|
کدخبر: 34625

۵ ماه پس از نخستین جشنواره ملی پوستر‌های نمایشگاهی

از صفر تا صد یک رقابت نمایشگاهی

۵ ماه از برپایی نخستین جشنواره پوسترهای نمایشگاهی می‌گذرد، رویدادی صنعتی- هنری که برای نخستین بار در ایران برگزار شد و توانست نظر بسیاری از فعالان این حوزه را به سوی خود جلب کند.

گسترش نیوز: نگاهی به وضعیت صنعت نمایشگاهی ایران نشان داد، اهمیت طراحی پوستر نمابشگاهی در ایران کمی مغفول مانده است و نگاه عمیقی به بحث پوستر به عنوان یک رسانه و امضای نمایشگاه نمی‌شود. به همین دلیل هم نخستین جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی با دیدی هنری نسبت به این صنعت، برگزار شد.

POSTERSMT2.jpg

این جشنواره که به همت موسسه فرهنگی مطبوعاتی غیر تجاری صمت و با حمایت‌های شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، فرصتی مناسب را ایجاد کرد تا اعضای این صنعت بار دیگر به اهمیت این موضوع پی برده و توجه بیشتری به بخش هنری هر نمایشگاه داشته باشند.

پس از اعلام فراخوان برپایی این جشنواره نزدیک به یکصد پوستر نمایشگاهی از گوشه و کنار ایران به دفتر دبیرخانه ارسال شد و در نهایت با نظر هیت داوران، ۱۸ اثر برتر برای نمایش در گالری پوسترها مشخص شد.

جشنواره‌ای به همت صمت بسیاری از برگزار‌کنندگان و کارشناسان رویدادهای نمایشگاهی در روزهای برپایی این جشنواره درباره اهمیت چنین جشنواره‌ای سخن گفتند. میلاد محمدی، دبیر جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی نیز در معرفی این رویداد و ضرورت برپایی آن گفت: نخستین دوره این جشنواره به صورت ملی و با همت موسسه فرهنگی مطبوعاتی غیر تجاری صمت برگزار شد. مشارکت‌کنندگان این جشنواره برگزارکنندگان نمایشگاهی از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، اردبیل، خوزستان، بوشهر و کرمان بودند.

این جشنواره که همزمان با نخستین رویداد صنعت نمایشگاهی ایران از ۲ تا ۵ اسفند ماه در سایت تهران برپا شده‌ بود، نه تنها تحسین برگزار‌کنندگان ایران را برانگیخت، بلکه توانست نظر مثبت مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را هم به سوی خود جلب کرد. تا آنجایی که حسین اسفهبدی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه نخستین رویداد صنعت نمایشگاهی ایران از جشنواره پوسترهای نمایشگاهی به عنوان جاذبه این رویداد یاد کرد و گفت: بسیار خوشحالم که در کنار این رویداد، ما شاهد برپایی نخستین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی با همت و حمایت موسسه مطبوعاتی و فرهنگی صمت با مدیر مسئولی ناصر بزرگمهر بودیم.

حامیان مادی و معنوی جشنواره در روزهای شروع به کار جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی بیش از ۱۱ مجموعه اقتصادی حمایت رسمی خود را از این رویداد تازه اعلام کردند. انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاه‌های ایران جزو نخستین مجموعه‌های نمایشگاهی کشور بود که حمایت مادی و معنوی خود را از این رویداد اعلام کرد.

بر این اساس، هیات مدیره این انجمن، شرایط برگزاری جشنواره را در کنار نمایشگاه و سمینار صنعت نمایشگاهی فراهم کرده و فضایی را در جهت برپایی گالری پوسترها در اختیار موسسه فرهنگی و مطبوعاتی صمت قرار داد. پس از انجمن برگزارکنندگان، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نیز حمایت خود را از این جشنواره اعلام کرده و فعالیت جشنواره رسمیت بیشتری به خود گرفت.

انجمن غرفه سازان نیز در روند کارها، بخشی از مسئولیت‌های مهم از جمله معرفی چند گرافیست بین‌المللی برای انتخاب پوسترهای برتر و طراحی گالری جشنواره اقدام کرد.

در ادامه، انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران نیز به جمع حامیان اولیه پیوست و مجوز مشارکت و همکاری تمام سایت‌های استانی کشور را برای حضور در جشنواره و ارسال پوسترها (در قالب ملی و بین‌المللی) صادر کرد.

پایگاه خبری گسترش نیوز و روزنامه روزگار ما نیز دو مجموعه رسانه‌ای بودند که به صورت مستقل مسئولیت اطلاع رسانی در این زمینه را بر عهده گرفتند. در این میان مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب، فولاد مبارکه اصفهان و جمعی از شرکت‌های نمایشگاهی به عنوان حامیان معنوی جشنواره معرفی شدند و توانستند به برپایی هرچه بهتر این رویداد کمک کنند.

و اما سرانجام نخستین جشنواره سرانجام در رقابت میان ۱۰۰ پوستر نمایشگاهی، شرکت روشان‌روز با پوستر نهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه رتبه نخست را به خود اختصاص داد. همچنین شرکت آرتا نمانگر اردبیل با پوستر پانزدهمین نمایشگاه تخصصی مبلمان و دکوراسیون داخلی در جایگاه دوم و نمایشگاه بین‌المللی بوشهر با پوستر نمایشگاه شهرآفتاب در رتبه سوم پوسترهای برگزیده جای گرفت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها