|
کدخبر: 266340

توجه وزارت صمت به این سایت نمایشگاهی صدای مدیرعامل شهر آفتاب را درآورد!

مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب با انتقاد از عملکرد وزارت صمت در خصوص سیاستگذاری نمایشگاهی کشور گفت: وزارت صمت در خصوص سایتهای نمایشگاهی کشور نگاه مساوی ندارد و تنها به یک سایت توجه می کند.

نمایشگاه توجه وزارت صمت به این سایت نمایشگاهی صدای مدیرعامل شهر آفتاب را درآورد!

عباس تقدسی نژاد با تاکید بر این موضوع که شهرآفتاب ظرفیت تبدیل بزرگترین سایت نمایشگاهی کشور را دارد به خبرنگاران گفت: مهمترین ویژگی شهرآفتاب این است که محدودیت توسعه ندارد اما سایت های دیگر مثل سایت نمایشگاهی تهران این موقعیت را ندارند، ما در این سایت ۴۱۴ هکتار فضا در اختیار داریم که فقط یک سوم آن آماده شده و در این سالها استفاده کامل حتی از آن یک سوم هم به عمل نیامده است، مخصوصاً در این دو سال گذشته که کرونا مزید بر علت شده بود، البته یک سری اشکالات زیرساختی در مجموعه داشتیم مثل تاسیسات و دسترسی و غیره که در این مدت کوتاه با تلاش فراوان در مدت ۴ ماه برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب گفت: باید رویکرد ما به بحث برگزاری نمایشگاه تغییر کند اگر تغییری اتفاق نیفتد ما دچار ضعف در صنعت نمایشگاهی خواهیم بود. مثل حضور در نمایشگاه اکسپو دبی که واقعاً ضعیف ترین حضور ایران در این رویداد جهانی بود البته بهترین منطقه مکانی برای ساخت پاویون ایران در نظر گرفته شده بود، ولی استفاده مناسب از این موقعیت نشد. این موضوع در صنعت نمایشگاهی کشور نیز وجود دارد و متاسفانه متولی که برای این امر تصمیمات مناسب بگیرد وجود ندارد.

تقدسی نژاد با اشاره به اینکه اشکال جدی این است که وزارت صمت برای مدیرعامل نمایشگاه حکم صادر می‌کند، گفت: از دید وزارت صمت و سازمان توسعه تنها یک سایت نمایشگاهی در کشور وجود دارد و آن سایت واقع در خیابان سئول است، اما در واقع نباید اینگونه باشد و همه کشور و همه سایت های نمایشگاهی باید به یک شکل و با یک نگاه مساوی دیده شوند. همه سایت های نمایشگاهی از این موضوعات گلایه دارند، حتی چند ماه باید تلاش کنند تا مجوز برای برگزاری یک نمایشگاه صادر شود. بخصوص برای نمایشگاه هایی که درآمد ارزی دارند، به راحتی برای آن مجوز نمی‌دهند ولی برای نمایشگاه تهران به راحتی مجوز صادر می شود چون قدرت تصمیم‌گیری دارند و فکر می‌کنند همه بحث نمایشگاهی فقط آنجا است.

وی ادامه داد: ما ۳۳ سایت نمایشگاه در کشور داریم که وزارت صمت باید برای همه آنها به تناسب خود آنها سیاستگذاری کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب گفت: در دوره اخیر ریاست جمهورری ادعای دو برابر شدن صادرات از ۳۵ میلیارد دلار به ۷۰ میلیارد دلار را داریم که شعار دولت ظرف ۴ سال می باشد. نمایشگاه ها بستر مهم برای این امر است که تولید را ارائه و ظرفیت سازی ایجاد کنند. کدام سایت نمایشگاهی مناسب تر از شهر آفتاب وجود دارد که بحث نزدیکی به فرودگاه امام خمینی و حمل و نقل ریلی و دسترسی های مناسب برای توسعه صادرات داشته باشد؟.

تقدسی نژاد با اشاره به اینکه این مساله درکنار سایرموارد مزیتهای نمایشگاه شهرآفتاب را صد چندان می کند، بیان کرد: سالن‌های یکپارچه و بدون ستون شرایطی عالی برای غرفه آرایی و ورود تجهیزات فراهم کرده است که این شرایط در خیلی از سایتها مقدور نیست.

وی افزود: ما مترو اختصاصی داریم که بزرگترین سازه مترو در کشور است که ۱۰ هزار نفر همزمان می توانند تردد کنند.دسترسی های مناسب هم سبب شده تا ترافیک داشته باشیم و پارکینگ‌های شهرآفتاب ظرفیت و گنجایش ۲۰ هزار خودرو را دارد.

وی در پایان گفت: این موضوعاتی است که باید بیان شود و آنچه که واقعیت های این صنعت است گفته و ان‌شاءالله تغییر در رویکردها و سیاست گذاری و تصمیمات مدیران ارشد این حوزه ایجاد شود و شاهد رشد این صنعت در کشور باشیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر