|
کدخبر: 147264

کرمانشاهی: به فحاشی و توهین‌ها عادت کرده ایم

داور دربی ۹۴ می‌گوید سعی کرده بهترین تصمیمات را در این مسابقه بگیردو همین که بیشتر کارشناسان نظراتش را تایید کردند، کفایت می‌کند.

ورزش کرمانشاهی: به فحاشی و توهین‌ها عادت کرده ایم

نود و چهارمین دربی تهران میان استقلال و پرسپولیس روز گذشته با تساوی دو بر دو به پایان رسید. رضا کرمانشاهی داور باتجربه فوتبال ایران این مسابقه حساس را برای نخستین بار سوت زد و بعد از بازی با انتقادهایی از سوی کادرفنی دو تیم مواجه شد. اگرچه تصمیمات کرمانشاهی در بیشتر صحنه‌ها توسط کارشناسان داوری تایید شد اما هنوز هستند افرادی از استقلال و پرسپولیس که گلایه هایی از قضاوت کرمانشاهی دارند.

رضا کرمانشاهی درباره قضاوت دربی ۹۴ و موضوعاتی که پس از مسابقه درباره داوری‌اش مطرح شده صحبت هایی را بر زبان آورد که در ادامه می‌خوانید:

با قضاوت دربی احساس غرور کردم

قضاوت در دربی برای هر داوری شرایط متفاوتی را رقم می‌زند و من هم از این قاعده استثنا نیستم. شاید خیلی‌ها بگویند داوری این مسابقه با سایر بازی‌ها تفاوتی ندارد اما واقعا اینطور نیست. وقتی شما قاضی این بازی بزرگ هستید، احساس غرور می‌کنید و بی‌تردید بار سنگین تری روی دوش تان قرار می‌گیرد.

تمرکز کردم تصمیمی نگیرم تا عده‌ای ما را نبخشند

از زمانی که به عنوان داور دربی انتخاب شدم، تمام فکر و ذکرم این بود که خدای ناکرده اشتباه نکنم و تصمیمی نگیرم که عده‌ای ما را نبخشند. ما داوران واقعا شرایط سختی داریم؛ اینکه همیشه باید عادل باشیم، برایمان مهم است و در دربی اگر اشتباهی صورت بگیرد، کار سخت تر می‌شود. دیروز هم من و همکارانم خدا را مثل همیشه در نظر گرفتیم و سعی کردیم بهترین قضاوت مان را با تمرکز بالا انجام بدهیم. خداراشکر می‌کنم که بد هم کار نکردیم.

رکورد میزان دوندگی خودم را شکستم

من در طول ۹۰ دقیقه سعی کردم اشتباهی نداشته باشم. در این بازی رکورد میزان دوندگی خودم را هم زدم و سعی داشتم به همه صحنه‌ها نزدیک باشم. باور کنید بیشتر از توان خودم گذاشتم تا بتوانم موفق باشم.

سعی کردم بهترین تصمیمات را بگیرم

من زیاد دوست ندارم درباره صحنه‌های بازی دیروز صحبت کنم. به هر حال کارشناسان داوری هستند و نظرات شان را ارائه کردند. من دیروز سعی کردم با نزدیکی به صحنه‌ها بهترین تصمیم را بگیرم و فکر هم می‌کنم کاری کردم که جامعه داوری به آن اعتقاد داشته و دارد.

به هردو تیم بابت اعتراض‌ها حق می‌دهم چون...

من به سرمربیان و مربیان تیم‌ها حق می‌دهم که اعتراض کنند. به هر حال آنها تحت فشار هستند و در طول بازی ممکن است اعتراض هایی انجام بدهند و بعد از بازی نیز در مصاحبه هایشان چیزهایی بگویند. به هر حال نتیجه دربی می‌تواند سرنوشت یک مربی را تغییر بدهد. به همین خاطر حق می‌دهم بعد از بازی هم اعتراض هایی انجام بشود.

خداراشکر که کارشناسان داوری تصمیماتم را تایید کردند

از همه کارشناسان داوری و عزیزانی که از قضاوت دیروز ما حمایت کردند، تشکر می‌کنم. در زمین مسابقه که بودم می‌خواستم بهترین تصمیمات را بگیرم و بعد از بازی هم استرس آن را داشتم که اشتباهی کرده باشم که غیرقابل بخشش باشد. خداراشکر که نظرات کارشناسان را همه دیدند و خودم هم تصور می‌کنم عملکرد خوبی داشتم.

دیگر به فحاشی و توهین‌ها عادت کرده ایم

ما به فحاشی‌ها و توهین هایی که در فضای مجازی می‌شود، عادت کرده‌ایم. متاسفانه شبکه‌های اجتماعی را الان افرادی می‌چرخانند که درک زیادی از فوتبال و داوری در آنها دیده نمی‌شود. مخاطب اصلی ما در آنجا آدم فهیم نیست چراکه آدم فهیم به خانواده منِ داور فحاشی و توهین نمی‌کند. من انتقادها را به دیده منت می‌پذیرم اما واقعا فحاشی هایی که می‌شود را سخت می‌توان درک کرد. با این حال ایرادی نیست، کسی که لباس داوری برتن می‌کند، این مسائل را هم به جان خریده است.

منبع: ورزش3

ارسال نظر