک. مگر فوتبال به همین راحتی است که شما هر تصمیمی دلتان می‌خواهد را بگیرید؟»

تارتار با صدای بلندتر اعتراض‌های خود را اینطور ادامه داد: «ما زحمت کشیدیم و به هفتم جدول آمدیم؛ شما می‌خواهید ما را به رتبه‌های یازدهم و دوازدهم بفرستید تا برای جلوگیری از سقوط تلاش کنیم؟ با کمترین بضاعت به اینجای جدول رسیدیم. مگر می‌توانید ما را از این امتیاز محروم کنید؟»

او که مدام با بغض حرف‌ها و گلایه‌های خود نسبت به بازنده کردن تیمش صحبت می‌کرد، یادآور شد: «من ول‌کن نیستم. حاضرم تا پایان عمر ورزشی‌ام محروم شوم، اما اینجا باید حق به حق‌دار برسد. من نمی‌توانم تحمل کنم. هر جایی لازم باشد، می‌روم، تک و تنها می‌روم.»

تارتار با اشاره به کناره‌گیری از هدایت پیکان اذعان کرد: «از فوتبال پیکان خداحافظی کردم، اما آنقدر دلم پر از درد است که روی خط آمدم تا بگویم این ظالمانه‌ترین حکمی بود که در عمر ورزشی‌ام دیدم و تا آخرش هم می‌روم؛ حتی تا محرومیت مادام‌العمر.»

پس از این صحبت‌های سرمربی مستعفی پیکان، محمدحسین میثاقی که متعجبانه دوربین تلویزیونی را نگاه می‌کرد، گفت: «آقای تارتار! من تا حالا شما را به این شکل ندیده بودم. به نظرم خیلی ناراحت و عصبانی هستید. شاید مهدی تارتار را هیچ‌وقت این مدلی ندیده بودیم.»

تارتار گلایه‌های خود را دوباره با صدای لرزان ادامه داد و گفت: «همین آقای کمالوند خودش را جای من بگذارد. تیم من در زمین فوتبال آنها(سایپا) را بُرده؛ مگر می‌شود نتیجه سه بر صفر شود؟»

او اضافه کرد: «بازیکن تعویضی من با خطای انسانی وارد زمین شده؛ قبول داریم سرپرست ما کم‌تجربگی کرده و روی یک کاغذ نام دو نفر را نوشته و خطایی صورت گرفته است، اما محرومیت باید برای فرد باشد، نه تیمی که در زمین حق خود را گرفته است. این انصاف نیست. من این درد دل را باید به کجا ببرم؟»

تارتار در بخش دیگری از گلایه‌های خود گفت: «آقای عزیزی خادم! شما در اول راه هستید؛ دقت کن؛ خشت اول را صاف بگذار؛ خیلی مراقب باش تا حق الناس بر گردنت نباشد؛ یک گروه در حال زحمت کشیدن هستند؛ نه فقط یک گروه، تیم‌های نساجی و ذوب‌آهن با کیفیت خودشان بالاتر از سایپا قرار گرفتند و زحمت کشیدند؛ چرا باید پایین‌تر از سایپا قرار بگیرند؟ برای چه؟ این ظلم است؛ این ظلم است؛ بیاید من را محروم کنید ولی حق بچه‌های پیکان، نساجی و ذوب‌آهن را به آنها بدهید.»

در ادامه فراز کمالوند در واکنش به اظهارات تارتار ابراز کرد: «گفتم بنده و باشگاه ما تابع قانون هستیم. اگر آقا مهدی جای ما بود، قطعا شکایت می‌کرد، اما اینکه قاضیان کمیته انضباطی چه رای‌ای را بدهند و قضات کمیته استیناف چه تصمیمی بگیرد، ما هیچ دخل و تصرفی نداریم. اگر دو کمیته را در نظر بگیرید، ۱۴-۱۳ قاضی کارکشته هستند، همینطور که رای کمیته انضباطی صادر شده، کمیته استیناف هم رای می‌دهد و اگر حق باشد، رای را به نفع ما می‌دهند.»

سرمربی سایپا یادآور شد: «من هم معتقدم داخل زمین فوتبال باید نتیجه رقم بخورد. دقیقه ۸۵ بازی نساجی و سایپا هم که من سرمربی سایپا نبودم، یک پنالتی برای این تیم گرفته نشد. ما هم تابع قانون بودیم. استیناف بالادست کمیته انضباطی است و هر چیزی را تکلیف کنند را می‌پذیریم.»

مهدی تارتار پس از صحبت‌های کمالوند دوباره روی خط آمد و با اشاره به اینکه طی یک هفته اخیر نسبت به برنامه فوتبال برتر و محمدحسین میثاقی اعتراض داشتند و معتقد بودند او به نفع سایپا جانب‌داری کرده است، گفت: «هفته گذشته برنامه شما یک مسائلی را دیدیم که سوء تفاهم‌هایی برای ما ایجاد شد ولی در برنامه امشب نشان دادید که روال کارتان روی عدالت است و به همه تیم‌ها فرصت دادید که جای عذرخواهی دارد.»

او اضافه کرد: «گفتند در قوانین کشور ما هرچه می‌گیردند، قانون این کار را پیدا نمی‌کنند. در کشور ما بالای ۱۰ بار این اتفاق افتاده و بازیکن تاثیرگذار در زمین حاضر شده است.»

سرمربی پیکان با اشاره به یک بازی در سالیان اخیر ابراز کرد: «اگر اشتباه نکنم، موتومبا در زمانی که بازیکن راه‌آهن بود، به پیکان گل زد و بعد از آن محروم شد. آن سال پیکان به لیگ یک رفت ولی نتیجه عوض نشد. این بازیکن ما در دیدار با سایپا، زیر ۲ دقیقه بازی کرد و یکبار توپ به پای او خورد.

تارتار در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: «وجدان آقایان کجاست؟ چطور نتیجه را عوض کردند؟ قاضی باید نفس عمل را در نظر بگیرد. ما خطا کردیم ولی خطای ما بی‌تاثیر بوده و هیچ نقشی نداشته است. باید وجدان هم داشته باشید.»

او با مکث چند ثانیه‌ای و ناراحتی دوباره تاکید کرد: «باید بگردید و قانون را ببینید. قاضی باید حق را به حقدار بدهد. در این بازی حتی به گفته کارشناسان داوری حق با ما بود و نتیجه دو بر یک سالم سالم بود. قاضی چطور حق را به سایپا می‌دهد؟»

 

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر