|
کدخبر: 158977

جزییات بدهی ۳۰ میلیاردی پرسپولیس به شاکیان

در حالی که باشگاه پرسپولیس تمرکزش را روی تسویه حساب با خارجی‌ها معطوف کرده بود، مطالبات بازیکنان داخلی که برای این تیم بازی کرده بودند دردسر جدیدی را برای این باشگاه ایجاد کرد.

ورزش جزییات بدهی ۳۰ میلیاردی پرسپولیس به شاکیان

باشگاه پرسپولیس در خواب زمستانی عدم پرداخت مطالبات بازیکنان داخلی خود به سر می‌برد که عدم صدور کارت بازی مهدی ترابی خرید جدید این تیم برای بازی با صنعت نفت آبادان تبدیل به چالشی بزرگ برای مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر شد.

مسئولان باشگاه پرسپولیس پس از تساوی بدون گل این تیم مقابل نفت در آبادان شروع به مصاحبه‌های جنجالی علیه مسئولان فدراسیون فوتبال کردند و آنها را مقصر اصلی بازی نکردن هافبک خود در این دیدار دانستند.

رجوع به گذشته برای تسویه صرفاً با خارجی‌ها!

مسئولان باشگاه پرسپولیس که به دلیل عدم پرداخت طلب ماریو بودیمیر مهاجم کروات پیشین خود با محرومیت از حضور در نقل و انتقالات فیفا روبه‌رو شدند تمام تلاش خود را برای حل این مشکل به کار بستند تا یحیی گل محمدی بتواند بازیکنان دلخواه خود را به خدمت گرفته و از آنها در نیم فصل دوم لیگ برتر و لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا استفاده کند.

باشگاه پرسپولیس در تاریخ دهم بهمن ماه از بدهی میلیاردی خود به بازیکنان سابق داخلی که به تایید کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال نیز رسیده بود مطلع می‌شود اما با توجه به اینکه در گذشته تهدیدی از لحاظ محرومیت، سرخ‌ها را شامل نمی‌شد توجهی به آن نکرد و تمام تمرکز خود را به پرونده بودیمیر اختصاص داد.

البته سمیعی از زمان حضور در باشگاه پرسپولیس توانست با طلبکارانی نظیر اشپیتیم آرفی، محسن خلیلی، وکیل مرحوم مهرداد اولادی و چند طلبکار دیگر به توافق برسد تا طلب آنها را در زمان دیگری پرداخت کند.

بی خبری آقای مدیرعامل از حکم کمیته تعیین وضعیت

کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال پس از بررسی نهایی پرونده شایان مصلح و سوشا مکانی بازیکنان پیشین پرسپولیس، محکومیت باشگاه را به آنها اعلام می‌کند و نامه رسمی مبنی بر پرداخت این طلب را اعلام می‌کنند اما بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس در اتفاقی عجیب، موضوع را با تاخیری ۱۴ روزه به گوش جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه می‌رسانند.

برگه حکمی که امیر ساعد وکیل پیشین باشگاه پرسپولیس نیز در جریان آن بود اما جدایی او از مجموعه حقوقی سرخ‌ها سبب شد تا پرونده محکومیت این باشگاه در قبال طلبکاران داخلی از چشم سمیعی دور بماند.

مدیرعامل سرخ‌ها خودش نیز پس از انتشار حکم محکومیت این باشگاه از سوی رسانه‌ها در جریان آن قرار می‌گیرد و بلافاصله خواهان دریافت نامه می‌شود تا آن را مورد بررسی قرار دهد.

با توجه به همزمانی این پرونده‌ها با انتخابات فدراسیون فوتبال، سمیعی چاره‌ای جز انتظار برای تعیین تکلیف بخش‌های مختلف اداری فدراسیون ندارد. او بلافاصله پس از انتخاب شهاب‌الدین عزیزی خادم در قامت ریاست فدراسیون رایزنی‌های لازم را برای این موضوع انجام می‌دهد.

ابهام در جزییات پرونده‌ها

باشگاه پرسپولیس برای اطلاع از میزان بدهی خود به بازیکنان داخلی خواهان اعلام کمیته تعیین وضعیت می‌شود اما این موضوع تا قبل از درخواست این باشگاه برای صدور کارت بازی مهدی ترابی انجام نمی‌شود.

در حقیقت مدیران پرسپولیس زمانی متوجه قطعی بودن محرومیت خود می‌شوند که تنها چند ساعت تا بازی با نفت آبادان فرصت داشتند و حاضر نبودن پولی هم به طلبکاران خود نظیر سوشا و مصلح بدهند.

از سوی دیگر لیستی از طلبکاران داخلی پرسپولیس منتشر شد که برآورد مالی آن بدهی سنگین ۳۰ میلیارد تومانی پرسپولیس را نشان می‌داد. این در حالی است که رقم بدهی داخلی سرخ‌ها حدود ۱۳ میلیارد تومان است. بدهی‌هایی که از ۲۰ میلیون تومان به هیات فوتبال استان تهران تا ۸۰۰ میلیون تومان به سوشا مکانی ادامه دارد.

تعهد با چاشنی پول نقد

باشگاه پرسپولیس پس از جلسات متوالی ابراهیم شکوری معاون اجرایی و جعفر سمیعی مدیرعامل خود با مسئولان کمیته تعیین وضعیت فدراسیون و کمیته نقل و انتقالات تعهد مالی برای پرداخت بدهی‌های خود می‌دهند تا بتوانند بازیکنان تازه وارد را به لیست بازیکنان اضافه کنند.

۳۱ نفر طلبکار

باشگاه پرسپولیس بطور رسمی به ۳۱ بازیکن و مربی پیشین داخلی خود بدهکار است. سمیعی یکشنبه گذشته توانست با ۸ نفر از آنها تسویه کرده و رضایت ۱۶ نفر را برای پرداخت مطالبات آنها در زمان دیگری دریافت می‌کند اما افرادی نظیر شایان مصلح و سوشا مکانی به هیچ وجه زیر بار نمی‌روند.

کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال نیز به همراه کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ با توجه به حسن نیتی که پرسپولیس در پرداختی‌های خود نشان می‌دهد از مسئولان این باشگاه تعهد کتبی گرفت که با پرداخت باقی بدهی‌های خود ظرف مدت یک ماه بتواند کارت بازی بازیکنان جدید خود را دریافت کند.

پرسپولیس در حالی با ساده‌ترین مشکلات حقوقی باشگاه‌داری وارد چالش شد که نبود بخش حقوقی فعال و موثر مانع از حضور بازیکن تازه وارد خود در شروع دور برگشت بازی‌ها شد. مسیری که سمیعی باید به فکر حل آن باشد تا سرخ‌ها را با مشکلات کمتری روبه‌رو کند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر