|
کدخبر: 312645

تجهیزات پزشکی / نمایشگاه/ مشهد

نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران بابیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشورمان تحت پوشش خدمات بیمه ای بیمه سلامت هستند ،گفت: بیمه سلامت بزرگترین بیمه پایه کشوردرحوزه درمان و سلامت است که حدود ۴۴ میلیون نفر جمعیت کشور، تحت پوشش این بیمه قراردارند .

نمایشگاه نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش ستاد خبری هجدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، تجهیزات کلینیک،البسه یکبار مصرف بیمارستانی "مشهد، دکتر محمد مهدی ناصحی افزود: یک هزار و ۳۹۵ محصول تجهیزاتی تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قراردارد که در قسمت های مختلف پزشکی ، دارویی و تجهیزاتی در مراکز دولتی و خصوصی می‌باشد.

وی تصریح کرد: از سال گذشته دوهزار میلیارد تومان صرفاً برای پرداخت تجهیزات مورد نیاز بیمارانمان در بیمارستان ها هزینه شد که امیدواریم صنعت تولید تجهیزات ، توزیع مناسب آن و توانمندسازی بیشتر مجموعه‌های ما از تولید داخل در زمینه‌های مختلف محصولات مصرفی و سرمایه‌ای انجام شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهارداشت: با توجه به اینکه بیمه سلامت یکی از بیمه‌هایی است که بخش عمده پوشش بیمه‌ای کشور را دربردارد می‌تواند در خرید راهبردی از شرکت‌هایی که کالاهای با کیفیت دارند وهمچنین بیماران مانیز از آنها راضی هستند، اقدام نماید.

وی درخصوص برگزاری این نمایشگاه نیزبیان داشت: نمایشگاه تجهیزات پزشکی مشهد از کیفیت خوبی برخوردار است و شرکت‌های مختلف داخلی در زمینه تولید، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌هایی که در توزیع نقش دارند در این نمایشگاه حضور دارند که امیدواریم هر سال این نمایشگاه پربارتر شود وشاهد آن باشیم که جوانان ما و شرکت‌های دانش بنیان بتوانند محصولات با کیفیت و مناسبی را تولید کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر شاهدتولید خیلی از محصولات با کیفیت در داخل کشور هستیم وامیدواریم این مسیر تداوم پیدا کند ونیاز داخل را شرکت‌های داخلی تامین نمایند و فرصتی در کشور باشد که ما توجه بیشتری به محصولات داخلی داشته باشیم و شرایط بگونه ای باشد که به ویژه در مراکز دولتی از توان شرکت‌های خودمان استفاده کنیم.

دکتر ناصحی به تاکید بر اینکه دولت ومجلس نگاه ویژه ای به مجموعه های دانش بنیان دارند ودراین راستا مصوبات خوبی وجود دارد،خاطر نشان ساخت: اطلاع رسانی بیشتر و توجه مدیران  به این مزیت ها و خریدهای راهبردی که موسسات بیمه‌ای می‌توانند ازمحصولات داخلی داشته باشند می تواند سبب تقویت شرکت‌های داخلی و مجموعه های نوپای دانش بنیان شود .

گفتنی است هجدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی مشهد تا شنبه ۲۰آبانماه جاری درمحل سالن مفاخر نمایشگاه بین المللی مشهد ادامه خواهد داشت و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۵تا ۲۰از غرفه های حاضر در این نمایشگاه دیدن نمایند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها