|
کدخبر: 168957

تمام احتمالات صعود نمایندگان ایران در آسیا

با شکست الدحیل، تساوی استقلال ایران و برد شگفت‌انگیز همنام تاجیک، حالا سرخابی‌های پایتخت در موقعیت قرعه مرگ قرار گرفته‌اند.

شاگردان فرهاد مجیدی با نتیجه بدون گل مقابل الاهلی عربستان به تساوی رسیدند تا باتوجه به باخت دور از انتظار الدحیل مقابل الشرطه، ۸ امتیازی شوند و به صدر جدول راه یابند. صدرنشینی آبی‌ها باوجود باخت مقابل الدحیل در بازی رودررو، به این خاطر است که وقتی سه تیم هم امتیاز باشند، تقابلشان با تیم دیگر گروه حذف خواهد شد و پس از بررسی امتیازات در این حالت، به سراغ تفاضل گل می‌روند که در این شرایط، استقلال برتری دارد.

حال با این مقدمه به سراغ جدول احتمالات عجیب و غریب‌ای اف سی می‌رویم. جایی که از ۲۰ تیم مرحله حذفی، ۵ سرگروه صعود قطعی دارند و سه تیم هم به عنوان بهترین تیم دوم راهی یک هشتم نهایی می‌شوند. استقلال تاجیکستان، الشارجه، استقلال، السد و پرسپولیس، صدرنشینان کنونی هستند و سه تیم الهلال، الوحده و النصر نیز به عنوان تیم‌های دوم موقعیت بهتری دارند.

با این وصف، در جدول احتمالات، موقعیت شماره ۶ پدید می‌آید: جایی که تیم‌های دوم گروه A به همراه D و E راهی مرحله حذفی شده‌اند. استقلال تاجیکستان در این شرایط باید میزبان النصر عربستان باشد. الشارجه امارات با قرعه‌ای متعادل روبه‌رو شده و با الوحده بازی می‌کند. استقلال ایران در پایتخت به مصاف الهلال عربستان می‌رود و آخرین بازی مرحله نیز بین پرسپولیس و السد دو تیم سرگروه به میزبانی پرسپولیس باید رودرروی هم قرار بگیرند.

ستون سبز: موقعیت کنونی

تقابل دو نماینده ایران با دو تیم مدعی السد و الهلال در حالی اتفاق افتاده که پرسپولیس فصل گذشته نیز در این مرحله تیم ژاوی هرناندز را شکست داد و استقلال هم در این‌ها دوئل‌های پرتعدادی را با آبی پوشان ریاض داشته است.

این قرعه اگرچه حالا روی کاغذ نقش بسته اما بعید است که تا هفته پایانی دوام داشته باشد. از یک سو، استقلال تاجیکستان باوجود شگفتی سازی، شاید نتواند آلمالیق را هم شکست دهد و جای خود را به الهلال بدهد و از طرف دیگر بازی رودرروی السد و النصر، شاید به این منجر شود که تیم دوم گروهشان یعنی گروه D حذف شود. بنابراین نباید به این قرعه دل بست؛ مگر این که دوباره اتفاقی غیرمعمول رخ دهد.

اما نکته مهم این است که با شرایط فعلی (صدرنشینی هر دو)، دربی تا حد زیادی منتفی است. الدحیل بدون پیروزی مقابل الاهلی صعود نخواهد کرد و استقلال با برد الدحیل، صدرنشین نخواهد شد

جدول_صعود_از_آسیا (2)

ستون قرمز: احتمال دربی با صدرنشینی سرخابی ها/ ستون سبز: موقعیت کنونی

در شرایط فعلی محتمل است که استقلال تاجیکستان با یک تساوی به عنوان تیم دوم صعود کند، الوحده یکی از تیم‌های دوم صعودکننده باشد و از بین تراکتور، الدحیل و النصر شاید در حالت خوشبینانه تراکتور از سد الشارجه بگذرد و به مرحله بعدی برود. در این حالت، پرسپولیس با الهلال دیدار خواهد کرد، استقلال با همنام تاجیک، تراکتور با السد و الشارجه با الوحده امارات. حال اگر استقلال تاجیکستان تیم پیروز باشد، این پرسپولیس است که به مصاف این تیم می‌رود!

جدول_صعود_از_آسیا (3)

ستون نیلی: رویای نمایندگان ایرانی (تقابل پرسپولیس یا استقلال با تیم تاجیک و صعود تراکتور)

ولی اگر تراکتور از پس شارجه برنیاید یا النصر عربستان السد را شکست دهد یا الاهلی/الدحیل به پیروزی برسند، یک جدول کاملا جدید پدید می‌آید که هر کدام حالت‌های خاص خود را دارند.

جدول_صعود_از_آسیا (1)

جدول احتمالات را با نتایج فرضی می‌توان ساعت‌ها نوشت اما برای نتایج نهایی باید تا ۷۲ ساعت دیگر صبر کرد؛ جایی که امید طرفداران ایرانی صعود سه تیم است و البته شاید هواداران افراطی بیشتر به منفعت تیم خودی و قرعه بهتر تیمشان تاکید کنند. به نظر شما چهار بازی مرحله یک هشتم نهایی در غرب بین کدام تیم‌ها خواهد بود؟

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر