|
کدخبر: 265443

نماد خاطره انگیز نمایشگاه تهران بی سروصدا حذف شد! + عکس

در دوره مدیریت هومن رازدار، سازه قدیمی نمایشگاه تهران و نماد روزهای پر رونق تجارت را پایین آورده و دور انداختند!

نمایشگاه نماد خاطره انگیز نمایشگاه تهران بی سروصدا حذف شد! + عکس

از زمان ساخت نمایشگاه تهران در دهه چهل شمسی، سازه ای غول‌پیکر برگفته از لوگو این مجموعه در قالب  مشعلی زیبا در گوشه ای از محوطه اصلی سایت تهران قرار گرفته بود.  ظاهرا چند ماه قبل و در دوره مدیریت هومن رازدار، این سازه را پایین آورده و دور انداختند!

مشعل بزرگ نمایشگاه که طی دهه های مختلف خصوصا در جریان برگزاری نمایشگاه بازرگانی تهران روشن شده و گرمابخش فضای همدلی در تجارت این مرز و بوم بوده، به جای تعمیر و بازسازی از چند ماه قبل بی سروصدا دور انداخته شد.

نمایشگاه بین‌المللی تهران هویت تجاری پایتخت است و تلاش ها برای ایجاد تغییرات بنیادین در ساختار این مجموعه از اواسط سال گذشته در دسور کار قرار گرفته است. یکی از کارمندان قدیمی نمایشگاه تهران که تصویر مربوطه را برای ما ارسال کرد گفت: «به همین راحتی نماد نیم قرن تجارت در قلب پایتخت برای همیشه حذف شده و اکنون در انبار نگهداری می شود تا در آینده به عنوان ضایعات به خریداران آهن اسقاطی فروخته شود!»

سازه نمایشگاه

گسترش نیوز در اولین روزهای حذف این نماد در جریان قرار گرفت اما مبنا را بر این قرار داد که شاید این سازه تعمیر و مجددا نصب گردد. اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

شایان ذکر است که سال گذشته و بر اساس تصمیم گیری سازمان توسعه تجارت قرار شد نام این مجموعه ۵۰ ساله را از شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران به پارک تجاری تغییر دهند. به نظر می رسد حذف نمادها و هویت دیرینه نمایشگاه تهران یک پروژه ادامه دار است که به صورت چراغ خاموش و به دور از چشم رسانه ها در حال انجام است.

پارک تجاری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها