|
کدخبر: 164711

بازار داغ نقل و انتقالات در لیگ برتر والیبال

فعالیت باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر والیبال ایران امسال خیلی زودتر از سال‌های پیش آغاز شد و روزهای داغی را سپری می‌کند.

فصل گذشته لیگ برتر والیبال ایران در آخرین روزهای اسفند ۱۳۹۹ با قهرمانی تیم فولاد سیرجان به پایان رسید و حالا چند روزی است که اردوی تیم ملی هم آغاز شده است.

اگرچه هنوز فدراسیون والیبال زمان خاصی را به عنوان آغاز فصل جدید لیگ برتر اعلام نکرده است اما با توجه به رویدادهای پیش رو و رویه سال‌های گذشته، حدود ۶ ماه تا لیگ سال ۱۴۰۰ در پیش خواهیم داشت. با این وجود امسال تیم‌های لیگ برتری خیلی زود اقدامات خود را برای حضور در فصل آینده مسابقات آغاز کردند.

موفقیت تیم‌هایی مثل شهرداری ورامین در سال ۹۷ و فولاد سیرجان در سال ۹۹ باعث شد که باشگاه‌های والیبال ایران بیش از گذشته به اهمیت آغاز زودهنگام برنامه‌ریزی برای حضور در مسابقات پی ببرند.

نخستین تیمی که کار خود را برای حضور در مسابقات فصل بعد شروع کرد سایپا بود. این تیم درحالی که قرارداد ناصر شهنازی را به عنوان سرمربی نارنجی‌پوشان تمدید کرد که هنوز فصل گذشته مسابقات به پایان نرسیده بود. شهنازی در نیم‌فصل لیگ گذشته هدایت سایپا را بر عهده گرفت و این تیم را تا مرحله یک‌چهارم نهایی نیز پیش برد. با اینکه سایپا خیلی زود تکلیف سرمربی خود را مشخص کرد، هنوز از جذب بازیکنان جدید یا ادامه همکاری با بازیکنان پیشین هیچ خبری نیست. علی شفیعی و محمدرضا موذن ۲ بازیکن این تیم هم به صورت رسمی با هراز و شهداب قرارداد بسته‌اند و از سایپا جدا شده‌اند.

هراز آمل که همراه با سپاهان اصفهان مقام سوم مشترک لیگ گذشته را به‌دست آورده بود، دیگر تیمی بود که همکاری با سرمربی فصل قبل را ادامه داد. بهروز عطایی در سال ۱۴۰۰ هم سرمربی هراز خواهد ماند. این تیم قرارداد رضا قرا، علی رمضانی، افشین فتاح، رافع طبری، محمدکاظم غفاری، عرفان جلالی‌نژاد، علیرضا شبان، عرفان نوروزی و یونس رمضانی را تمدید کرد. علی شفیعی، مهرداد بابایی، امیر خداپرستی، مجتبی یوسفی و مهدی رضایی هم بازیکنان جدید این تیم هستند. هراز امسال بیشتر به استفاده از بازیکنان مازندرانی و به خصوص آملی روی آورده اما هنوز خبری از تمدید قرارداد با عادل غلامی کاپیتان باتجربه این تیم نیست. عبدالرضا علیزاده لیبروی فصل قبل این تیم هم مهم‌ترین بازیکنی است که از جمع شاگردان عطایی جدا شده است.

 علیزاده و غلامی ۲ بازیکن باتجربه فصل گذشته هراز بودند. یکی از این تیم جدا شده و دیگری هنوز درباره آینده تصمیمی نگرفته است.

شهداب یزد امسال هم مثل فصل گذشته خیلی زود وارد بازار نقل و انتقالات شد و در گام نخست، دوباره سکان هدایت تیم را به محمد عمده‌غیاثی به عنوان سرمربی و محمدحسین نجاتی به عنوان مربی و بدنساز داد. رضا عابدینی، بهنام حاجی‌پور، رضا رضایی، مهدی مهدوی، محمد ولی‌زاده، امین درغنه، سینا نیکپور در این تیم باقی می‌مانند و محمدرضا موذن لیبروی فصل پیش سایپا هم تنها بازیکن جدیدی است که تاکنون به شهداب پیوسته است.

چند تیم دیگر هم تاکنون فقط سرمربی خود را انتخاب کرده‌اند. پیکان که پرافتخارترین تیم والیبال ایران و آسیا به حساب می‌آید، پس از چند فصل ناکامی و نرسیدن به پلی‌آف لیگ برتر سال ۹۹ دوباره به سراغ پیمان اکبری رفت و او را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرد. اکبری فصل قبل شهرداری ارومیه را تا فینال لیگ پیش برد و حالا پس از چند سال دوری به پیکان برگشته تا شاید این تیم را از وضعیت بد سال‌های اخیر نجات دهد.

 پیمان اکبری که سال‌ها کاپیتان و سرمربی پیکان بود، پس از چند سال جدایی به این تیم بازگشت.

هورسان رامسر هم دیروز فرشاد سعیدی را به عنوان سرمربی فصل آینده این تیم معرفی کرد. محمد محمدکاظم بازیکن خوش‌اخلاق پیشین تیم ملی والییال ایران هم در نخستین تجربه مربیگری خود، هدایت تیم شهرداری ورامین را بر عهده گرفت. تیم شهرداری ارومیه هم در آستانه قرارداد با رضا تندروان سرمربی موفق فصل گذشته فولاد سیرجان قرار دارد. در صورت قطعی شدن حضور تندروان در ارومیه، احتمال پیوستن علیرضا بهبودی پاسور باتجربه و صابر کاظمی پشت خط زن جوان فصل قبل فولاد هم در شهرداری بسیار بالاست.

همچون ۲ فصل گذشته رحمان محمدی‌راد سرمربی سپاهان خواهد بود. به گفته او، این تیم تغییر چندانی نسبت به فصل قبل نخواهد کرد و با همان بازیکنان پیشین وارد فصل جدید می‌شود. تنها چالش پیش روی این تیم احتمال جدایی علی‌اصغر مجرد مدافع میانی ملی‌پوش این تیم است که پیشنهادات خارجی دارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها