|
کدخبر: 134018

سرنوشت مبهم مدافع استقلال

فکری در اولین ایستگاه لیگ بیستم نشانه‌هایی از این تحولات را بروز داد تا مشخص شود قصد دارد استقلال را با برخی دستکاری‌ها به پیکار با رقبایش در لیگ بیستم بفرستد واین تیم را به لحاظ دکترین به نام خودش ثبت کند.

ورزش سرنوشت مبهم مدافع استقلال

انتخاب کادرفنی جدید همواره با تغییراتی در ترکیب تیم‌ها همراه است و استقلال نیز به واسطه جذب کادری جدید از این قاعده مستثنی نخواهد بود و محمود فکری به واسطه آنکه تفکرات خود را در استقلال نهادینه کند -درست یا غلط مشخص نیست- در همین مسیر گام خواهد برداشت. سرمربی استقلال در اولین ایستگاه لیگ بیستم نشانه‌هایی از این تحولات را بروز داد تا مشخص شود قصد دارد استقلال را با برخی دستکاری‌ها به پیکار با رقبایش در لیگ بیستم بفرستد واین تیم را به لحاظ دکترین به نام خودش ثبت کند.

 او با انتخاب روش بازی دفاع چهار نفره به همه فهماند که به رغم بازی با سه دفاع در برخی دیدارهای تدارکاتی اما به این شیوه گرایش بیشتری دارد و می‌خواهد لیگ را با همین تاکتیک جلو ببرد. البته سرمربی استقلال هرگاه با این پرسش مواجه شده که روش بازی استقلال چگونه خواهد بود به گونه‌ای پاسخ داده که هیچ قطعیتی از سیستم بازی‌اش در ذهن مخاطبان خود متبادر نشود و نوعی تردید همواره درباره تفکرات او در فضای فوتبال شکل بگیرد تا به خوبی از فاکتور غیرقابل پیش‌بینی بودن بهره بگیرد اما پرواضح است وقتی سرمربی استقلال تیمش را با چهار دفاع وارد لیگ بیستم می‌کند روی این شیوه بازی تأکید بیشتری دارد. روشی که منجر به کاهش حضور مدافعان مرکزی در ترکیب استقلال می‌شود و برخی بازیکنان به ناچار روی نیمکت خواهند نشست.

 سرمربی استقلال در اولین گام از زوج یزدانی-غلامی بهره گرفت و درکنار آنها از وریا غفوری و هرویه میلیچ استفاده کرد. بدون شک غیبت مدافعان کناری در شرایطی رخ خواهد داد که یا مصدوم شوند، یا محروم و فقط دو شانس برای بازی در ترکیب استقلال باقی می‌ماند. بازی گرفتن از یزدانی نشان می‌دهد سرمربی استقلال عزم خود را جزم کرده تا از این مدافع خوش‌استیل بیشتر استفاده کند. فکری به دنبال احیای یزدانی است هرچند که نباید فراموش کنیم این مدافع سابقه مصدومیت‌های بسیاری دارد و هیچ بعید نیست که دوباره همان اتفاقات برایش رخ دهد اما چنانچه یزدانی در مسیر سلامت جسمانی گام بردارد، به نظر می‌رسد از جایگاه ثابتی در خط دفاع برخوردار خواهد بود.

اگر یزدانی را یکی از بازوهای قطعی دفاع میانی استقلال بدانیم احتمالاً محمدحسین مرادمند نیز شانس بیشتری در قیاس با دیگر بازیکنان خواهد داشت. هرچند که در بازی اول عارف غلامی برای استقلال بازی کرد اما بعید است که در بازی‌های آتی و در حالی که مسأله نقل و انتقالاتی استقلال حل شده، مرادمند را در ترکیب اصلی نبینیم. حتی این مدافع ممکن است در میان هم پستی‌های خود نفر اول انتخاب باشد. بنابراین یا از زوج او و یزدانی استفاده می‌شود و یا در کنار این بازیکن عارف غلامی را خواهیم دید که احتمال اولی بسیار بیشتر است. 

در این شرایط محمد دانشگر نفر چهارم اولویت‌های سرمربی استقلال خواهد بود کما اینکه دیدیم در بازی با مس رفسنجان در ترکیب اصلی قرار نگرفت و تنها به جهت بالارفتن توان دفاعی در دقایق پایانی وارد ترکیب استقلال شد. دانشگر شانس بازی در پست دفاع کناری را هم دارد اما در این پست‌ها نیز گزینه اول نیست و وریا غفوری و هرویه میلیچ  از اقبال صد درصدی برای حضور در ترکیب اصلی استقلال بهره می‌برند ضمن اینکه به زودی محمد نادری نیز به فهرست بازیکنان استقلال اضافه خواهد شد که سرمربی استقلال روی این بازیکن به عنوان دفاع چپ نظر دارد و احتمالاً میلیچ را بعد از رسیدن نادری یک خط جلوتر خواهد برد. 

درباره نادری گفته می‌شود که توانایی بازی در پست دفاع میانی را دارد که اگر فکری چنین قصدی داشته باشد، شانس دانشگر به کلی برای بازی در ترکیب اصلی استقلال از بین خواهد رفت و این مدافع باید تنها منتظر برخی اتفاقات باشد تا دوباره رنگ ترکیب اصلی استقلال را ببیند.

دانشگر در حالی جایگاهش در استقلال تهدید می‌شود که در دو فصل قبل ۴۵بار با پیراهن استقلال در لیگ برتر دیده شد که در اغلب بازی‌ها در ترکیب اصلی بود. دانشگر چه در زمان شفر و چه در دورانی که استراماچونی و پیامدش مجیدی سکان هدایت استقلال را در دست داشتند، همواره در ترکیب اصلی دیده می‌شد و به جز برخی موارد خاص در دفاع ۳ نفره استقلال حضور می‌یافت اما در این فصل، فکری تصمیمش را گرفته و قصد دارد با دفاع چهار نفره تیمش را چیدمان کند که در نتیجه شانس برخی مدافعان از جمله دانشگر برای بازی درترکیب اصلی به حداقل می‌رسد.

منبع: جام نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها