|
کدخبر: 167493

سوپرلیگ، کال اف دیوتی و فورت نایت بود!

رئیس باشگاه یوونتوس و یکی از عوامل برپایی سوپر لیگ اروپا در گفتگویی مفصل درخصوص موارد مختلف و شائبه‌های زیادی که دراین‌باره وجود دارد به سوالات پاسخ داد.

ورزش سوپرلیگ، کال اف دیوتی و فورت نایت بود!

طولانی‌ترین شب آندره آنیلی و یکی از سخت‌ترین شب‌های فوتبال اروپا. طی چهل‌وهشت ساعت زمین‌لرزه‌ای آمد که پس‌لرزه‌های آن باعث شد عده‌ای از ایده‌ای که داشتند برای تغییر فوتبال سنتی فرار کنند. اولین تیم‌هایی که خارج شدند بارسلون، میگوئل آنخل گیل از اتلتیکو، سیتی و چلسی بودند و در ادامه اد وودوارد مدیرعامل منچستریونایتد بود که حاضر به استعفا شد.

 آن‌ها به انیلی لقب یک خائن، یک مار، یک یهودا دادند. او همراه با فلورنتینو پرز، در معرض دیدترین چهره برای ایجاد سوپر لیگ اروپا بود. آنیلی خواند، گوش داد، ضبط کرد و بعدازآن تصمیم گرفته در اولین ساعات بعدازظهر با روزنامه ریپابلیکا صحبت کند:

آنیلی: قبل از پاسخ به سوالات لازم می‌دانم درباره آن چیزی‌های که گفته و نوشته‌شده نکات مهمی وجود دارد که باید درخصوص آن شفاف‌سازی شود.

1: هیچ تهدیدی برای مسابقات لیگ کشورها وجود ندارد و همه این 12 تیم می‌توانند باقدرت هر چه تمام‌تر در لیگ‌های کشورشان و همچنین رقابت‌های جام حذفی شرکت کنند و آنچه گفته‌شده که این 12 تیم قصد دارند سنت‌ها را بر هم بزنند به این شکل نیست.

2: تشکیل سوپر لیگ باعث خواهد شد که ما نسبت به سازمان‌های یوفا و فیفا دارای قدرت اختیار و انتخاب می‌شویم.

3: این کاری که ما در حال انجام آن هستیم به‌شدت قانونی است و بر طبق اختیاراتی است که اتحادیه اروپا برای ما در نظر گرفته و ما انتظار داریم از این به بعد نیز برای ما در نظر گرفته شود و این امر به‌طور ویژه برای ما بسیار اهمیت دارد.

4: فوتبال در حال حاضر یک بحران عظیم را پشت سر می‌گذارد که بر نسل جوان تأثیر بسزایی دارد. بسته بودن ورزشگاه‌ها بیش از یک سال ادامه‌دار بوده و تأثیرات منفی زیادی گذاشته است. جوان‌ترها رقابتی جدید و جذاب می‌خواهند و دیگر به عقاید سنتی وابسته نیستند.

5: نکته پنجم و شاید کلیدی‌ترین نکته این باشد که ما در حال تلاش هستیم تا زیباترین تورنمنت دنیا را برگزار کنیم.

*آیا قبول ندارید در بطن پروژه شما، فوتبال از روند طبیعی خارج می‌شود و قبل از آنکه فوتبال به مردم عادی تعلق داشته باشد مختص آدم‌های پولدار می‌شود؟

آنیلی: اصلاً این‌طور نیست، آن چیزی که ما به دنبالش هستیم برگزاری تورنمنتی است که سود بیشتری را به همه هرم فوتبال منتقل کند و از تمام عواملی که در برگزاری فوتبال شریک هستند پشتیبانی کند. تورنمنتی که درهرصورت بخشی از آن برای ورود 5 تیم باز گذاشته می‌شود تا آن‌ها هم بیایند و در این تورنمنت شرکت کنند

*این 5 باشگاه که به آن اشاره می‌کنید آیا بالیاقت خودشان می‌توانند در این تورنمنت شرکت کنند یا قرار است با دعوت شما اضافه شوند

این قسمتی از آن دیالوگ و گفتگویی است که باید در آینده برقرار کنیم. بزرگ‌ترین مشکل سازمان‌دهی فوتبال است. آن چیزی که کشورهای مختلف در نظر می‌گیرند و روابط بین‌المللی که در همه مبارزه‌های انتخاباتی هم دیده می‌شود. ما وقتی بتوانیم یک سازمان‌دهی درستی برقرار کنیم و پست‌ها را بین افراد مسئول تقسیم کنیم، همان افراد درخصوص این موارد فکر خواهند کرد. الآن جوان‌ترها مسابقات بزرگ‌تر می‌خواهند و خیلی علاقه‌ای به مرزبندی و طایفه گرایی ندارند چیزی که جوان‌های نسل من به آن علاقه بیشتری داشتند. بگذارید یک سری اطلاعات آماری به شمابدهم .مثلاً یک‌سوم افراد در دنیا حداقل یکی از دو تیم پایه‌گذار سوپر لیگا را دنبال می‌کنند و یا 10 در صد از آن‌ها قبل از باشگاه‌ها جذب بازیکنان بزرگ می‌شوند. دوسوم دیگر برای ترس از خارج شدن از اجتماع فوتبال را دنبال می‌کنند. الآن این درصدها خیلی به ما اخطار می‌دهند. برای شما مثالی دیگر بزنم؛ 4 در صد از جوانان 15 تا 24 سال هیچ علاقه‌ای به فوتبال ندارند و به همین دلیل ما احتیاج به برگزاری تورنمنتی با این لول و کیفیت داریم که بتوانیم آن‌ها را جذب کنیم و با آوردن پلت فرمهای دیجیتال علاقه آن‌ها را از دنیای مجازی به واقعیت سوق دهیم و آشنا کنیم. وقتی می‌بینیم که بازی فیفا یا "کال آف دیوتی" و "فورت نایت" چنین علاقه‌ای را ایجاد می‌کند پس ما چرا نتوانیم آن را به حالت واقعی بیاوریم.

*شما دائم تکرارمی کنید که این سوپر لیگ نیست که نظرتان را نسبت به منابع مالی تغییر داده. آیا این موضوع را تائید می‌فرمایید؟

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر