|
کدخبر: 274819 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

نشست خبری ایران فارما برگزار شد / صنعت دارو باید تجاری تر شود

نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما (دارو و صنایع وابسته) با هدف معرفی توانمندی ها و ظرفیت های شرکت های دارویی آغاز شد.

نمایشگاه نشست خبری ایران فارما برگزار شد / صنعت دارو باید تجاری تر شود

این نشست خبری  با حضور دکتر حسین شمالی (مدیر اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو) ، دکتر موید علویان (رئیس سازمان نظام پزشکی تهران) و اعضای هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران با مشارکت خبرنگاران رسانه ها در حال برگزاری است.

هفتمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما هم از‌ نظر تعدد حضور شرکت های خارجی، هم از نظر حضور شرکت های داخلی و همچنین از نظر میزان کلی شرکت کنندگان نسبت به دوره های قبلی رشد قابل توجهی داشته است.

دکتر حسین شمالی مدیر اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان عذا وودارو در این نشست گفت: نمایشگاه ایران فارما فرصت مناسبی برای معرفی دقیق تر و بهتر صعنت داروسازی به مسئولان کشور است. این رویداد با حضور شرکت های مختلف و بسترهای آموزشی زمینه ساز خوبی برای بررسی بسترهای مناسب صنعت دارو در زمینه تجارت و رویکردهای صادراتی است.

حسین-شمالی

مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در این نشست خبری اظهار کرد: خیلی از دانشجو‌ها با دیدن چنین نمایشگاه‌هایی برای ورود به صنعت دارو و تولید دارو انگیزه می‌گیرند و این گام خوبی برای پیشرفت در این صنعت محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: از سال قبل تمام تلاش خود را کردیم که در صادرات دارو دخالت بیجا نکنیم و رویکرد و نگاه ما این است که برنامه‌ریزی‌های ما برای دراز مدت باشد.

شمالی تاکید کرد: باید در تجارت دارو تسهیل شود و شرایط فعالیت را برای تولید کنندگان داخلی مناسب‌تر از قبل فراهم کنیم.

وی همچنین یادآور شد: پیشنهاد بنده برپایی غرفه‌های تقاضا محور در این نمایشگاه است که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اضافه کرد:صادرات دارو، تهدید به شمار نمی‌آید از طرفی هم می‌تواند به تأمین دارو در کشور نقش کمک کننده‌ای هم داشته باشد.

کمبودهای دارویی به ۷۸ قلم کاهش یافت

شمالی در ادامه باین کرد: با اجرای طرح دارویار، کمبودهای دارویی از ۱۰۰ قلم به ۷۸ قلم کاهش یافت و مصرف بی رویه و غیر منطقی برخی داروها نیز کنترل شد.

وی افزود: داروی بیماران اس ام ای  موجود بوده و توزیع شده است، مشکلی در این زمینه نیست و بیماران نگران نباشند.

مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: از دو هفته پیش واردات سرم در حال انجام است و برای ۱۵ میلیون واحد که نیاز کشور است، مجوز داده‌ایم.

حضور گسترده شرکت های دارویی در نمایشگاه ایران فارما

محمد عبدزاده رئیس سندیکای تولید کنندگان داروهای منابع انسانی نیز در این نشست با اشاره به برگزاری  هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران فارما  ۱۸ مهرماه در مصلی امام خمینی گفت: این همایش بین المللی با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت دارویی برگزار می شود.

مهدی پیرصالحی نایب رئیس سندیکای تولید کنندگان داروهای منابع انسانی نیز  تصریح کرد: بحث توسعه، بازسازی و نوسازی صنعت داروسازی امسال مورد توجه است، البته در این  صنعت ماشین آلات ها  فرسوده شده اند و  نیاز به مساعدت دولت و مجلس در این زمینه داریم.

وی خاطرنشان کرد:  امیدواریم در بودجه سال آینده  ردیفی برای بازسازی و نوسازی صنعت داروسازی تعلق گیرد  تا بر این اساس علاوه بر  تامین دارویی کشور  در زمینه صادرات دارویی فعال تر باشیم.

تجلیل از پیشکسوتان صنعت دارویی کشور

پیر صالحی  افزود: در حاشیه برگزاری این همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت دارویی کشور، برگزاری تورهای بازدید برای دانشجویان از شرکت های دارویی، اجرای مسابقه و چالش دانشجویی،   برپایی مسابقه عکس حوزه سلامت با همکاری سازمان نظام پزشکی در بحث کرونا و مدبرین سلامت، برگزاری نشست های آموزشی  به عنوان  برنامه های جانبی  برگزار می شود.

محمد امیرخانی  معاون امور بین الملل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: موضوع تبادل دانش و فناوری در حوزه داروسازی بسیار مهم است،   علاوه بر مباحث  فروش دارو و مواد اولیه دارویی فروش فناوری نیز  در صنعت داروسازی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت:  با سرمایه گذاری خارجی و صاحبان صنایع برای توسعه دارو،   باید از همه ظرفیت های بین المللی باید برای صادرات استفاده کنیم.

امیرخانی ادامه داد: تعداد زیادی از سفرا در نمایشگاه  برای تبادل نظر در عرصه داروسازی  دعوت  کردیم تا در  زمینه تفاهمات و همکاری ها در جهت ارتقای صنعت دارویی کشور کوشا باشیم.

سید موید علویان رئیس سازمان نظام پزشکی تهران نیز در این نشست گفت:  آموزش پزشکان امری مهم  است به همین دلیل تفاهم نامه ای با سندیکای دارویی منعقد شده تا در حاشیه برگزاری نمایشگاه، به آموزش پزشکان و داروسازان نیز پرداخته شود.

 وی افزود: ۴۷ اتاق فکر در سازمان نظام پزشکی راه اندازی شده که به مباحث آموزشی نیز پرداخته می شود،  در این نمایشگاه بین المللی مباحث آموزشی برای پزشکان و داروسازان نیز برگزار می شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها