|
کدخبر: 144416

دوئل استقلال و قلعه‌نویی برای صدرنشینی

سه مسابقه از هفته نهم و یک بازی معوقه از هفته هشتم لیگ برتر روز چهارشنبه برگزار می‌شود. در این روز تیم‌های مدعی گل‌گهر، استقلال و تراکتور به میدان می‌روند.

ورزش دوئل استقلال و قلعه‌نویی برای صدرنشینی

سه مسابقه از هفته نهم و یک مسابقه از هفته هشتم روز سه شنبه برگزار می‌شود. در این روز تیم‌های استقلال، گل‌گهر و تراکتور شانس صدرنشینی دارند.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم؛

نفت مسجدسلیمان - پیکان؛ بازگشت تارتار به شهر اولین‌ها

این بازی برای سرمربی پیکان مسابقه‌ای خاص است او مقابل تیم فصل گذشته‌اش قرار می‌گیرد البته نفت مسجدسلیمان در این فصل هم با مجتبی حسینی سرمربی جوان و با انگیزه‌اش خیلی خوب نتیجه گرفته و با دو برد متوالی و ۱۲ امتیاز اکنون در رده ششم جدول است. پیکان هم سه هفته است برد نداشته و با ۱۰ امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد. حسینی بازیکنان تیم نفت را بسیار مستعد می‌داند اما مشکل اصلی تیمش را بی‌پولی عنوان کرده است در آنسوی میدان تارتار تیمش مشکل مالی ندارد. نفت در صورت پیروزی حتی بخت این را دارد که در رده‌های اول تا سوم جدول در این هفته قرار بگیرد.

گل گهرسیرجان - استقلال؛نبرد صدرنشینی در آبی‌ترین مسابقه لیگ

این مسابقه را آبی‌ترین مسابقه لیگ می‌نامند جایی که امیر قلعه‌نویی مقابل محمود فکری شاگرد سابقش قرار می‌گیرد و هر دو سرمربی ظاهرا روابط حسنه‌ای هم با یکدیگر دارند اما برای ۹۰ دقیقه رقیب سرسخت هم خواهند بود. گل‌گهر در صورت برد یا مساوی  شاید در صدر جدول باقی بماند( نتایج سایر تیم‌ها نیز مهم است.) استقلال هم اگر بتواند تیم قلعه‌نویی را شکست بدهد دوباره به صدر جدول برمی‌گردد. گل‌گهر گادوین منشا ۹ گله را در اختیار دارد که مهارش برای مدافعان آبی سخت خواهد بود. در آنسوی میدان هم شاید شیخ دیاباته به ترکیب استقلال بازگردد که در آنصورت شاهد دوئل مهاجمان خارجی و گلزن لیگ خواهیم بود. البته گل‌گهر با ۱۳ گل زده زهردار ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. 

باشگاه گل‌گهر  بیانیه‌ داده که بعد از مسابقه با استقلال دیگر در لیگ بازی نمی‌کند تا تمامی تیم‌ها تعداد بازی‌هایشان مساوی شود. البته شاید این تهدید عملی نشود.استقلالی‌ها هم تب و تاب دربی پایتخت را دارند اما محمود فکری سرمربی استقلال اعلام کرده تمام بازی‌ها برای این تیم سه امتیاز دارد و نباید انرژی تیم را برای آن مسابقه ذخیره کند.

گل‌گهر اگر استقلال را شکست بدهد بعید است این مرتبه قلعه‌نویی مشت‌هایش را گره کند! استقلال اما در صورت برد ژنرال سابق استقلال( لقب قلعه‌نویی) صدرنشینی خود را جشن خواهد گرفت.

تراکتور - شهرخودرو؛ رقابت مربیان تازه‌کار

این مسابقه تقابل سرمربیان تازه‌کار در لیگ برتر است. مربیان که حتی مدرک مربیگری ندارند اما مالکان این دو باشگاه خصوصی به این ملی پوشان سابق خود اعتماد کرده‌اند و مسئولیت فنی تیم را به دست آنها داده‌اند. سید مهدی رحمتی در شهرخودرو از ابتدای فصل هدایت تیمش را برعهده داشت و در سه هفته اخیر دو باخت و یک تساوی دارد اما شجاعی که مدت کوتاهی است سکان هدایت قرمزپوشان تبریزی را در دست گرفته فقط هفته گذشته در آبادان شکست خورد. 

تراکتور در صورت برد در این بازی خانگی شانس صدرنشینی دارد و می‌تواند از رده پنجم به رده اول بیاید اما شهرخودرو که روی پله سیزدهم ایستاده برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر جدول تلاش می‌کند. 

فولاد خوزستان - نساجی مازندران؛ جدال قرمزهای شمال وجنوب

این مسابقه دیداری معوقه از هفته هشتم لیگ برتر است.  فولاد خوزستان که در هفته اول لیگ برتر با اشتباه داوری از شکست مقابل ذوب آهن فرار کرد اکنون مدام به برنامه‌های لیگ معترض است و جواد نکونام حمله‌ تندی به مسئول مسابقات سازمان لیگ انجام داد. سعید اذری مدیرعامل این باشگاه نیز اعلام کرده برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام می‌کند. فولاد که روی پله هفتم جدول لیگ برتر است می‌خواهد به رتبه‌های بالاتر برسد و کاپیتان این تیم ایوب والی از هواداران فولاد خواسته که صبورتر باشند. نساجی مازندران هم بعد از دو باخت متوالی مقابل پرسپولیس در مسابقه‌ای آبکی! یک امتیاز از نایب قهرمان آسیا گرفت و حالا به دنبال امتیاز گرفتن از سرخپوشان اهوازی هستند. نساجی روی پله دوازدهم لیگ ایستاده است. هر دو تیم قرمزپوش هستند اما فولاد قرمزهای جنوبی و نساجی قرمزپوشان شمالی هستند.

اسامی داوران هفته نهم لیگ برتر:

سه شنبه ۹ دی ۹۹

سایپا تهران- نفت آبادان

کمیل غلامی – ایوب غلام زاده – رامین بابایی- حمید نادری

کمک داور اضافی ۱ و ۲ : سعید رحیمی مقدم – مهدی جبرئیلی  

ناظر: فریدون اصفهانیان  

سه شنبه ۹ دی ۹۹ از هفته دهم

ماشین سازی – فولاد مبارکه سپاهان

سعاد وفاپیشه – تورج عیوض محمدی – محمد رضا مدیر روستا- حسین سلیمانی

کمک داور اضافی ۱و۲ : حسین زیاری – حامد سیری    

ناظر: محمد رضا فلاح

چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹

نفت مسجد سلیمان- پیکان تهران

رضا کرمانشاهی- سعید علی نژادیان- مهدی شفیعی- وحید سیفی

کمک داور اضافی ۱و۲: جواد رحیم زاده – ایمان کهیش   

ناظر: ایرج نظری  

چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹

گل گهر سیرجان – استقلال

محمد رضا اکبریان- علیرضا ایلدروم- محمد علی پورمتقی – نجف پناهی

کمک داور اضافی ۱و ۲: محمد حسین ترابیان – وحید صالحی

 ناظر: حسن کامرانی فر

چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹

تراکتور- شهر خودرو مشهد

سید رضا مهدوی – محمد رضا منصوری- احد سلطانی – حمید رضا کنعانی  

کمک داور اضافی ۱و۲: پیمان فرخی مهر- عباس راکی    

ناظر: حسین نجاتی  

چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹

فولاد خوزستان – نساجی قائم شهر

محمد حسین زاهدی فر- آرمان اسعدی- یعقوب سخندان –جلیل شعرانی  

کمک داور اضافی ۱و۲: روح اله شریفی – علی ابراهیمی    

ناظر: محسن قهرمانی    

پنج شنبه ۱۱ دی ۹۹

پرسپولیس – ذوب آهن

بیژن حیدری – محمد رضا ابوالفضلی  – براتعلی مولوی – علی احمدی  

کمک داور اضافی ۱و ۲: امیر عرب براقی – مجید محمدی   

ناظر : بهرام مهرپیما

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها