|
کدخبر: 266138

تقدسی نژاد در مراسم افتتاحیه iranpenex عنوان کرد:

نیاز فعالان صنعت نوشت‌ افزار به حمایت دولت / باید از روش های سنتی برگزاری نمایشگاه ها عبور کنیم

مدیرعامل سایت نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا آموزش های حضوری به مدت حدود دو سال بود تعطیل شد که همین موضوع عاملی برای کاهش فروش در این حوزه بود.

نمایشگاه نیاز فعالان صنعت نوشت‌ افزار به حمایت دولت / باید از روش های سنتی برگزاری نمایشگاه ها عبور کنیم

تقدسی نژاد در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی کشور و اولین نمایشگاه اسباب بازی که امروز در محل نمایشگاه های شهر آفتاب برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری همزمان این و نمایشگاه را به فال نیک میگیریم.انتظار می رود که برگزاری نمایشگاه هایی از این دست در نهایت به نفع تولید کشور و حمایت از تولیدکنندگان داخلی باشد. امیدواریم که برگزاری این دو رویداد قدمی هرچند کوچک در راستای نیل به این هدف باشد.

وی افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا آموزش های حضوری به مدت حدود دو سال بود تعطیل شد که همین موضوع عاملی برای کاهش فروش در این حوزه بود. با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا شرایط به سمت بهینه شدن پیش رفته است. بر اساس آمار در سال گذشته حدود ۸ هزار میلیارد تومان تجهیزات نوشت افزار در کشور به فروش رفته است که از این مقدار ۵ هزار میلیارد تومان واردات و مابقی سهم تولید داخل بوده است. با تلاش های صورت گرفته پیش بینی می شود که این میزان به پنجاه درصد افزایش پیدا کند و با رشدی که با شروع مدارس اتفاق خواهد افتاد وضعیت تولید داخلی بهبود خواهد یافت.

مدیرعامل سایت نمایشگاهی شهر آفتاب در ادامه گفت: حمایت دستگاه های حاکمیتی از این حوزه خاص که دارای مخاطب عام و خاص است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چند سالی است که در حوزه شخصیت سازی فعالیت هایی صورت گرفته است اما احساس می شود که برای شخصیت سازی های ایرانی در حوزه نوشت افزار باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

تقدسی نژاد در ادامه ضمن تشریح وضعیت کنونی صنعت نمایشگاهی کشور،عنوان کرد: بعد از چندین سال وقفه در فعالیت های شهر نمایشگاهی آفتاب بر آنیم که تا پایان سال با برگزاری رویدادهای خاص این سایت نمایشگاهی را به عنوان یک سایت قابل در سطح کشور مورد استفاده قرار دهیم. امیدواریم صنعت نمایشگاهی کشور به زودی جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

ما نیاز داریم که از روش های سنتی در برگزاری نمایشگاه ها عبور کنیم و راهکارهای جدیدی را برای این حوزه تجربه کنیم. امیدواریم سایت نمایشگاهی شهر آفتاب با فضایی بالغ بر ۴۰۰ هکتار در اختیار (که یک سوم آن توسعه پیدا کرده است) در آینده با استفاده از ابزارهای نوین برگزاری میزبان خوبی برای صنعتگران و تولیدکنندگان کشور باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها