|
کدخبر: 170446

مهمترین انتقال فوتبالی امسال چگونه رخ داد؟

مورینیو شخصاً خواهان بازگشت به ایتالیا بوده و پروژه رم سریعاً او را مجذوب کرده است. همه چیز طی یک جلسه نهایی شده است. پس از دو تجربه ناموفق در منچستریونایتد و تاتنهام، اکنون آاس رم می‌تواند آخرین شانس مورینیو برای باقی ماندن در جمع سرمربیان درجه یک اروپا باشد.

ورزش مهمترین انتقال فوتبالی امسال چگونه رخ داد؟

ژوزه مورینیو در انتقالی ناگهانی هدایت آاس رم را برعهده گرفت. قرارداد او سه ساله است و این سرمربی پرتغالی در هر فصل ۷.۵ میلیون یورو دستمزد دریافت می‌کند؛ چیزی در حدود نصف دستمزد خود در تاتنهام.

خبر همکاری مورینیو با رم در سکوت محض رسانه‌ها به طور ناگاهی از سوی باشگاه اعلام شد تا باعث تعجب همه شود. ایتالیا و انگلستان، غول‌های رسانه‌ای در فوتبال هستند اما هیچ منبعی حتی به احتمال آمدن مورینیو به رم اشاره نکرد. در رفتن چنین خبر مهمی از دست رسانه‌ها واقعا عجیب به نظر می‌رسد. جالب اینکه حتی رفت و آمد تیاگو پینتو مدیر رم به لندن نیز خبرنگاران مطرح حوزه نقل و انتقالات را دچار تردید نکرد. آقای خاص در مصاحبه اخیر خود نیز به رسانه‌ها در مورد بازگشت به ایتالیا خط داد و تایید کرد دیر یا زود هدایت یک تیم ایتالیایی که رقیب اینتر محسوب می‌شود را برعهده خواهد گرفت اما کسی فکر نمی‌کرد این اتفاق اینقدر زود عملی شود. در اصل مورینیو هنگام این مصاحبه از حضور خود در رم مطمئن بود.

به نقل از وبسایت جانلوکا دی مارتزیو؛ مائوریتزیو ساری هرگز گزینه اصلی آاس رم نبود و از ژانویه به بعد، هیچ تماسی میان سران جالوروسی و نزدیکان ساری برقرار نشد. پروژه حضور مورینیو در رم دقیقا از زمان جدایی او از تاتنهام کلید خورد. پس از برکناری آقای خاص، تیاگو پینتو بلافاصله با نزدیکان مورینیو ارتباط برقرار کرد و از احتمال همکاری او با رم جویا شد. سرمربی پرتغالی خیلی زود به رمی‌ها چراغ سبز نشان داد و قرار ملاقات در لندن گذاشته شد. همه چیز فقط در یک جلسه میان پینتو، مورینیو و واسطه‌ها نهایی شد. با توجه به حضور رم در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا و بازی حساس با منچستریونایتد، قرار شد این توافق مهم مخفی بماند و کوچکترین اثری از این ملاقات به‌دست رسانه‌ها نرسد.

آقای خاص شخصاً خواهان بازگشت به ایتالیا بوده و پروژه رم سریعاً او را مجذوب کرده است. قرارداد رم با مورینیو دیروز به امضا رسید. این سرمربی پرتغالی به احترام پائولو فونسکا تا پایان فصل به پایتخت ایتالیا نخواهد آمد تا اصول حرفه‌ای را رعایت کند.

توضیحات دی مارتزیو در مورد چگونگی تبدیل شدن مورینیو به سرمربی جدید رم و دستمزد وی:

"مذاکرات بین باشگاه ایتالیایی و مورینیو درست در همان زمان اخراج وی از تاتنهام آغاز شد. پینتو مدیر پرتغالی جالوروسی با والدیر کاردوسو دست راست ژرژ مندس تماس گرفت تا بپرسد آیا مورینیو برای پیوستن به رم در دسترس است یا نه. پس از نشان داده شدن چراغ سبز، جلسه حضوری در خانه مورینیو در لندن با حضور پینتو و مالک رم برگزار شد.

پیشنهاد رم قرارداد سه ساله با دستمزد خالص ۷.۵ میلیون یورویی بعلاوه پاداش‌ها بود. رم پیشنهاد بالا داد زیرا با توجه به قانون مالیات کشور ایتالیا برای افراد خارجی، می‌تواند مالیات کمتری برای او پرداخت کند.

در قرارداد مورینیو با تاتنهام بندی وجود داشت که در صورت اخراج، تمام دستمزد سالانه ۱۶ میلیون یورویی او تا پایان قراردادش (انتهای فصل بعد) باید به این مربی پرداخت شود. بنابراین فصل بعد مورینیو ۷.۵ میلیون یورو از رم دریافت می‌کند و بقیه ۱۶ میلیون یورو را نیز از تاتنهام می‌گیرد (۸.۵). "

 

منبع: طرفداری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها