|
کدخبر: 317880

حضور درخشان کویر موتور در نمایشگاه موتورسیکلت / رونمایی از ۳۶ محصول جدید

مجید رضایی درباره چالش ها و کمبودهای صنعت موتورسیکلت بیان کرد: ما نیاز داریم که قوانینی که از ۴۰ سال گذشته به این طرف خاک خورده اند را یک بازنگری بر آنها داشته باشیم. برای ارتقای تولید موتورسیکلت در کشور ما نیاز به بازار داریم. ما در یک کشور ۸۰ میلیون نفری زندگی می کنیم اما در اصل ۵۰ درصد جمعیت که بانوان هستند به دلیل ممنوعیت استفاده از موتورسیکلت و دوچرخه از این بازار حذف می شوند و همچنین محدودیت تولید موتورسیکلت ها بالای ۲۵۰ سی سی هم وجود دارد که درنهایت ما برای یک بازار ۳۰ میلیونی تولید انجام می دهیم.

نمایشگاه حضور درخشان کویر موتور در نمایشگاه موتورسیکلت / رونمایی از ۳۶ محصول جدید

استفاده از موتورسیکلت و دوچرخه در کاهش ترافیک و مشکلات حمل و نقل شهری و مهم تر از همه در کاهش آلودگی هوا نقش بسیار مهمی دارد. طبق آمار اعلام شده پتانسیل سرمایه گذاری در این حوزه  ۱۲ هزار میلیارد به طور ثابت و ۵۰ میلیارد ریال در گردش است.

نمایشگاه دوچرخه، موتورسیکلت وسایل نقلیه موتوری و هیبریدی و قطعات یدکی با هدف فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه و برقی سازی موتورها و همچنین تاثیر در کاهش آلودگی هوا برگزار شده است.

کویرموتور۳

در این نمایشگاه بسیاری از برندها و شرکت های داخلی و خارجی فعال در حوزه دوچرخه و موتورسیکلت حضور دارند و فرصت بسیار خوبی برای عقد قرارداد و گسترش همکاری بین المللی و داخلی فراهم آورده است.

این رویداد برقراری ارتباط، معرفی محصول، مذاکره و عقد قرارداد، تبلیغات، شناسایی مصرف کنندگان و رقبا و آماده کردن بازار و جامعه برای پذیرش این محصولات را فراهم می سازد.

در همین راستا و در حاشیه برگزاری نمایشگاه دوچرخه و موتورسیکلت، گفت و گویی با دکتر مجید رضایی سهامدار و معاونت استراژیک کویر موتور داشتیم که در ادامه می خوانید:

کویرموتور۱۷

مجید رضایی درباره اقدامات کویر موتور در راستای تولید داخلی و برنامه های آینده این شرکت گفت: تفاهمنامه ای امروز با وزارت صمت منعقد شد که براساس آن ۴ پلتفرم که ۶۰ درصد بازار کل کشور را به خود اختصاص داده، مقرر شد که تا آخر سال آینده تا حدود ۵۰ درصد سهم تولید و بومی سازی را محقق کنیم. همچنین هیاتی از ایران در فروردین ماه سال آینده به چین اعزام خواهد شد که در آنجا تفاهمنامه هایی را در رابطه با انتقال تکنولوژی، ماشین آلات و قالب ها امضا خواهیم کرد که بتوانیم تا آنجا که امکان دارد قطعات را در داخل کشور تولید کنیم.

رضایی توضیح داد: در این نمایشگاه ما ۲۷۰ نوع موتورسیکلت مختلف را به معرض نمایش گذاشتیم و از ۳۶ محصول جدید که دو برند موتورسیکلت و یک برند دوچرخه است رونمایی خواهیم کرد. این محصولات مجموعه ای از موتورسیکلت‌های دوچرخ، سه چرخ، برقی، بنزینی، نفربرهای قواصی و نفربرهای برقی برای حمل مسافر می باشد.

کویرموتور۹

معاون استراژیک کویر موتور در ادامه درباره تولید محصولات برقی و معضل آلودگی هوا گفت: ۲۰ مدل مختلف موتورسیکلت برقی از سال ۹۶ تاکنون در حال ساخت است و امسال یک مدل جدید برای delivery تولید کردیم که استاندارد delivery و ۴ هزار وات قدرت موتور را دارد و همچنین باتری آن قابلیت سوآپ را دارد و براساس تفاهمنامه مقرر شده که ۴۰ مرکز فروش کویر موتور در تهران برای سوآپ باتری مستقر شوند.

وی درباره کیفیت برگزاری نمایشگاه و تفاوت آن با سال گذشته گفت: نمایشگاه دوچرخه و موتورسیکلت در سال گذشته رکورد بازدیدکننده را در شهر‌آفتاب زد و امسال هم پیش بینی می شود که نه تنها این رکورد تکرار شود بلکه تعداد بازدیدکنندگان از سال گذشته بیشتر باشد. ۸۰ درصد از تولیدکنندگان موتورسیکلت در این نمایشگاه شرکت کردند و محصولات جدید خود را به معرض نمایش گذاشته اند و مشتریان هم در همین نمایشگاه می توانند با شرایط بسیار خود خرید خود را انجام دهند و از تخفیفات خوبی هم بهره مند شوند.

کویرموتور۱۴

مجید رضایی درباره چالش ها و کمبودهای صنعت موتورسیکلت بیان کرد: ما نیاز داریم که قوانینی که از ۴۰ سال گذشته به این طرف خاک خورده اند را یک بازنگری بر آنها داشته باشیم. برای ارتقای تولید موتورسیکلت در کشور ما نیاز به بازار داریم. ما در یک کشور ۸۰ میلیون نفری زندگی می کنیم اما در اصل ۵۰ درصد جمعیت که بانوان هستند به دلیل ممنوعیت استفاده از موتورسیکلت و دوچرخه از این بازار حذف می شوند و همچنین محدودیت تولید موتورسیکلت ها بالای ۲۵۰ سی سی هم وجود دارد که درنهایت ما برای یک بازار ۳۰ میلیونی تولید انجام می دهیم.

وی ادامه داد: در گذشته بیشتر استفاده موتورسیکلت در پیک موتوری ها بود اما امروزه شاهد آن هستیم که بسیار از مردم برای مصرف شخصی موتورسیکلت تهیه می کنند که این تغییر رفتار مصرف کننده در جامعه امیدوارکننده است زیرا به ازای هر موتورسیکلتی که در کف آسفالت های خیابان قرار می گیرد یک خودروی ۲ هزار سی سی برداشته می شود و مصرف سوخت بسیار پایین می آید و همچنین ترافیک و معضل جای پارک خودرو  و مهمتر از همه آلودگی کمتر می شود.

کویرموتور۱۵

 معاون استراژیک کویر موتور گفت: متاسفانه در کشور ما بازار وجود ندارد و دلیل آن قوانینی است که آپدیت نشده است. ما در کشوری زندگی می کنیم که بنزین از آب معدنی ارزان تر است و به تبع آن هزینه بیمه و گواهینامه برای موتورهای برقی و بنزینی یکسان است و لذا مزیتی برای مصرف کننده وجود ندارد که از موتور بنزینی به برقی روی بیاورد.

وی ادامه داد: خوشبختانه آیین نامه گواهینامه موتورسیکلت سوم آذرماه در هیات دولت مصوب شد که براساس آن یک قشری از جامعه که زیر ۱۶ سال هستند از موتورهای بنزینی منع می شوند و باید از موتورهای برقی استفاده کنند. در واقع این گواهینامه برای موتورهای برقی است که کسانی گواهینامه خودرو دارند می توانند به راحتی این گواهینامه را بگیرند و موتور برقی سوار شوند.

رضایی درباره صادرات موتورسیکلت و اقدامات انجام شده در این راستا، توضیح داد: متاسفانه صنعت موتورسیکلت در کشور مزیت صادراتی برای رقابت ندارد، زیرا هزینه های تولید و صادراتی در کشور بسیار بالاست و بیس صنعت موتورسیکلت از چین است که آنها به تمام کشورها صادرات انجام می دهند و نمی توان با آنها رقابت کرد. کشور افغانستان که از موتورهای ایرانی به دلیل کیفیت بهتر نسبت به موتورهای چینی استفاده می کرد، اما به تازگی آنها هم قطعات را از ایران و چین می خرند و موتورسیکت را در کشورشان مونتاژ می کنند. اما با این حال هنوز فضا برای صادرات وجود دارد و پیش بینی می شود که تولید داخل کشور به ۶۰۰ هزار عدد برسد و در آینده باید این رقم به دو میلیون دستگاه برسد.

وی در پایان درباره سهم کویر موتور از بازار داخل گفت: ما ۲۰ درصد از سهم بازار داخل را داریم و ۴۴ شرکت تولیدی در کشور فعال هستند و یکی از افتخارات کویر موتور این است که ۸ سال متوالی رتبه برتر خدمات پس از فروش را در کشور به خود اختصاص داده است. همچنین با ۲۰ کشور و ۳ قاره فعالیت داریم و سعی کردیم که بهترین های دنیا را زیر یک سقف گردهم بیاوریم.

لازم به ذکر است نمایشگاه دوچرخه، موتورسیکلت وسایل نقلیه موتوری و هیبریدی و قطعات یدکی از تاریخ ۲۰  الی ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ در ساعات ۱۰ الی ۱۷ در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان می باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها