|
کدخبر: 244730

نشست همکاری میان شهر آفتاب و نمایشگاه تهران

در راستای هم افزایی و هم اندیشی در صنعت نمایشگاهی کشور نشستی میان مدیران ارشد نمایشگاه بین المللی ج ا ایران و نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار شد.

نمایشگاه نشست همکاری میان شهر آفتاب و نمایشگاه تهران

صبح امروز هومن رازدار رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران با جمعی از معاونین و مدیران ارشد این مجموعه از نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب بازدید و با دکتر عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب دیدار کردند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب با بیان اینکه ارتباط منسجم فی مابین دو مجموعه نمایشگاهی پایتخت کمک به هم افزایی نمایشگاهی کشور است. اظهار داشت: پس از برگزاری نشست های هم اندیشی با فعالان صنعت نمایشگاهی به این نتیجه رسیده ایم. که برای بهبود روند صنعت نمایشگاهی باید به صورت هم افزا و با مشارکت تمامی ذی نفعان طراحی جدیدی در برنامه های کلان صنعت نمایشگاهی صورت پذیرد.

تقدسی نژاد با اشاره به اینکه ایجاد یک شبکه منسجم میان تمامی فعالین صنعت نمایشگاهی نیاز مبرم به شمار می آید. بیان کرد: نمایشگاه بین المللی ایران، نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب و تمامی نمایشگاه های مطرح کشور باید با تقویت همکاریهای هم افزا اقداماتی عاجل در جهت رشد تجارت نمایشگاهی کشور صورت دهند.

وی با اشاره به نقش سازمان توسعه تجارت در زمینه توسعه صادارت و رشد تجارت کشور گفت: صنعت نمایشگاهی پیشران بحث توسعه تجارت است. و نگاه سازمان توسعه تجارت به این صنعت باید ملی و کشوری باشد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با مطرح کردن این موضوع که صنعت نمایشگاهی کشور در بحث توسعه صادرات و حمایت از تولید داخل باید اقداماتی اساسی و برنامه ریزی شده ای را صورت دهد تا ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن متبلور شود، افزود: یکی از مسائلی که سالهای سال توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است بحث اقتصاد و حمایت از تولید داخلی است، که یکی از ارکان اصلی برای تحقق این شعار صنعت نمایشگاهی است.

تقدسی نژاد با بیان اینکه وظیفه ما این است که در صنعت نمایشگاهی تحرک و انگیزش لازم را ایجاد کنیم، بیان کرد: در صنعت نمایشگاهی کشور اگر یک شبکه سازی تخصصی، اصولی و کارآمد صورت گیرد، شاهد یک تغییر گسترده خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای توسعه نمایشگاه شهرآفتاب، گفت: باید با کار گروهی، تصمیمات ملی و ایجاد رونق اقتصادی در کشور اقداماتی انجام دهیم که به رشد و توسعه اقتصادی این سرزمین کمک کنیم.

هومن رازدار مدیرعامل نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران در ادامه این نشست با بیان اینکه نباید توان ما صرف کارهای اداری و اجرایی صرف شود، اظهارداشت: نگاه جاری در نمایشگاه تهران یک نگاه تحولی است و از نظر ما نمایشگاه شهرآفتاب برای برگزاری نمایشگاه ها در سطوح مختلف آماده است.

وی گفت: هرچند بحث ترافیک در محدوده نمایشگاه تهران در خیابان سئول و چمران همیشگی است اما برگزاری نمایشگاه در برخی مواقع این ترافیک را تشدید می کند.

مدیرعامل نمایشگاه تهران با اشاره به اینکه برای بحث ترافیک در آن محدوده تدابیر لازم در نظر گرفته می شود، بیان کرد: برای برگزاری نمایشگاه های پربازدید در شهر آفتاب می توانیم به تفاهم برسیم.

رازدار با اشاره به اینکه به دنبال بحث انحصار در برگزاری نمایشگاه در تهران نیستیم، گفت: در هر فضایی نباید نمایشگاه برگزار شود و تنها باید در سایتهای استانداردی چون شهرآفتاب، نمایشگاه ایران و … نمایشگاه برگزار شود.

در پایان این نشست به پیشنهاد مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب کارگروهی برای همکاری بیشتر فی مابین دو مجموعه تشکیل شد.

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها