|
کدخبر: 144185

دربی هنوز زنده است

دومین شهرآورد عصر کرونا هم، تحت تاثیر ماجراهای مربوط به این ویروس قرار خواهد داشت و حالا برای دومین بار دربی نیز از حضور هوادارها محروم خواهد کرد.

ورزش دربی هنوز زنده است

 با اعلام سازمان لیگ دربی پایتخت قرار است طبق برنامه روز دوشنبه ۲۲ دی ماه در ورزشگاه آزادی بین دو تیم پرسپولیس و استقلال و برای دومین بار در غیاب هواداران برگزار شود، پیش از این در طول تاریخ ، فقط یک بار به دلیل ماجراهای انضباطی مسابقه دو تیم، در سال ۷۳ حکم به برگزاری بازی در ورزشگاه خالی در شهر بندرعباس داده شد اما حتی در آن مسابقه نیز گروهی از کارگرها و کارمندهای بندرعباسی توانستند در ورزشگاه حضور پیدا کنند تا سکوها کاملا خالی به نظر نرسند. حالا بعد از مسابقه نیمه نهایی جام حذفی برای دومین بار، شهرآورد تهران در این شهر بدون حضور حتی یک تماشاگر برگزار می‌شود، موضوعی که قطعا بخش مهمی از جذابیت‌های این بازی را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

در قرعه‌کشی لیگ برتر دربی‌های پایتخت همیشه در هفته‌‌های میانی هر دو نیم‌فصل قرار می‌گرفت و امسال هم قرار است در هفته هشتم این مسابقات برگزار شود. این سنت تنها یک بار شکسته شد و در لیگ چهاردهم، سرخابی‌ها دیدارهای نهایی هر دو نیم‌فصل لیگ را برگزار کردند. چالش بزرگ یحیی گل محمدی و محمود فکری، آماده‌ کردن تیم‌های‌شان برای شهرآورد حساس هفته هشتم لیگ برتر هستند. مسابقه‌ای که نتیجه‌اش تاثیر زیادی روی سرنوشت فصل هر دو مربی خواهد داشت. آنها به خوبی می‌دانند اگر برنده این مسابقه باشند، به سرعت حمایت هواداران تیم خودی را به دست می‌آورند و تا هفته‌ها از گزند هر انتقادی مصون می‌مانند اما اگر نتیجه این بازی را واگذار کنند، قطعا شاهد انتقادات بسیاری خواهند بود.

آخرین بازی دو تیم به نیمه نهایی جام حذفی بر می گردد که دو تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود و استقلال با عبور از سد حریف قرمزپوش خود به فینال جام حذفی رسید. فصل گذشته نیز در بازی رفت قرمزها با تک گل مهدی عبدی موفق شدند با هدایت گابریل کالدرون استقلال را با استراماچونی شکست دهند اما در دیدار برگشت تلاش دو تیم با مربیان ایرانی روی نیمکت یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی به تساوی ۲ بر ۲ رسید.

به نظر می‌رسد با توجه به حساسیت این بازی و کری های چند وقت اخیر دو تیم برای همدیگر، کادر فنی هر دو تیم در اوج محافظه‌کاری به استقبال شهرآورد بروند و نباختن در این بازی را به عنوان اصلی‌ترین اولویت برای خودشان در نظر بگیرند. از امروز و با اعلام تاریخ دربی از سوی سازمان لیگ باعث شد تا از همین حالا سرمربیان دو باشگاه به تکاپو بیافتند.

از آن‌جایی که هم استقلال و هم پرسپولیس نسبت به آخرین بازی مقابل هم در جام حذفی تغییراتی در ترکیب هایشان اعمال شده است رسیدن به آمادگی مطلوب تا ۲۲ دی ماه برای هر دو تیم کاملا دشوار خواهد بود. به این ترتیب شاید این احتمال برود که حداقل در نیم‌فصل اول، احتمال تماشای یک دربی جذاب و سطح‌ بالا وجود ندارد. 

هم قرمزها و هم آبی‌ها در ترکیب اصلی‌شان نیز تغییراتی ایجاد کرده‌اند. جابه‌جایی بین بازیکن‌ها البته در استقلال کم‌تر بوده و شاید این تیم با هماهنگی بیشتری به استقبال دربی برود. حضور محمد نادری در صورت رفع مصدومیت و تقابل او با بازیکنان پرسپولیس می تواند بر جذابیت های این مسابقه بیافزاید، عکس های منتشر شده از تمرینات استقلال نشان می دهد که شیخ دیاباته نیز دوباره آماده حضور در ترکیب تیمش می‌شود.

قدرت هجومی استقلال مقابل قدرت دفاعی بی‌نقص پرسپولیس، نتیجه دربی با این دوئل مشخص خواهد شد. با وجود همه تلاش‌ها برای از بین بردن تاثیر این بازی بزرگ و کمرنگ کردن آن، دربی هنوز زنده است و همچنان نفس می‌کشد. شهرآورد، هنوز هم مهم‌ترین بازی سال است و برتری در آن، برای ماه‌ها یک باشگاه را در معرض آرامش قرار می‌دهد.

هیچ‌کدام از مربیان دو تیم در جایگاه سرمربی، سابقه پیروزی در شهرآورد را ندارند. این درست همان نتیجه‌ای است که می‌تواند تا مدت‌ها، آرامش را در نیمکت هر تیمی به اوج برساند و بازنده‌اش به نقطه صفر برمی‌گردد تا مجبور شود همه چیز را دوباره از اول شروع کند.

 

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها