|
کدخبر: 172049

آشنایی با داور دربی؛ قاتل یحیی و فرهاد

با اعلام کمیته داوران، محمدرضا اکبریان بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال را سوت می‌زند.

ورزش آشنایی با داور دربی؛ قاتل یحیی و فرهاد

 

در شرایطی که از روزهای گذشته، گمانه‌زنی درباره تیم داوری دربی شدت گرفته بود، حالا کمیته، داوران هفته بیست و سوم را مشخص کرده که در آن نام محمدرضا اکبریان به عنوان داور وسط دربی ۹۵ انتخاب شده تا طبق پیش‌بینی ها، او سوت شهرآورد را در دست بگیرد.

 آنطور که فدراسیون فوتبال اعلام کرده، علیرضا ایلدرم، مهدی عالیقدر و حسن اکرمی کمک‌های او در این بازی خواهند بود. محمد رضا مدیر روستا کمک داور ذخیره انتخاب شده و رحیم رحیمی مقدم نیز به عنوان ناظر داوری حضور خواهد داشت.

 *اکبریان متولد ۱۵ فروردین ۱۳۵۷ است و حالا در ۴۳ سالگی قرار است نخستین دربی پایتخت را قضاوت کند. این داور کرجی در سال ۱۳۷۶ قضاوت فوتبال را شروع کرد و از سال ۱۳۸۵ در لیگ برتر سوت می‌زند.

*پس از حضور مجدد داوران ایرانی، ۱۳ نفر مختلف تا به حال بازی شهرآورد را قضاوت کرده‌اند و حالا پس از محسن ترکی، سعید مظفری زاده، مسعود مرادی، هدایت‌الله ممبینی، تورج حق وردی، علیرضا فغانی، محسن قهرمانی، یدالله جهانبازی، بیژن حیدری، اشکان خورشیدی، موعود بنیادی‌فر، پیام حیدری و رضا کرمانشاهی، محمدرضا اکبریان شماره ۱۴ را به خود اختصاص داد.

*این داور در لیگ بیستم یک بار برای استقلال و یک مرتبه برای پرسپولیس سوت زده است. در هفته دوم دیدار ۲ تیم پرسپولیس و صنعت نفت در ورزشگاه آزادی با قضاوت اکبریان همراه بود که پرسپولیس با یک گل به برتری رسید. تک گل مسابقه در دقیقه ۴۳ به وسیله سیامک نعمتی از روی نقطه پنالتی زده شد. دو بازیکن تیم صنعت نفت هم اخطار گرفتند. اکبریان در این مسابقه بعد از واکنش تند یحیی گل‌محمدی، او را از کنار زمین اخراج کرد.

*اکبریان در هفته نهم جدال بین گل‌گهر سیرجان و استقلال تهران را هم قضاوت کرد که تیم پایتخت‌نشین موفق شد با نتیجه ۲ بر یک به برتری برسد. داور ۴۳ ساله کرجی ۲ پنالتی برای استقلال و یک پنالتی برای گل‌گهر گرفت. وریا غفوری یکی از ۲ پنالتی را گل کرد و دیگری را به هدر داد و در سوی مقابل احمدرضا زنده‌روح پنالتیِ تیم میزبان را به گل تبدیل کرد. چهار بازیکن تیم سیرجانی و محمد دانشگر از استقلال هم اخطار گرفتند. اکبریان در لیگ هجدهم هم با فرهاد مجیدی و در دیدار صنعت نفت و استقلال درگیر شده بود و او را اخراج کرده بود.

حالا اکبریان باید دومین قضاوت خود را برای سرخابی‌های پایتخت در لیگ بیستم انجام دهد. او در قضاوت قبلی در بازی‌های این ۲ تیم چهار پنالتی گرفته و هر ۲ تیم هم در نهایت به برتری رسیده‌اند.

*مهمترین بحث درباره اکبریان به قضاوت او در بازی نفت آبادان - استقلال در لیگ دو فصل پیش بر می‌گردد که او روی اشتباه کمکش گل درست آبیها را رد کرد و سپس فرهاد مجیدی را از کنار زمین به بیرون هدایت کرد.

*او در سه هفته اخیر استراحت داشت و حالا با آمادگی کامل به استقبال شهرآورد می‌رود.

 

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر