|
کدخبر: 168356

مروری بر وضعیت نمایندگان ایران در آسیا

وضعیت نمایندگان ایران برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تا پایان هفته چهارم مرحله گروهی نشان از وضعیت خوب پرسپولیس دارد و اینکه استقلال شانس اول صعود در بین تیم‌های دوم جدول است.

ورزش مروری بر وضعیت نمایندگان ایران در آسیا

با اتمام مسابقات هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا جدال تیم‌های رده دومی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی داغ شده است. با توجه به ۴۰ تیمی شدن لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ سیستم صعود نسبت به گذشته تغییر کرده است. در سیستم جدید ۵ تیم نخست منطقه غرب به همراه ۳ تیم برتر دوم به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند و این باعث شده تا تیم‌های دوم هر گروه رقابت سختی برای صعود داشته باشند.

در این گزارش به تیم‌های رده دومی می‌پردازیم که تا پایان هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا کار سختی برای صعود به مرحله بعد دارند.

گروه اول: استقلال تاجیکستان صدرنشین/الهلال دوم

در این گروه رقابت سختی در جریان است. استقلال تاجیکستان با ۷ امتیاز در رده اول جدول گروه قرار دارد. الهلال با ۷ امتیاز به تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارد و یکی از نامزدهای صعود به مرحله یک هشتم نهایی است. شباب الاهلی دبی و اجمک ازبکستان به ترتیب با ۴ امتیاز در رده سوم و چهارم این گروه قرار دارند.

گروه دوم: شارجه صدرنشین/تراکتور دوم است

در این گروه شارجه امارات میزبان مسابقات گروه با پایان هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا با کسب ۸ امتیاز شانس اول صعود به عنوان صدرنشین گروه است. تراکتور نماینده ایران در این گروه با ۶ امتیاز در رده دوم قرار دارد. شاگردان خطیبی یکی از ۵ تیم دومی هستند که شانس صعود به عنوان ۳ تیم برتر دوم به مرحله یک هشتم را دارند. پاختاکور و نیرو هوایی عراق در این گروه با کسب ۳ و ۲ امتیاز در رده سوم و چهارم جدول قرار دارند.

گروه سوم: الدحیل صدرنشین/استقلال دوم است

در این گروه با پایان هفته چهارم مسابقات الدحیل قطر با ۸ امتیاز شانس اول صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است. شاگردان مجیدی با کسب ۷ امتیاز در رده دوم جدول گروهی قرار دارند و یکی از شانس‌های دومی برتر برای صعود هستند. الاهلی عربستان هم با ۷ امتیاز در رده سوم قرار دارد و الشرطه عراق با صفر امتیاز شانس صعود را از دست داده است.

گروه چهارم: النصر عربستان صدرنشین/السد دوم است

النصر عربستان میزبان مسابقات این گروه اکنون با ۸ امتیاز صدرنشین است و شانس اول صعود به مرحله بعد است. السد قطر با کسب ۷ امتیاز یکی از رده دومی‌ها است که شانس صعود را به مرحله بعد دارد. فولاد نماینده ایران در این گروه با ۵ امتیاز و قرار گرفتن در رده سوم تا پایان هفته چهارم لیگ قهرمانان شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارد. الوحدات اردن هم با کسب یک امتیاز خداحافظی زودهنگامی از این رقابت‌ها داشته است.

گروه پنجم: پرسپولیس صدرنشین/الوحده امارات دوم است

شاگردان گل محمدی با پایان هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا با ۴ برد متوالی و ۱۲ امتیاز صعود خود را به مرحله بعد قطعی کردند. الوحده امارات در این گروه با ۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد و یکی از شانس‌های صعود به عنوان دومی برتری به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است. گوای هند با ۲ امتیاز در رده سوم قرار دارد. الریان قطر با یک امتیاز به همراه شجاع خلیل زاده خداحافظی زودهنگامی از این رقابت‌ها داشتند.

*بررسی شانس صعود تیم‌های دوم ۵ گروه غرب آسیا تا پایان هفته چهارم

در بین تیم‌های رده دومی در ۵ گروه غرب آسیا ۴ تیم ۷ امتیازی در رده دوم هستند. تراکتور تنها تیم ۶ امتیازی رده دومی تا پایان هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا است. طبق سیستم جدید برای صعود تیم‌های رده دومی، ۳ تیم برتر از لحاظ امتیازی و تفاضل گل و بازی رودرو از میان ۵ تیم در دومی به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کنند.

*تیم‌های رده دومی‌ها تا پایان هفته چهارم به ترتیب گروه‌ها به شرح زیر است:

گروه اول: الهلال عربستان = ۷ امتیاز

گروه دوم: تراکتور= ۶ امتیاز

گروه سوم: استقلال= ۷ امتیاز

گروه چهارم: السد قطر= ۷ امتیاز

گروه پنجم: الوحده امارات= ۷ امتیاز

*۳ تیم برتر رده دومی تا پایاند هفته چهارم طبق تفاضل گل و بازی رودرو به شرح زیر است:

۱-استقلال با تفاضل گل +۵

۲- السد قطر با تفاضل گل +۲

۳-الهلال عربستان با تفاضل +۱

تیم‌های الوحده امارات و تراکتور هم در رده چهارم و پنجم بهترین دومی‌ها تا پایان هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند که شانس صعود به مرحله یک هشتم نهایی را ندارد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر