|
کدخبر: 286103

مدیرعامل شرکت کویرموتور اوراسیا در گفت‌وگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

عصاره صنعت پنج قاره در شرکت کویر موتور

نامور گفت: شرکت کویر موتور با عقد قراردادهای متنوع با برندهای معتبر جهانی از پنج قاره توانسته محصولات به‌روز این صنعت را وارد کشور کند و در ضمن تولید به مبحث بومی‌سازی توجه بسیار کرده است.

خودرو عصاره صنعت پنج قاره در شرکت کویر موتور

کویرموتور به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در صنعت موتورسیکلت ایران از سال ۱۳۳۶ تاکنون در زمینه موتورسیکلت و با چشم‌انداز تغییر نگرش جامعه به موتورسیکلت و پاسخ به نیازهای مشتریان با شعار تمایز در حرکت، ضمن بهره‌گیری از کارکنان متخصص و متعهد در کشور، از جایگاه خاصی در این صنعت برخوردار است. این شرکت علیرغم بحران‌های اقتصادی و شرایط تحریم کشور، با الطاف الهی و تمهیدات مدیریتی مناسب، با رویکرد توسعه نسبت به تثبیت و گسترش فعالیت تولیدی خود اقدام کرده است. شرکت کویرموتور برای عرضه بهترین موتورسیکلت‌های با کیفیت در ایران، تلاش خود را برای جایگزینی خودروهای تک و دو سرنشین در راستای سیاست کاهش ارزبری، کاهش مصرف سوخت، کاهش حجم ترافیک در کلان شهرها و آلایندگی‌های زیست‌محیطی، کاهش معضلات جای پارک خودرو و در نهایت ایجاد فرهنگ موتورسواری، با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبین ایرانی و تأمین خواسته اقشار مختلف جامعه در ایران به عمل آورده است.

این مجموعه حضور بسیار پررنگ و پویایی در سومین نمایشگاه بین‌المللی موتور سیکلت، دوچرخه و ماشین برقی که از ۴ تا ۷ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد، داشت. به طوری که غرفه کویر موتور به عنوان پرمخاطب‌ترین مجموعه حاضر در نمایشگاه شناخته شد.

خبرنگار صمت پیرامون این موضوع گفت‌وگویی را با فریبرز نامور، مدیرعامل شرکت کویرموتور اوراسیا ترتیب داده است.

کویرموتور چهره شهر را تغییر داده است

نامور در این گفت‌وگو مطرح کرد: شرکت کویر موتور به‌طور غیررسمی از سال ۱۳۳۶ و به‌صورت رسمی از اوایل دهه هشتاد فعالیت خود را آغاز کرده است. کارخانه این شرکت در کیلومتر ۶۵ جاده اصفهان به شهرک صنعتی رازی تأسیس شده و مساحت زیربنای این مجموعه قریب به ۱۰۰ هزار مترمربع است. همچنین بیش از ۱۸۰۰ نیروی انسانی در این مجموعه مشغول به کار هستند. لازم به ذکر است سه شرکت به نام‌های کویر موتور اوراسیا، کویر موتور پارت و یکتاز سیکلت کویر در این فضا مستقر هستند و از شش خط تولید مونتاژ برخوردارند.

فریبرز-نامور

مدیرعامل شرکت کویرموتور اوراسیا در پاسخ به چگونگی اثرگذاری عملکرد این شرکت بر جامعه افزود: اکنون شاهد آن هستیم که صنعت موتورسیکلت حداقل چهره کلان‌شهرها را تغییر داده است. برای مثال اگر یک دهه به قبل بازگردیم و صنعت موتورسیکلت را مورد بررسی قرار دهیم درمی‌یابیم که این کالا بیشتر به لحاظ کاری مورد استفاده قرار می‌گرفت اما پس از گذشت چند سال، امروزه موتورسیکلت به‌عنوان وسیله باربری شخصی شناخته شده می‌شود. درمجموع می‌توان گفت اکنون سهم موتورهای کاری در کلان‌شهرها به شدت تنزل یافته و این کالا به تعریف و جایگاهی نوین در جامعه دست یافته است.

نامور با اشاره به تأثیر شرکت کویر موتور بر تغییر صنعت موتورسیکلت ایران گفت: شرکت کویر موتور با عقد قراردادهای متنوع با برندهای معتبر جهانی از پنج قاره توانسته محصولات به‌روز این صنعت را وارد کشور کند و در ضمن تولید به مبحث بومی‌سازی توجه بسیار کرده است. لازم به ذکر است ما درحال‌حاضر می‌توانیم بسیاری از قطعات اصلی این صنعت را با همکاری پیمانکاران داخلی تولید و عرضه کنیم. از ابتدا، دیدگاه صاحبان و سهام‌داران عمده شرکت به این‌صورت بود که ما باید فعالیت خود را بر پایه رضایت مشتری پیش بریم؛ به همین دلیل با سرمایه‌گذاری بسیار مطلوب در زمینه خدمات پس از فروش و جذب و به‌کارگیری نیروهای متخصص توانسته‌ایم ۷ سال متوالی رتبه نخست خدمات پس از فروش کشور را براساس ارزیابی‌های ضابطین وزارت صمت و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از آن خود کنیم.

سهم ۵۱ درصدی کویر موتور در بازار موتورهای برقی کشور

وی در ادامه افزود: در زمینه تولید موتورهای برقی باید گفت که این کالا از جایگاهی ویژه در شرکت کویر موتور اوراسیا برخوردار است البته در صنعت موتورسیلکلت آن جایگاه مدنظر را کسب نکرد زیرا از حمایت‌های دولتی آن‌طور که بایدوشاید بی‌بهره بود با این حال کویر موتور توانسته ۵۱ درصد سهم بازار موتورهای برقی کشور را از آن خود و بیش از ۳۰ کالا متنوع را در این راستا به بازار عرضه کند.

مدیرعامل شرکت کویرموتور اوراسیا در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها بر صنعت کشور خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگانی که در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند می‌توانند محصولات خود را بدون واسطه و به‌صورت مستقیم به نمایش گذارند و ارتباطی مؤثر با مشتریان برقرار سازند. درواقع، نمایشگاه فرصتی در اختیار صاحبان سرمایه و تولیدکنندگان قرار می‌دهد تا بتوانند از محصولات جدید خود رونمایی کنند. شرکت کویر موتور محصولات خود را در نمایشگاه به‌صورت دسته‌بندی شده در معرض نمایش قرار داده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها